RobdeJonge
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 19 nov 2018
- Berichten
- 2
Hoi,
Ik ben al op zoek geweest , maar aangezien ik totaal niet thuis ben in VBA, heb ik niets passends gevonden.
Wel dingen die ik ook nodig heb, zoals factuur ophogen etc. maar dan ben ik er nog niet.
Ik heb bezig met een factuur-formulier, maar ik heb geen idee hoe ik factuurhistorie kan toevoegen en nummer factuurnr. ophogen.
Zoek code om het volgende te doen. (kan volgens mij niet rechtstreeks in Excel)
Bij een druk op de knop ( met tekst "factuur opslaan" of zoiets) moet het volgende gebeuren :
Onderaan tabblad "Factuur" staan in celbereik B38:j38 een aantal factuurgegevens.
1. Deze wil ik kopiëren naar tabblad "Historie" , maar wel onderaan de bestaande lijst (Last.Row)
Het gaat hierbij om factuur-totalen, zoals factuurnummer, bedragen , btw , referentie , etc.
2. Vervolgens moet het document worden opgeslagen (met de aangepaste historie dus)
3. Als laatste moet het factuurnummer in Cel B6 op Tabblad "Factuur" met 1 worden opgehoogd.
4. Indien mogelijk moet dan ook celbereik ( =Factuur!A12:A27 ) en (=Factuur!E12:E27) leeggemaakt worden.
Hierin staan artikelnummer en geleverde aantallen, waardoor het formulier weer leeg wordt.
Ik heb in de bijlage een verder leeg Excel bestand "factuur.xlsx" ge-upload om een idee te krijgen.
Ik weet dat dit voor sommige mensen een simpel dingetje is . voor mij niet dus.
Alvast bedankt voor de moeite,
Groet,
Rob de Jonge
Westervoort
Ik ben al op zoek geweest , maar aangezien ik totaal niet thuis ben in VBA, heb ik niets passends gevonden.
Wel dingen die ik ook nodig heb, zoals factuur ophogen etc. maar dan ben ik er nog niet.
Ik heb bezig met een factuur-formulier, maar ik heb geen idee hoe ik factuurhistorie kan toevoegen en nummer factuurnr. ophogen.
Zoek code om het volgende te doen. (kan volgens mij niet rechtstreeks in Excel)
Bij een druk op de knop ( met tekst "factuur opslaan" of zoiets) moet het volgende gebeuren :
Onderaan tabblad "Factuur" staan in celbereik B38:j38 een aantal factuurgegevens.
1. Deze wil ik kopiëren naar tabblad "Historie" , maar wel onderaan de bestaande lijst (Last.Row)
Het gaat hierbij om factuur-totalen, zoals factuurnummer, bedragen , btw , referentie , etc.
2. Vervolgens moet het document worden opgeslagen (met de aangepaste historie dus)
3. Als laatste moet het factuurnummer in Cel B6 op Tabblad "Factuur" met 1 worden opgehoogd.
4. Indien mogelijk moet dan ook celbereik ( =Factuur!A12:A27 ) en (=Factuur!E12:E27) leeggemaakt worden.
Hierin staan artikelnummer en geleverde aantallen, waardoor het formulier weer leeg wordt.
Ik heb in de bijlage een verder leeg Excel bestand "factuur.xlsx" ge-upload om een idee te krijgen.
Ik weet dat dit voor sommige mensen een simpel dingetje is . voor mij niet dus.
Alvast bedankt voor de moeite,
Groet,
Rob de Jonge
Westervoort