externe harde schijf opent niet foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
kan ik serv pack 4 gewoon over de bestaande serv pack 4 heen installeren ?

met serv p 4 werkt het ook niet
usb kaart opnieuw geinstalleerd, krijg foutmelding, zie plaatje

Bijlagen

• gniettoegankelijk.jpg
    gniettoegankelijk.jpg
    4,7 KB · Weergaven: 26
Nou, ik snap er geen ........ meer van, hopelijk weet iemand anders nog wat, ik ben uit ge....., sorry.

snap het ook niet meer

ik heb nog even in de logboeken gekeken:

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk2\DR5.

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk2\DR5 tijdens een wisselbestandbewerking.

Kan iemand hier iets mee ?

@ Lange Pier, nog bedankt tot zover.

Opnieuw.

Ok let op!

Computer opstarten zonder de 300 gig.
Hardware in Windows verwijderen (USB2 kaart).
Oem.inf verwijderen, desnoods allemaal. Je kunt ze openen met kladblok en dan kun je zien waar hij bij hoort.
Computer uitzetten. USB kaart verwijderen.
Opnieuw opstarten zonder die kaart, kijken of er er ergens (usb drivers) nog wat is blijven hangen, zonodig verwijderen.
Opnieuw opstarten en USB driver installeren. (gaat bij 2K niet vanzelf hè en zoek wel de goede die past bij je chipset)
Computer afsluiten.
Kaart er in en opnieuw opstarten. Als hij draait en de kaart wordt herkend, USB kabel aansluiten, dan zal hij roepen nieuwe hardware gevonden.

Let op! nooit bij een draaiend systeem de USB kabel er uit trekken, altijd eerst ontkoppelen.

Eric.

P.S. Lees aandachtig kleine foutjes grote gevolgen en aarzel niet te vragen als je iets niet begrijpt.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de uitleg.
voordat ik begin , hoe kan ik checken of de driver past bij de chipset ?
is dat ergens te controleren ?
of kan ik gewoon de driver installeren van de cd die meegeleverd is bij de usb kaart ?

Ik heb daar nu even geen tijd voor, maar probeer zelf even te googlen met het typenummer of de naam van je MoBo.

Wat je ook kunt proberen is als de kaart er niet in zit de driver te laten installeren door MSUpdate.

Waar het om gaat is dat je oplet dat je eerst zeker weet dat de driver van je USB die onboard zit, goed is.

Dan zou je voor de zekerheid kunnen kijken of hij de 300 gig op je onboard herkend. Dat zou denk ik wel moeten kunnen. De snelheid is dan minder, maar hij zou het volgens mij wel moeten doen.

Ik weet nl niet wat er gebeurd als je twee USB devices met verschillende chipsets combineerd.

Daarna kun je dan de driver van de CD van je USB kaart installeren.

dan weer controlleren of je onboard nog goed werkt.

En dan de kaart er in.

Helaas makkelijker kan ik het niet maken.

Eric.

Laatst bewerkt:
Ik heb bij Intel gekeken en die zeggen dit:

USB 2.0 Supported Operating Systems

Microsoft* Windows* XP (all editions)
Microsoft* Windows* 2000 (be sure to have latest Service Pack installed)
Microsoft Windows 98SE
Microsoft Windows Me
To Enable USB 2.0:

Reboot (or power on) system.
Press "F2" during POST (Power-on Self Test) to enter system BIOS setup program.
Select "ADVANCED" menu using arrow (left and right) keys.
Select "USB Configuration" and press <enter>.
Enable "High-speed USB".
Press "F10" to Save & Exit BIOS setup program. ( Hi-Speed USB 2.0 controllers are now enabled and your operating system should detect New Hardware during the next normal boot cycle.
Cancel "New Hardware Found".

Ik heb in het BIOS gekeken maar USB Configuration staat er niet bij, dat wordt dus lastig om te enablen.

Sorry was blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Jou oude bord zal geen USB 2 ondersteunen, vandaar waarschijnlijk dat je een kaartje had gekocht.

Zal morgen even kijken, als jij dan skype installeert kunnen we praten dat is een stuk eenvoudiger.
Is niet verplicht hoor. Met het forum kan ook, maar dan moet je vaak vernieuwen anders zie je niet wat er gebeurd.

Eric.

Laatst bewerkt:
Targa Box

Heb nu zelf ook een externe USB drive.

Doet het wel op USB 1.1 maar dat is, blijkt mij erg traag.
Doet een uur over 1 gig overpompen. USB 2.0 in een minuut.

Eric.

P.S. Win2K of XP geen verschil
Let op !! Niet zomaar de stekker er uit trekken. Eerst ontkoppelen.
Zoniet zou tot data verlies kunnen leiden volgens de handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan