Externe HD fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

sfg

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
7
Beste hulpverleners,
Van de een op de andere dag kan ik mijn externe HD, Maxtor 6L200P0 niet meer benaderen in verkenner. Ik krijg het tabblad G:\is niet toegankelijk.
Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
In schijfbeheer (zie bijlage) geeft aan dat alles in orde is.
Echter alleen in percentage 100% vrij klopt niet, want de schij zit voor driekwart vol met data. Capaciteit schijf is 200GB.
Wie ooo wie kan mij helpen, ben anders al mijn opgeslagen bestanden kwijt.
groet, en b.v.d.
sfg
ps, zelfde probleem als mtenklooster reg juli 2001,waar ik nooit een oplossing voor heb gezien.
Schijbeheer alles in orde bij bestandssysteem staat niks, geen NTFS, bij de andere gewone HD wel.
 

Bijlagen

  • printscreen schijfbeheer.doc
    95,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Beste hulpverleners,
Van de een op de andere dag kan ik mijn externe HD, Maxtor 6L200P0 niet meer benaderen in verkenner. Ik krijg het tabblad G:\is niet toegankelijk.
Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
In schijfbeheer (zie bijlage) geeft aan dat alles in orde is.
Echter alleen in percentage 100% vrij klopt niet, want de schij zit voor driekwart vol met data. Capaciteit schijf is 200GB.
Wie ooo wie kan mij helpen, ben anders al mijn opgeslagen bestanden kwijt.
groet, en b.v.d.
sfg
ps, zelfde probleem als mtenklooster reg juli 2001,waar ik nooit een oplossing voor heb gezien.
Schijbeheer alles in orde bij bestandssysteem staat niks, geen NTFS, bij de andere gewone HD wel.
Hallo ik moet wel even weer graven in mijn geheugen hoe ik het heb opgelost, maar om een of andere redenen was de schijf niet ingedeeld. Dit heb ik helemaal opnieuw gedaan. Ik heb ergens een handleiding op het internet gevonden hoe je dat doet (via systeembeheer of zo). Ik hoop dat je hier iets mee geholpen bent.

m.vr.groet Marianne

Ik bedoel inderdaad geen systeembeheer maar computerbeheer.
Ik had op dat gedeelte van de harde schijf geen bestanden staan.

gr.Marianne
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ik moet wel even weer graven in mijn geheugen hoe ik het heb opgelost, maar om een of andere redenen was de schijf niet ingedeeld. Dit heb ik helemaal opnieuw gedaan. Ik heb ergens een handleiding op het internet gevonden hoe je dat doet (via systeembeheer of zo). Ik hoop dat je hier iets mee geholpen bent.

m.vr.groet Marianne

Ik bedoel inderdaad geen systeembeheer maar computerbeheer.
Ik had op dat gedeelte van de harde schijf geen bestanden staan.

gr.Marianne

Beste Marianne,
Bedankt voor je reactie,echter moet ik aan toevoegen dat de ext HD gewoon een partitie heeft, en NTFS ingedeeld is.
Percentage data wat erop moet staan is ongeveer drie-vierde deel.
Het gaat erom om de data die erop zit nog zien te redden, misschien schiet je nog wat te binnen.
groet, sfg
 
Beste Marianne,
Bedankt voor jou reactie.
Echter bestaat mijn HD uit een partitie, en NTFS ingedeeld.
Zit voor drie-kwart vol met data, welke ik graag zou willen redden.
Formateren en opniew indelen is voor mij dus geen optie, want dan ben ik echt alle data kwijt.
groet, sfg
 
Tijdelijk als interne slave in een XP machine bijhangen (denk aan jumpers!) en zien of je gegevens dan wel beschikbaar/kopieerbaar zijn. Dit werkt beter dan via USB zoals nu. Dan kun je ook bv Testdisk oid er op loslaten om te controleren op evt. beschadigingen van de schijf zelf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan