extra router als AP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bittert

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Hallo,

Wij hebben hier al tijden internet plus bellen met een draadloze router.
Nu heb ik vanaf het begin al een kabel naar onze oude linksys router.
In het ebgin is alles een tidjje goed gegaan maar nu kan ik met mijn laptop geen verbinding meer krijgen met de linksys router, hij gaat iedere keer over naar de Siemens(ipb) router.

Aan de siemesn router zit geen kabel naar een pc.
Aan de linksys zit bedraad 1 pc en 1 laptop.
Daar wil ik nog een laptop wifi bij aan hebben omdat het signaal van de siemens te zwak is. Als ik op mijn laptop kijkt ziet hij wel allebij de routers en bij de verbindingen staat ook uitstekende ontvangst, maar zodra de verbinding er is is signaal weer zeer laag.

iemand een idee wat ik kan doen zodat hij wel verbinding kan maken met de linksys?

De linksys is een wireless G broadband router.
Hij staat ingesteld als router en niet als Gateway.
De DHCP server is enabled,
De wireless settings zijn verder gelijk aan de siemens, SSID Password en WPA2 encrytie..

Alvast Bedankt,

Thom

In de eerste plaats lijkt het dat je een draadloos netwerkconflict over jezelf afroept:
Vlgs. je verhaal heb je de draadloze netwerken dezelfde SSID gegeven en ook dezelfde encryptie-code toegepast.

Dat werkt niet. Er kan dan met dezelfde instelling op laptops/desktop pc's draadloos 2 netwerken gevonden te worden met dezelfde aanduiding. De netwerken zijn dan dus niet gescheiden.

Wat je in ieder geval moet doen is de 2 draadloze netwerk van elkaar scheiden door een andere SSID toe te passen. Dat de encryptie-code verder hetzelfde is is dan geen probleem.

Zie verder dit verhaal hoe je de linksys als accespoint kunt misbruiken. Overigens kun je hetzelfde (makkelijker) bereiken door de Linksys in gateway mode te zetten (ook dat staat daarin), maar dan moet je wel eerst de draadloze netwerkinstellingen goed zetten in de Linksys, zodat dat draadloze netwerk afwijkt van die van de Siemens (zie boven).

Succes,

Tijs.

Heb het geprobeerd en alles lijkt goed te gaan behaleve met het wifi.

hij maakt nog steeds geen verbinding met de linksys router.
Als ik met die router wil verbinden krijg ik de emdedeling:

"Er kan geen verbinding met het egselecterde netwerk wroden gemaakt. het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. vernieuw de lijst blabla en probeer opniew."

nu weet ik dus niet wat ik verkeerd doe... heb alles gedaan zoals beschreven in dat topic..

Heb je het nieuw ingestelde SSID van de Linksys wel aangegeven bij de client-computers om mee te verbinden? En ook de encryptie-sleutel instellingen op de client-computers correct ingesteld?

Als je het SSID niet laat 'broadcasten' (=rondzingen), dan kun je er niet naar 'bladeren', en dus moet het dan handmatig worden ingesteld op de clients.

Kijk ook na of het kanaalnummer van het draadloze netwerk goed staat ingesteld op de clients, indien daar voorzieningen voor zijn op de client-computers.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi Tijs,

Als ik nu in mijn lijst met draadloze netwerken kijk zie ik de linksys router erbij staan. als ik daarmee met de encryptie instellingen probeer te verbinden krijg ik die melding.
De SSID zend wel uit....
kanaalnummer heb ik ookal verschillende geprobeerd...
en ook handmatig een verbindign proberen te maken mislukt met dezelfde melding...

Bednkt,

Thom

Thom,

Kijk eens na welk hulpmiddel je gebruikt om je draadloze verbinding mee te maken?

Gebruik je de hulpmiddelen van Windows zelf?
Of gebruik je een bijgeleverd programma van de leverancier van de draadloze netwerkkaart?

Let op dat je niet beiden kiest, en normaal gesproken heeft de bijgeleverde software van de netwerkmaker mijn voorkeur.

Maak daarin dan een zgn. standaard verbindingsprofiel (ook wel (in het Engels) Default profile genoemd).

Zet daar de volgende instellingen in:
1. Infrastructure modus gebruiken (dus niet ad-hoc modus)
2. Het overeenkomende SSID van de Linksys
3. De overeenkomende encryptie-keuze (WEP, WPA, WPA2, WPA-PSK of AES).
4. De overeenkomende sleutellengte in bits (o.a. van belang indien WEP-encryptie)
5. De sleutel zelf (let op: Soms moet je kiezen voor danwel alfanumerieke, danwel hexadecimale manier van invoeren van de sleutel. Maak de goede keuze, en vul de sleutel in).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Het gaat om een build in netwerk kaart in mijn laptop...
Alleen via windows mogelijk.
Ik heb nu een verbinding ingesteld met alle instellingen juist en automatisch verbinden met de linksys en handmatig met de siemens. Nu krijg ik de melding: een ogenblik geduld windows maakt verbinding met netwerk. Maar vervolgens gebeurt er niks en komt er geen verbinding...
hij komt niet eens tot het krijgen van een IP of iets.

Ik moest de router weer op gateway zetten in plaats van router, kan dit veroorzaken dat hij geen verbinding kan maken? Ookal kon ik dat daarvoor ook niet....

Als ik nu naar beschikbare netwerken kijk geeft hij wel bij alelbij aan dat ed ontvangst uitstekend is ookal is die zeer laag zodra er verbinding is, dus verbinding met siemens.

Ik denk dat ik zodra ik tijd heb eens een firmware update doe, misschien als ik dan alles opnieuw instel dat het goed gaat.

Bedankt,
Ik hoop binnen paar dagen dit ff te proberen ena nders weet ik het verder even neit meer er zit iig iets fout in de router denk ik en niet bij de client kant....

Thom

Thom,

Mocht het zo zijn dat er een Intel draadloze component in zit (bijv. veel te zien bij Medion laptops), kijk dan vooral ook hier voor bijbehorende driver en configuratiehulpprogramma van de leverancier (in dit geval Intel).

Die Intel software is van zeer goede kwaliteit, ik heb hier op het forum veel mensen ermee kunnen helpen, maar natuurlijk weet ik niet welke draadloze component in jouw laptop is ondergebracht.

Noem anders wat er vermeld wordt in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) in de sectie Netwerkadapters. Een schermafdruk kan natuurlijk ook (zie mijn 'handtekening' hoe je er een maken kunt).

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Heb vanmorgen de firmware egupdate en reset naar factory settings gedaan.
Vervolgens het hele lijstje nog een eker utiegvoerd, eerst kwam ik er via de kabel niet meer in maar na een keer geprobeerd te heben met de laptop op het onbeveiligde netwerk ging het goed.
na alles inegsteld te hebben kon ik weer niet meer verbinding maken met de laptop..
na een tijdje verdwijnt het scherm en is er geen verbinding..

De netwerkadapter in mn laptop is een atheros AR5005G
In mn Fujitsu siemens laptop
Geen intel dus..

Ik hoop dat je nog eits weet om me te helpen,

Bedankt

Thom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan