fatale uitzondering

Status
Niet open voor verdere reacties.

noontje

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
beste mensen,

Misschien dat iemand raad weet.
De laatste 2 weken zit elke keer mijn computer vast en moet ik opnieuw starten met de resetknop.
(Control-Alt-delete werkt zelfs dan niet) of ik nu op internet surf of een tekstbestand open of een spelletje doet hij loopt na een tijdje vast. Ook krijg ik de laatste 3 dagen:
Fatale uitzondering op: 01 op 0246:013F47FB
(door de nul zit wel een streepje) Ik ben een verwoed internetter en tekstverwerker en werk er hele dagen op.
Ik zou graag horen hoe dit op te lossen.
Ook krijg ik vaak internet explorer reageert niet, en dan moet ik ook opnieuw opstarten.
Het zal allemaal wel met elkaar te maken hebben.
Ik heb pas een nieuwe virusscanner (McFee) geen virussen aanwezig en ik werk met explorer 5.5.

Groetjes,

noontje

Misschien is het wel tijd voor een grote schoonmaak.
veel internetten is ook veel zooi op je computer.
Als een computer te veel verwerken moet gooit hij het bijltje er ook nij neer. Kijk eens met adaware hoeveel spyware je hebt, defragmenteer je harde schijf eens en gooi hem door de wasstraat van regcleaner. het geheugen uitbreiden is misschien ook nog wel iets om over na te denken.
Ik heb zelf twee pc' s met de ene zit ik absoluut niet op het internet. Deze blijft snel en kan meerdere zware programma' s handelen. Mijn internet PC moet ik constant even een kleine wasbeurt geven anders is hij niet meer vooruit te branden.

resultaat

Bedankt Pieter,

Alleen dat in txt plaatsen krijg ik niet op mijn scherm dus heb ik het bij all files geplaatst en geopend en gekopieerd.

Komt ie (het is wel veel hoor)

Logfile of HijackThis v1.91.2
Scan saved at 11:53:50, on 19-2-03
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)
MSIE: Internet Explorer v5.51 SP2 (5.51.4807.2300)

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.zeelandnet.nl/
F1 - win.ini: load=D:\TBridge\Flatbed.exe
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: (no name) - {724d43a9-0d85-11d4-9908-00400523e39a} - D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1043,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Taakcontrole] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Atikey] Atitask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiCwd32] Aticwd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\CMEII\CMESYS.EXE"
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McAfeeVirusScanService] C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\AVSYNMGR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [RoboForm] D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormWatcher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\PROGRAM FILES\MCAFEE\MCAFEE SHARED COMPONENTS\INSTANT UPDATER\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - Startup: Swiffer HD Utility.lnk = C:\Program Files\Swiffer HDU\Swiffer.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: ATI Scheduler.lnk = C:\ati\atidesk\ATISCHED.EXE
O8 - Extra context menu item: &1 Analyze Forms - res://D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll/ComCheckForms.html
O8 - Extra context menu item: &2 Customize Menu - res://D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll/ComCustomIEMenu.html
O8 - Extra context menu item: &3 Edit Identities - res://D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll/ComEditIdent.html
O8 - Extra context menu item: &4 Edit Passcards - res://D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll/ComEditPass.html
O8 - Extra context menu item: &5 Fill from Identity - res://D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll/ComFillIdent.html
O8 - Extra context menu item: &6 Fill from Passcard - res://D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll/ComFillPass.html
O8 - Extra context menu item: &7 Fill Forms - res://D:\Program Files\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll/ComFillForms.html
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MSN Messenger Service (HKLM)
O9 - Extra button: RF toolbar (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &9 Robo Toolbar (HKLM)
O9 - Extra button: Fill Forms (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &7 Fill Forms (HKLM)
O9 - Extra button: Save Forms (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &8 Save Forms (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O11 - Options group: [TOEGANKELIJKHEID] Toegankelijkheid
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {1D2DCA0D-B30F-40AD-9690-087105F214EC} (IEDial Class) - http://usa-download.nocreditcard.com/download/Object/ieaccess2.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37608.4793402778
O16 - DPF: {DA28C54E-D95C-11D3-9A01-005004677EF4} (McAfee.com Component Download Manager Class) - http://download.mcafee.com/molbin/clinic/CDM/McCDM.cab
O16 - DPF: {1D486A8E-FB71-4BA8-9683-4834C481514E} (QuintoonGame Class) - http://spel.zeelandnet.nl/quintoon/031/quintoon.cab
O16 - DPF: {255BF176-5236-41AE-9D36-418F67BE5BB6} (SSlots Class) - http://spel.zeelandnet.nl/slots/037/slots.cab

Kan je er nog wijs uit? Ik niet

antwoord voor Anni

Nou Anni,

ook jij bedankt voor de snelle reactie.
Defragmenteren doe ik elke week.
Tijdelijke bestanden en cookies doe ik bijna elk half uur, want hij blijft bestandjes laden.
Maar cookies uitschakelen kan ik ook niet doen, want ik moet toch op een heleboel beveiligde sites zijn.

Wat je zei over adaware en spyware, daar weet ik niets van.

Wel kijk ik geregeld bij systeeminfo.
Ook voer is controle systeembestanden uit en iedere keer verwijderd mijn computer 1 bestand en wordt er 1 bestand bijgewerkt.
Ook schijfcontrole voer ik regelmatig uit.
Tot zover gaat mijn kennis.
Ik vind het dan al heel wat als hij weer werkt.

Hmm. veel spyware is het niet. Vink deze aan in Hijackthis en klik dan op fix.

O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\CMEII\CMESYS.EXE"

Start daarna opnieuw op en download Adaware 6 of Spybot S&D, beide zijn verkrijgbaar hier: http://www.majorgeeks.com/showfiles.php?cat=31
Update ze voordat je gaat scannen.

Verder staat er nog eentje tussen die me niks zegt:
O4 - Startup: Swiffer HD Utility.lnk = C:\Program Files\Swiffer HDU\Swiffer.exe

Als jij wel weet wat het is kun je hem gewoon laten staan. Heb je geen idee, vink die dan ook aan.

Groetjes,

Pieter

gefixt

Die ene die ik moest fixen, heb ik gedaan.
Volgens mij is deze file nu verwijderd.

Nu ga ik de rest doen, wat je zei en als ik dat gedaan heb laat ik het wel horen.
Geweldig zeg.
Ben zo terug al duurt het wel even.
Tot zo!

vervolg voor Pieter

Ik heb spybot S&D gevonden en gedaan wat je zei.
Nu heb ik Controleer alles uitgevoerd.
En heb nu een scherm vol met bestanden en registersleutels met uitroeptekens.

Ik kan het niet kopieren zo te zien om het aan jou te laten zien. Hoe ga ik nu verder? (staat nog steeds open)

Ik kan wel voor een optie kiezen: repareer alles, maar dat durf ik eigenlijk nog niet.
Ik wacht jou antwoord af.

Over dat bestandje Swiffer wat je niet kent: dat is een opruimbestandje die je aangeeft dat je tijdelijke internetbestanden moet opruimen.

Alle rode items ( en die zijn al aangevinkt als het goed is) kun je laten repareren. Als het dan nog niet werkt zoals jij wilt kijken we nog wel even verder. Dus de zwarte en groene nog even met rust laten.

Groetjes,

Pieter

rode zijn aangevinkt

Klopt rode zijn aangevinkt.
Zwarte heb ik niet, alleen maar groene.
Nou, op de bonnefooi dan. Het lijkt wel of mijn computertje het al beter doet. Hij is nog steeds niet vastgelopen nadat ik alles tot nu toe heb gedaan, dus dat ik al winst.

Pieter, ik ga dit uitvoeren en probeer wel van alles.
Dan merk ik het wel of alles weer in orde is.
Mag ik je hartelijk danken voor de buitengewone snelle oplossingen en snelle reacties, je weet niet half hoe blij ik hiermee ben.

Als alles goed loopt dat laat ik dat na een paar dagen nog wel even weten in deze rubriek zo niet neem ik ook weer de vragenbank voor mijn neus om jou de verdere instructies te vragen.

Alles is heel duidelijk en snel te begrijpen zoals jij me hebt geholpen.
Nogmaals dank en groetjes uit Vlissingen

Graag gedaan.

Kun je mij misschien vertellen waar je die Swiffer vandaan hebt?
Daar wil ik nog even naar kijken, voor het geval dat...... :)

Groetjes,

Pieter

swiffer

Ja, dat heb ik jaren terug van een site gehaald over die schoonmaakdoekjes van swiffer. Ook die doekjes voor je huishouden kon je opgestuurd krijgen.
Maar ik denk dat dat nu niet meer op internet staat.

Ik zal het je als bijlage toesturen

Ik stuur je wel even mijn e-mailadres.
Als bijlage zal wel niet lukken. ;)

Groetjes,

Pieter

cleanmgr

Nog een fout die ik kreeg:

cleanmgr heeft ongeldige bewerking uitgevoerd (dit kreeg ik nadat ik opnieuw heb opgestart) in module
kernel 32.dll op 015f:bff7b2fc

Wat moet ik doen om dit weer in orde te krijgen?

Hmmmz. Dat is je schijfopruiming. Ik zal van het weekend die Swiffer eens uitwringen.
Laat die maar zolang uit.

Groetjes,

Pieter

swiffer uitzetten

Zal ik doen pieter.
Bestaat er trouwens nog een ander programma die snel tijdelijke bestanden en cookies opruimt zover je weet.

http://www.wilderssecurity.com/mrublaster.html

Starten > Settings > daar alles uitvinken wat je niet weg wilt hebben > Go to Plugins
In CookieBlaster kun je aangeven welke cookies je wil bewaren, bv die van helpmij :)
In IE TIF Cleaner even het pad controleren of dat klopt en dan Save Plug-In Settings > Save Settings and Run now.

Groetjes,

Pieter

Pieter ik krijg weer dat probleem met die cleanmgr. nu ik deze site van helpmij open.
Ik denk dat ik maar beter kan afsluiten en morgen verder gaan met jou volgende aanwijzing.
Jij blijft mij toch helpen, zie ik wel.
Moet je niet even lekker TV kijken of zo?

In ieder geval ik zal laten weten hoe dat gaat.

blaster

Ik heb het toch nog geprobeerd.
Wel vind ik het moeilijk om te begrijpen wat ik aan moet vinken en wat niet.
Ik heb wel door hoe je de juiste cookies kan bewaren en welke niet.
Maar er staat ook nog een optie:
enable........(dat betekent toch: toestaan) moet ik die aanvinken.
In Ie Tif Cleaner klopt het pad.
Ook daar staat: enable.......aanvinken of niet?
Nu ben ik zover dat ik gescand heb.
Dat programma zegt mooi: gefeliciteerd
Hij zal alles wel mooi opgeruimd hebben en ik heb hem nu geminimaliseerd en hij staat rechtsonder mijn computer naast mijn klokje. (soort hoekig autobandje)
Kan ik dan dat programma weer opnieuw tevoorschijn krijgen of gaat dat dan vanzelf, wanneer ik denk dat er weer een hoop opgeruimd moet worden?

Maar Pieter, geef morgen maar antwoord of wanneer je tijd hebt. Ik heb nu al zoveel van je tijd genomen.
Weer bedankt hoor!

Groetjes

Hoi noontje,

Enable secure deletion of files kun je uitvinken, tenzij je echt iets te verbergen hebt. Die optie zorgt ervoor dat zelfs de FBI moeite heeft om terug te vinden wat er ooit gestaan heeft. ;)
Als je Enable Automatic cleaning aanvinkt dan worden die onderdelen allemaal tegelijk gedaan, dus dat zou ik aanvinken.
Kwam er wel een grijs balkje voorbij schieten toen je op Save Settings and Run now klikte?
Als je op MRU Blaster Scheduler dubbelklikt en dan Stop Timer dan verdwijnt hij uit je systray. Anders doet hij om de paar minuten alles opruimen en dat vind ik irri.
De opties in het eerste Settings scherm kun je voor normaal gebruik allemaal uitvinken.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan