externe link opvangen met webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sennec

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
ik krijg sinds kort VB op school
ik heb dus al wat zitten proberen met het webbrowser attribuut

Tot nu toe ziet het er heel mooi uit,
maar als ik een externe link krijg in mijn webbrowser element, dan opent hij internet explorer.

Is er een manier, om die link op te vangen in een soort "kopie" van mijn algemeen form met de webbrowser ?

Dat hangt een beetje af van je externe link ...

als daar target="_blank" in de <a> elementen staat dan opent ie m automatisch in een nieuwe browser.

om dat op te vangen zal je newwindow event moeten gebruiken om het in je webbrowser1 te laten zien.

Code:
    Private Sub WebBrowser1_NewWindow(ByVal sender As Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles WebBrowser1.NewWindow

End Sub

en wat zou ik dan in private sub moeten zetten ?
het misschien wat veel gevraagd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Pizara, tenzij ik me vergis kan je op die manier wel die nieuwe window cancelen, maar hoe kom je aan de info (url) van die nieuwe window?

Denk dat je de SHDoCVw library nodig hebt darvoor. Dit archief bevat zowel die dll als een andere waarin een (multitab) browser component zit die die eerste library gebruikt voor nieuwe windows.

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Niet echt tot mijn grootste spijt :confused:

Maar ik krijg pas vb van januari, dus ik ben nog een echte beginneling op dat vlak :d
dus die open source browser zal nog even moeten wachten :p

Ok, veel geluk met leren in elk geval :thumb:

Pizara, tenzij ik me vergis kan je op die manier wel die nieuwe window cancelen, maar hoe kom je aan de info (url) van die nieuwe window?

Denk dat je de SHDoCVw library nodig hebt darvoor. Dit archief bevat zowel die dll als een andere waarin een (multitab) browser component zit die die eerste library gebruikt voor nieuwe windows.

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

e.url?
[END QUOTE]

op msdn staat ook een leuke module die het een stuk makkelijker maakt,
ik zoek even de link...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan