FAR CRY 1 werkt niet op Windows 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemontree

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
45
Lang geleden Far Cry gespeeld, heb het weer tevoorschijn gehaald om het weer eens te spelen. Nu heb ik Windows 7, en blijkt Far Cry hier niet op te draaien ?
Is hier een oplossing voor ?
 
Supported OS: Windows 98SE/2000/XP (only)

inderdaad kan niet op windows 7

mischien is er een mogelijke manier maar ik zie het duister in gezien het spel niet eens vista ondersteund
 
@lccookie1992 dat zegt niet zoheel veel meer meestal is het dat of hoger. (niet altijd)

@ts heb je compatibiliteit modus al geprobeerd. en probeer run as administrator.
 
Laatst bewerkt:
er zijn volgens mij genoeg mensen die hem werkend hebben gekregen, maar dat kan aan mij liggen.
 
Red alert 2 is ook niet voor Windows 7 gemaakt, maar kan deze prima erop draaien. Ja je zal wat extra moeite moeten doen met de installatie. Het zegt dus niks "Windows 98SE/2000/XP (only)".
 
Wil best extra moeite doen om het spel werkend te krijgen.
Heb immers mijn heil gezocht in dit forum.
Waar bestaat deze extra moeite dan uit ?
Of heb ik het verkeerde forum uitgekozen ?
 
Laatst bewerkt:
instaler uitvoeren als admin en in compabiliteitmodus op win xp service pack 3
 
Geen problemen met Far Cry 1

Hallo allemaal,

Hier werkt Far Cry 1 gewoon zonder aanpassingen dus gewoon een standaard installatie zoals je gewoon zou doen met XP, ik draait hem met W7 Ultimate 64 bits en geïnstalleerd als administrator, ik heb wel winn7codecs packs geïnstalleerd, misschien zit daar het verschil in voor wat betreft de audio voor de rest zou ik het niet weten, heb ook wel de patch van Far Cry 4.1 gedownload en geïnstalleerd, hoop hier wat info te hebben gegeven waar je wat aan hebt, succes ermee.

:)Groeten, Browny
 
Hallo Browny, bedankt voor jouw reactie.
Hoe installeer je Far Cry als administrator ?
Ik neem aan, dat je dit moet instellen voor het uitvoeren
van de setup vooraf het configuratie proces ?
Waar plaats je de patch ? Kan je deze pas installeren als
het spel is geinstalleerd ?
 
Laatst bewerkt:
wat je doet is je plaats de cd in je cdrom station dan krijg je zo'n schermpje dat vraagt wat je wil doen dat klik je weg. daarna ga je naar deze computer rechtermuis knop op cd-rom station en dan op bestanden weer geven. zoek de setup.exe rechtermuis knop eigenschappen>compabiliteit uitvoeren in win xp sp3 mode en onderaan als administrator uitvoeren.

(dit is btw geen garantie)
 
Geen problemen met Far Cry 1

Hoi Lemontree,

Ik moet even rectificeren, je vraagt terecht hoe moet ik als administrator installeren, dat kan niet bij de installatie van het spel, ik ben ingelogd als administrator, voor de rest gaat de installatie als volgt: cd/dvd in de PC en autorun uitvoeren en als het spel geïnstalleerd is dan de Patch installeren die de game opwaardeert naar 1.4 en dan zou het moeten werken, dus niets in compatibiliteits modus of whatsoever, ik heb trouwens een ATI HD Radeon 4650 en 4 gig intern geheugen, dit even ter info, en daar draait alles perfect op. Ik heb ook een spel MystIII Exile en dat kan ik weer niet met geen mogelijkheid aan de gang krijgen dus je weet het maar nooit.

Groeten,:) Browny
 
Herken veel dingen die zijn beschreven.
Bij de setup inderdaad een mogelijkheid om dingen aan te vinken zoals aangegeven.
Dit heb ik gedaan. Nu doemt een ander probleem op, voor het uberhaupt installeren.
Tijdens de setup uitvoering, dus voor het installeren krijg ik de volgende error in een venstertje: Error1305.Error reading from file E:\support\manuel\editor manualvo.1(Beta).pdf Verify that the file excists and that you can acces it.
Dit is een file die op de CDrom staat en slaat op een Adobe Reader bestand, waarmee je een de handleiding mee kan lezen. Ik heb dit bestand opgezocht en gevonden, en ik heb de file ook kunnen openen, de handleiding kwam in beeld. De file bestaat dus en is toegankelijk. Dan klik ik op de knop opnieuw maar de error komt telkens tevoorschijn.
Ik kom dus op deze manier niet aan installatie toe.
 
Probeer het spel eens te installeren in Windows veilige modus (safe mode).

Far Cry werkt hier trouwens ook gewoon onder Windows 7 (64 bit) met de 1.40 patch geïnstalleerd. Ik heb geen codec pack op de PC staan. Ik moest alleen de optie "Lightning Quality" één stapje terugzetten, anders wilde het spel niet starten.
 
Probeer het spel eens te installeren in Windows veilige modus (safe mode).

Far Cry werkt hier trouwens ook gewoon onder Windows 7 (64 bit) met de 1.40 patch geïnstalleerd. Ik heb geen codec pack op de PC staan. Ik moest alleen de optie "Lightning Quality" één stapje terugzetten, anders wilde het spel niet starten.

Helaas, heb het geprobeerd, maar meteen in het begin krijg ik de melding "unable to run".
In ieder geval weet ik dat het mogelijk moet zijn om Far Cry draaiende te krijgen via Windows 7. In het uiterste geval zal ik moeten overewegen om Windows 7 opnieuw te installeren, want er moet dan toch een fout in het systeem zitten.
Vreemd is het wel, als de setup afhaakt, enkel omdat er iets zou zijn met een pfd file op de CDrom? Terwijl de file gewoon werkt ?
 
Wel vreemd ja, zo'n error duidt namelijk op een defecte CD/DVD-ROM. Wellicht helpt het om de disc schoon te maken. Je kunt ook proberen om het spel op een andere PC te installeren.
 
Wel vreemd ja, zo'n error duidt namelijk op een defecte CD/DVD-ROM. Wellicht helpt het om de disc schoon te maken. Je kunt ook proberen om het spel op een andere PC te installeren.

CD is veel gebruikt, er zitten op de schijf wat lichte sporen door gebruik.
Bij mij nu een zeer sterk vermoeden, dat een nieuwe CD deze meldingen niet zou geven.
Error1305 heb ik nagetrokken via google, kom op oude forums terecht waar ongeveer over hetzelfde wordt gesproken. Kijken of ik de game nieuw ergens voor een prikje kan begaan. En voortaan "no CD" downloaden.
Indien hier Far Cry werkt op Windows 7, kom ik hier terug.
Bedankt voor de reactie's.
 
Je kunt proberen om alle bestanden vanaf de disc te kopiëren naar je harddisk en het spel van daaruit te installeren. Een andere mogelijkheid is om een image (backup) van je disc te maken met bijv. Alcohol 52% (freeware). Je kunt dan de gemaakte image mounten in een virtuele schijf. Misschien lukt het installeren op deze manier wel.

Mocht je het opnieuw willen kopen: het spel ligt vast nog wel ergens in de budgetbak. Op marktplaats staat ook nog iemand die het spel gesealed verkoopt. Het zou niet meer dan 5 euro moeten kosten.
 
problemen met graphics

Het spel doet het ! Geinstalleerd met een nieuwe DVD-rom en compabiliteit uitvoeren in win xp sp3 mode en als administrator. De oude CDrom was dus stuk.
Echter, de graphics krijg ik niet in orde.
Mijn is videokaart is een NVIDIA GeForce GT 220 en moet toch voldoende zijn.
Als het spel begint, alvorens het spel te spelen en dus in vogelvlucht het eiland getoond wordt met muziek, dan ziet er in het filmpje alles er mooi en goed uit.
Als ik het spel speel en buiten kom in het spel, is de grond in het spel mistig wit, en zie alleen wat er boven uitsteekt, zoals wat palmboompjes en hutten en de lucht. Via de Video optie's heb ik dan alles op LOW staan. Wie weet wat hier aan de hand is ?
De patch 1.4 heb ik nog niet uitgevoerd. Hoe moet ik die installeren ?
Zal dit wel werken omdat ik windows 7 64-bitts heb ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan