• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

extra bijlage toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evertblokdijk

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2019
Berichten
45
Goede dag allemaal

Ik ben druk bezig met het ontwikklen van een nog al uitgebreide excel workbook.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik bij onderstaande marco, standaard een zelfde bijlage kan toevoegen (Algemene voorwaarden) die op een vaste locatie op mijn harde schijf staat

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie terugkoppeling

Code:
Sub confirmation()
    
    Dim Bestand As String
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Bestand = Environ("TEMP") & "\" & Range("o28") & ".pdf"
    Range("m18:ak87").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Bestand
    Tekst = "Valued relation,<br><br>Attached you find our confirmation as agreed upon<br>"
    Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    With OutMail
        .Display
        .To = Range("s32")
        .CC = Range("AI15")
        .BCC = Range("ai16")
        .Subject = Range("o28")
        .Attachments.Add Bestand
        .HTMLBody = Tekst & .HTMLBody
    End With
End Sub
 
Zo:
Code:
.Attachments.Add Bestand
.Attachments.Add Bestand2
 
En waar geef ik dan de locatie van Bestand 2 op ?
Ik kan natuurlijk het 2e bestand ook in Excel plaatsen (Misschien makkelijker) maar dan
denk ik niet dat deze formule nog werk. daar de opdracht in de Temp wordt weggeschreven
 
Uiteraard is Bestand2 dan een variabele die je moet vullen met de locatie en naam van bestand.
 
Ja, zover volg ik je helemaal.

maar .. kan ik de bestaande formule dan aanpassen naar :

Code:
Sub confirmation()
    
    Dim Bestand As String
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Bestand = Environ("TEMP") & "\" & Range("o28") & ".pdf"
    Range("m18:k87").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Bestand

    Bestand2 = Environ("TEMP") & "\" & Range("o28") & ".pdf"
    Range("ao18:ak87").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Bestand

    Tekst = "Valued relation,<br><br>Attached you find our confirmation as agreed upon<br>"
    Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    With OutMail
        .Display
        .To = Range("s32")
        .CC = Range("AI15")
        .BCC = Range("ai16")
        .Subject = Range("o28")
        .Attachments.Add Bestand

        .Attachments.Add Bestand2

        .HTMLBody = Tekst & .HTMLBody
    End With
End Sub
 
Je zei zelf dit:
"die op een vaste locatie op mijn harde schijf staat"

Lijkt me logisch dat Bestand2 dan die waarde moet krijgen.
 
Doe je nou niet twee keer hetzelfde bestand?
 
Als ik tenminste hier naar kijk :)
PHP:
Bestand = Environ("TEMP") & "\" & Range("o28") & ".pdf"
Bestand2 = Environ("TEMP") & "\" & Range("o28") & ".pdf"
 
Edmoor,

En hoe geef ik dan delocatie van bestand 2 op ?

Ik neem aan dat ik dan in onderstaande wat moet veranderen ? Maar wat ? en Hoe ?

Code:
Bestand2 = Environ("TEMP") & "\" & Range("o28") & ".pdf"
    Range("ao18:ak87").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Bestand
 
Mag alleen ed antwoorden? Stuur 'm dan een PM en doe dit niet via een publiek forum...
 
Lijkt me toch zo logisch:
Code:
Bestand2 = "C:\locatie\bestand.pdf"
 
Kan iemand mij uitleggen hoe ik bij onderstaande marco, standaard een zelfde bijlage kan toevoegen (Algemene voorwaarden)
Code:
        .Attachments.Add Bestand
        .Attachments.Add Bestand

Overigens zou dit al voldoende moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan