Externe harde schijf voor PS2 Slimline

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeyNoodles

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
1
Hello,

Ik heb een aantal vraagjes over het gebruik van een externe harde schijf voor mijn PS2 Slimline:

- Snelheid: Is het spelen vanop een externe harde schijf vlotter als met de originele DVD-spellen?
- Overdracht: Gaat het kopiëren van originele spellen naar de harde schijf vlot? Is dit via de pc (welk programma?) of via de PS zelf?
- Harde schijf: Mag dit eender welke harde schijf zijn of moet deze voldoen aan bepaalde vereisten?
- Algemeen: Aan te raden of liever niet?

By the way, ik ben er mij van bewust dat er ook andere manieren zijn om ongeveer hetzelfde te bekomen, zoals chip plaatsen, IDE-poort solderen in PS en externe harde schijf via IDE-kabel aansluiten, interne harde schijf (enkel voor grote PS2), … maar ik had graag enkel jullie mening geweten over “externe harde schijf voor Slimline”.

Thanks people!
 
snelheid: snelheid is ongeveer hetzelfde, je hebt dan wel het verschil, dat als je je spel kopieërd van je dvd naar je harde schijf, dat als de cd beschadigd is, het spel ook beschadigd is als je het speelt op je schijf, dus een aanrader is om het spel meteen te kopiëren als je het spel hebt...

overdracht: het valt te zien welk spel, ik vind wel dat het redelijk vlot gaat... gemiddeld kan ik niet zeggen, want zoals ik al zei, het valt te zien. het kopiëren zelf gaat via de playstation zelf...

harde schijf: het valt te zien, ik gebruik een interne schijf, maar blijkbaar heb je ook mogelijkheden om hem aan te sluiten via usb, maar dit lijkt mij niet echt zo handig aangezien de kabel er vlug uit gaat. ik zou je aanraden om een compatible versie te gebruiken van een model zoals de Samsung SpinPoint S250 250GB 16MB SATA II als je een grote versie hebt van ps2 zoals ik...

algemeen: als je veel hebt dat je spellen blokkeren of je hebt geen zin om het spel te kopen en je huurt of leent het liever van iemand dan is het zeker aan te raden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan