Externe HD ineens weg!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

novikit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Hoi, ik kreeg van iemand de tip om hier eens te kijken ivm mijn probleem en daar zie ik dus idd wel het een en ander staan en heb dus ook sommige dingen uitgeprobeerd om te kijken of het bij mij ook werkte, maar helaas.

Sinds gisteren is ineens mijn externe harde schijf verdwenen, na controle via uitvoeren diskmgmt.msc, zie ik dat mijn E schijf er niet meer erin staat. Heb al tig keren via systeem alles eraf gehaald, opnieuw geinstalleerd, want met opstarten geeft hij dan aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden en via systeem zie ik dan later dat de usb disk (Olidata, 250 GB, 1 jaar oud) en USB 2.0 storage adapter er wel instaan, maar nergens in mijn verkenner komt mijn E schijf tevoorschijn. Ga ik naar eigenschappen, dan krijg ik gewoon de melding dat het apparaat correct werkt.
Waar zou dit aan kunnen liggen en wat zou ik eraan kunnen doen?

Baal natuurlijk als een stekker, maar dat zullen de meeste wel begrijpen.

Ik hoop dat iemand mijn de goude tip kan geven.

Groetjes Jacky

Als ik goed begrijp, ziet ie de adapter wel, maar de harddisk niet.
Ben bang voor een overleden schijf.

Maar probeer (misschien nogmaals) de bijlage.

Laatst bewerkt:
Welkom, en bij deze verplaatst naar de juiste sectie. :)

Hoi, thanks voor je reactie en ik zal idd eens kijken of ik weer kan installeren, want anders is het best balen als die harde schijf nu al kapot is na een jaartje.

En sorry, zag dat ik dus in de verkeerde sectie had gepost...zal voortaan beter opletten..:)

Groetjes Jacky

Hoi, nou, heb net de volgende stappen ondernomen en niets helpt, dus zal de externe HD dus wel kapot zijn.....:mad:
In ieder geval bedankt voor de moeite om deze tip door te geven....

Fijne avond en denk dat ik zelf nu de vraag moet sluiten, ook al is er geen oplossing voor mij?

Groetjes Jacky

Kijk anders ff bij configuratiescherm

en dan 'systeem beheer"

'Computerbeheer aanklikken'

Je krijgt dan een lijst met picto's en klik op 'opslag' en ga dan naar 'schijfbeheer'.

Als het goed is, zie je dan je harde schijf staan tussen het lijste (bij mij 2) tenzei je nog meer hdd's hebt.

Staat hij er tussen? Dan weet ik het ook niet

Staat hij er niet tussen? Dan maak ik een vervolg Post

Groeten Marc

Hoi Marc, bedankt voor je reactie. Ben net thuis en gelijk ff jouw stappen gevolgt en krijg dan idd alleen maar mijn C schijf en driver (D) te zien, dus mijn Externe schijf wordt hier ook niet aangegeven. Bij beiden staat aangegeven dat het in orde is en bij de C schijf staat dan nog tussen haakjes (systeem).

Nou, ben benieuwd of jij voor mij de goude tip weet, in ieder geval alvast bedankt voor je reactie.

Fijne avond en groetjes Jacky

Al gekeken , door de externe op een interne kabel aan te sluiten,zodat je kan controleren dat ie echt stuk is?

Hoi, nou ga ik misschien een beetje dom overkomen, maar hoe en waar kan ik een interne kabel vinden? Ik weet hoe ik mijn geheugen uit moet breiden in de kast, maar voor de rest heb ik er geen kaas van gegeten.

En stel dat hij dan idd kapot is, kan ik mijn documenten toch op de een of andere manier toch te pakken krijgen. Want heb wel eens gehoord, dat ook al verwijder je bv dingen van je C schijf, ze toch altijd ergens op je pc blijven hangen die voor een leek niet te vinden zijn, maar voor technische mensen wel via MS-Dos ofzo. Weet natuurlijk niet of dit waar is, maar misschien weet jij het antwoord wel, want dan hoef ik waarschijnlijk niet meer verder te zoeken of te doen en ben ik alles gewoon kwijt. Had wel een backup, maar van een tijdje geleden en verwacht nl ook niet dat een externe die nog geen jaar oud is, al zo snel kapot kan gaan. Hij maakt in ieder geval wel veel uren en bromde vande week heel ff, maar dat was 1 malig en na paar dagen was hij dus niet meer herkenbaar in de verkenner.

Groetjes Jacky

Wat voor schijf/schijven heb je intern, IDE ?(zit aan platte brede kabel)

Is er daar geen aansluiting meerop vrij,ka je eventueel er een Sper zolang loskoppelen,en de HD ervoor op aan sluiten,en zet dan de jumpers hetzelfde als op de speler.

Hoi Bandit, ik weet idd wel dat hij aan zo'n platte witte kabel zit, dus zal dan wel IDE zijn. Zal eens kijken of ik er morgen wat van kan brouwen. Ik heb maar 1 interne schijf, dus zal er misschien idd nog wel een aansluiting zijn, In ieder geval hartstikke bedankt voor je reactie. Mocht het gaan lukken, dat laat ik het nog wel weten.

Groetjes Jacky

Hoi, wil nog ff bedanken voor alle reacties die ik heb ontvangen ivm externe schijf, maar niets hielp. Heb hem nu weg gebracht nadat ik hem ook op een andere pc had aangesloten en ook daar niet te zien was. Kreeg wel weer de melding dat er nieuwe hardware was gevonden en na installatie, niets nada. Het kan misschien aan de electronica liggen kreeg ik te horen van mijn pc winkel, dus gaan ze de schijf in een andere behuizing doen en krijg ik te horen of die dan wel werkt of niet. Dit wilde ik nog ff laten weten.

Groetjes Jacky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan