Extreme III CF en pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

byb501

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo,

Heb sinds kort een EOS 350D met een Sandisk Extreme III 2GB CF card. Nu wil ik de camera niet altijd aan de pc hangen en leek het me handig om de CF card in een multi card reader te stoppen en de fotos zo te transporteren naar mijn pc.

Probleem is nu dat mijn card reader niks ziet, dwz geen externe disk, geen fotos en kan hem ook niet formatteren. In de camera gaat het uiteraard wel.

Moet er een speciale reader gekocht worden die dit wel aan kan of zijn er andere truuks voor om dit aan de praat te krijgen?

Ik hoor het graag.

Byb501

Welkom op Helpmij.:)

Ik gebruik bij m'n Canon 400D ook Extreme III CF kaartjes, deze kan ik gewoon met m'n cardreader uitlezen. Ik gebruik gewoon een simpele Sweex cardreader hiervoor. Overigens doe ik het meestal via de camera. Het voordeel vind ik, dat er automatisch mappen aangemaakt worden per datum.

Heb je de software van de cardreader als eens verwijderd en opnieuw laten installeren?

Dank je Lex!

Ik heb een naamloze card reader (kruidvat 7 euro) waar geen software bij zat. SD en XD cards kan ik gewoon benaderen.

Ik denk dat ik misschien toch een wat duurdere card reader moet aanschaffen.

Als ik Picassa gebruik om te importeren krijg ik ook de optie om folders aan te maken.

Groeten,
Byb501

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan