Hallo iedereen,
Ik heb een vraag over het facade design pattern. Ik heb al op een aantal sites gelezen dat de facade een soort controller is van je programma. Nu de vraag: Ik maak een programma om grafieken te tekenen. Ik heb 1 object die alle gegevens bijhoudt en een object die het tekenen mogelijk maakt. Maar nu: 1) als je bijvoorbeeld op de tekenknop klikt om te tekenen, moet de facade dan de gegevens ophalen van het object die de gegevens behoudt, en dan de methode 'draw' aanroept van de tekenaar met de opgehaalde gegevens, 2) of als je op de knop klikt dat de facade de draw aanroept van de tekenaar, die gaat dan de gegevens gaan ophalen via een aantal getmethoden van de facade en dan tekent de tekenaar de grafiek.
Methode 1 of 2?
Ik heb een vraag over het facade design pattern. Ik heb al op een aantal sites gelezen dat de facade een soort controller is van je programma. Nu de vraag: Ik maak een programma om grafieken te tekenen. Ik heb 1 object die alle gegevens bijhoudt en een object die het tekenen mogelijk maakt. Maar nu: 1) als je bijvoorbeeld op de tekenknop klikt om te tekenen, moet de facade dan de gegevens ophalen van het object die de gegevens behoudt, en dan de methode 'draw' aanroept van de tekenaar met de opgehaalde gegevens, 2) of als je op de knop klikt dat de facade de draw aanroept van de tekenaar, die gaat dan de gegevens gaan ophalen via een aantal getmethoden van de facade en dan tekent de tekenaar de grafiek.
Methode 1 of 2?