Ik heb laatst een vervelende ontdekking gedaan na een aantal bsod's en een vista (64-bit) die niet meer wilde starten dat een hdd niet meer werkt. Ik heb het in het verleden het ook al meegemaakt en dacht ik haal de hdd er uit en en maak er een externe van. De computer herkend de hdd en ik kon hem ook even voor kort zien. Ik zag hem ook in schijfbeheer. Ik zag daar dat alles was veranderd in RAW dus ik een recovery programma weer op mijn pc gezet en op het moment dat ik mijn hdd ga scannen op infromatie geeft hij het op. Ik heb hem opnieuw op een andere poort aangesloten zodat windows hem weer opnieuw kon installeren maar daar schoot ik ook niks mee op. Hij was niet meer zichtbaar in windows ook niet meer in schijfbeheer. Ik heb hem vervolgens weer intern in mijn pc gehangen en daar kon ik al aan de naam zien dat hij verder aan het sterven is. Mijn bios gaf geen maxtor weer maar een aantal rare tekens bij de eigenschappen zie ik dat de schijf nog maar 33 GB is. Ik heb nog één maal geprobeerd vista te booten maar toen kreeg ik weer een BSOD.
De hdd is een maxtor DiamondMax Plus 9
160GB ATA/133 HDD
De BSOD's waren 0x000000124 en 0x00000009c
Ik wil de data eigenlijk wel terug maar heb geen geld voor een duur bedrijf. Ik ben tenslotte maar een arme student.
Hopelijk heeft er hier iemand ervaring met een programma dat wonderen doet.
De hdd is een maxtor DiamondMax Plus 9
160GB ATA/133 HDD
De BSOD's waren 0x000000124 en 0x00000009c
Ik wil de data eigenlijk wel terug maar heb geen geld voor een duur bedrijf. Ik ben tenslotte maar een arme student.
Hopelijk heeft er hier iemand ervaring met een programma dat wonderen doet.