Fabriekswaarden Back-up of Systeemkopie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orpheus98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2012
Ik heb laatst een nieuwe PC aangeschaft. In de winkel hebben ze mij het advies gegeven meteen een schijf te maken waarmee ik Windows7 terug kon zetten mocht de harde schijf crashen.

Nu is mijn PC een acer, en staat er dus acer eRecovery Manager op. Deze zorgt af en toe voor een pop-up om een Back-Up met de fabriekswaarden te maken (dit moet op DVD's en heeft een grootte van meer dan 14GB). Ook is er mogelijkheid alleen alle drivers (stuurprogramma's en toepassingen te kopiëren).
Ik zit nu met de vraag of dat ook Windows7 kopieert, of dat ik daarvoor een systeemkopie moet maken..? En als een systeemkopie de oplossing is, is de back-up met fabriekswaarden nog nodig (want een systeemkopie kopieert alles toch)?
Moet ik dan ook om de maand of wat een nieuwe systeemkopie maken, of is het handiger eenmaal een systeemkopie te maken, en dan handmatig een back-up maken waar ik altijd bij alle mappen kan?

Veel vragen -.-'
Bij voorbaat dank,
O

Bij nieuwe systemen wordt er geen windows schijf meer mee geleverd. Het is dus altijd raadzaam om een set met recovery schijven te maken. Voor nieuwe pc's kan dit oplopen naar wel 4 tot 6 dvd's. Ik zou het wel doen. Als je pc ooit crashed ben je verder van huis.

Ik weet niet precies welke opties er allemaal kunnen maar je moet een set met recovery schijven aanmaken.

Dat geldt inderdaad ook voor de geïnstalleerde Windows.
Mocht je ooit de recovery set gebruiken, dan is je PC weer precies zoals hij was toen je hem nieuw kocht.
Zorg dus hierna wel regelmatig voor een backup van je eigen spullen, evenals dat je de sleutels van eventueel aangeschafte software en de installatie-sets ervan goed moet bewaren..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan