Favicon/bureaubald pictogrammen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brentie1

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Hallo,

Als je bij je site een Favicon maakt.
Wordt deze ook het pictogram bij je bureau blad.
Maar bij office programmas kan je het veranderen zonder zelf iets te moeten donwloaden uit je documenten.Weet iemand hoe je dit zelf kan doen bij je eigen site?
En is dit mogelijk?

Mvg,

Dit is wat ik tegen kwam::o

Een favicon is een klein symbooltje in de adresregel. Bij de meeste websites is dat een E, van Internet Explorer. Maar het is ook mogelijk om er een zelf te maken en in de adresregel van je website te laten verschijnen. Hoe doe je dat. Je hebt een icoontje nodig. Dit kan een willekeurig plaatje zijn ter grootte van 16x16 pixels. Irfan View is een handig programma om dit formaat te maken. Vervolgens moet je, weer met Irfan View, dit plaatje opslaan als favicon.ico. Met name die bestandsnaam .ico is van belang. Daarna moet je naar de broncode van je site. Daar zet je het volgende tussen <head> en </head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
Zorg er wel voor dat je dit icoon ook upload naar de server met je bestanden.

Met dank aan html Site.nl:shocked::d

Hoi Brentie1,
Als je bij je site een Favicon maakt.
Wordt deze ook het pictogram bij je bureau blad.
Hé, bij mij niet. Als ik in Windows naar het bureaublad ga, en dan een nieuwe snelkoppeling aanmaak naar deze helpmij-pagina, dan is het icoontje op het bureaublad niet het blauwe vraagtekentje
helpmij-ico.gif
van helpmij.nl, maar het standaard-icoontje van een webpagina (in mijn geval het Firefox-icoontje, omdat Firefox bij mij de standaard-browser is):

helpmij-link.png

Maar bij office programmas kan je het veranderen zonder zelf iets te moeten donwloaden uit je documenten.Weet iemand hoe je dit zelf kan doen bij je eigen site?
Die snap ik ook niet helemaal. In Windows (niet: Office), kan je een snelkoppeling op het bureaublad een ander icoontje geven via:
  • rechtsklikken op de snelkoppeling,
  • optie "Eigenschappen",
  • tabblad "Webdocument",
  • knop "Ander pictogram...".
Dan krijg ik deze:
pictogram.png

Met de knop "Bladeren..." kan je nu op je computer zoeken naar het mapje waar je je eigen icoontje/pictogram in hebt staan, bv.:

ico-in-map.png

OK geven, en even later staat je eigen pictogram bij de link op het bureaublad:

helpmij-link2.png

Of is dat niet wat je bedoelt?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dit is wat ik tegen kwam::o

Een favicon is een klein symbooltje in de adresregel. Bij de meeste websites is dat een E, van Internet Explorer. Maar het is ook mogelijk om er een zelf te maken en in de adresregel van je website te laten verschijnen. Hoe doe je dat. Je hebt een icoontje nodig. Dit kan een willekeurig plaatje zijn ter grootte van 16x16 pixels. Irfan View is een handig programma om dit formaat te maken. Vervolgens moet je, weer met Irfan View, dit plaatje opslaan als favicon.ico. Met name die bestandsnaam .ico is van belang. Daarna moet je naar de broncode van je site. Daar zet je het volgende tussen <head> en </head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
Zorg er wel voor dat je dit icoon ook upload naar de server met je bestanden.

Met dank aan html Site.nl:shocked::d

Ja dat is een Favicon maar dat wist ik ;)

Hoi Brentie1,

Hé, bij mij niet. Als ik in Windows naar het bureaublad ga, en dan een nieuwe snelkoppeling aanmaak naar deze helpmij-pagina, dan is het icoontje op het bureaublad niet het blauwe vraagtekentje
helpmij-ico.gif
van helpmij.nl, maar het standaard-icoontje van een webpagina (in mijn geval het Firefox-icoontje, omdat Firefox bij mij de standaard-browser is):

helpmij-link.png

Die snap ik ook niet helemaal. In Windows (niet: Office), kan je een snelkoppeling op het bureaublad een ander icoontje geven via:
  • rechtsklikken op de snelkoppeling,
  • optie "Eigenschappen",
  • tabblad "Webdocument",
  • knop "Ander pictogram...".
Dan krijg ik deze:
pictogram.png

Met de knop "Bladeren..." kan je nu op je computer zoeken naar het mapje waar je je eigen icoontje/pictogram in hebt staan, bv.:

ico-in-map.png

OK geven, en even later staat je eigen pictogram bij de link op het bureaublad:

helpmij-link2.png

Of is dat niet wat je bedoelt?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Sory dubbel bericht,ik denk als na de snelkoppeling te plaatsen en je site beozekt hjet icoontje komt.
Maar zo iets bedoel,dan kan je kiezen tussen standaardt icoontjes of iets uploaden.
Maar als bezoekers van mijn site een snelkoppleing maken wil ik ook dat ze kunnen kiezen tussen icoontjes?
Hoe doe ik dit?

P.S
Ik heb Windows 6 :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan