favicon in dreamweaver mx

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskiab

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
hoi

ik wil een favicon toevoegen. heb een upload systeem (http://tools.dynamicdrive.com/favicon/) gebruikt om een logo.gif up te loaden naar een .ico van 16x16 pixels.

nu maakt mijn pagina gebruik van 3 templates. nu wilde ik de link in de templates zetten en dan naar alle pagina's updaten maar kan dat wel? want hij doet het niet.

nu heb ik dit in mijn code gezet: de eerste keer had ik de precies gekopieerde link gedaan nl: <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x.icon" />

maar omdat dat niet werkte ben ik gaan neuzen op internet forums ook hier dus en zo ben ik de "x" na ="image/ heb ik het bestandje genoemd waarmee hij in mijn rootfolder staat nl. favicon.ico en dan ziet de code er zo in totaal uit :

<html>
<head>
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>groen</title>
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/favicon.ico" />
<!-- TemplateEndEditable --><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
body {
background-image: url();
background-color: #FFFFFF;

etc etc. onbelangrijk

en nog doet hij het niet? wat is er mis?

groetjes saskia

In principe zou dit voldoende moeten zijn:
HTML:
<link rel="icon" href="/favicon.ico" />
Let wel op dat je het bestand favicon.ico ook naar je website hebt geupload en in je root hebt staat (Aangezien je /favicon.ico gebruikt)

hoi,

dat snap ik , heb firefox geinstalleerd en daar doet hij het wel. ook bij mijn man op het werk doet hij het wel met ie. maar waarom hier niet met ie en wel met firefox?
ik heb ie 7 dus lijkt me prima. overigens is hij sowieso heel selectief soms want de ene keer geeft hij soms wel icoontjes van websites andere keer niet. vaaag

iemand een idee hoe je het kan omzijlen zodat het ook werkt in ie?

heb overigens de code niet gebruikt en alleen de favicon in de rootfolder laten staan. met code doet hij het nog niet op ie wel op firefox rara

groetjes saskia

Welkom in de wereld van websites maken :P

Browsers verwerken de pagina's nou eenmaal anders.
Het zou wellicht kunnen zijn dat je DOCTYPE niet is ingesteld en dat hij daarom niet wordt weergegeven.

Favicons zijn leuk, maar weeg er niet te zwaar aan.

en hoe doe je dat wijzigen ?

tja ik weeg er wel zwaar aan haha. erg he ook al doet hij het misschien bij een ander ik wil en zal het dan voor elkaar krijgen.

kijk anders eens of je hem ziet:

www.bouwbedrijfstegeman.nl

groetjes saskia

Ik zie wel een favicon, tenminste als dat rood-wit-blauw gradient de favicon moet zijn.

Wat ik overigens wel mis is de hele code
HTML:
<link rel="icon" href="/favicon.ico" />
in je <head>, zonder die is het logisch dat hij niet overal wordt getoond.

Mocht je helemaal volgens de regels willen werken dan zou je alle meldingen welke hier staan moeten oplossen.

hoi,

ik heb de code idd niet verwerkt in mijn pagina's ik maak gebruik van templates dus waar moet ik hem dan doen. in de template bestanden? of gewoon op index. en.....hoe kun je dat zien dan dat er geen link is?

de rood wit blauw is idd de favicon.

groetjes saskia

Op elke pagina moet dat staan, tenzij je met includes werkt. (Dus 1 pagina voor de layout en de wisselende inhoud in aparte pagina's)

Dat ik het kan zien? Kwestie van de bron doorzoeken naar die regel :)

hm, en includes is dat niet gewoon hetzelfde als ik bedoel? geen idee hoor heb verder de ballen verstand van websites. de website zelf heb ik ook met het dummy boek naast me gemaakt dus......

ik heb dus een soort sjabloon 3 zelfs 1 waar de index etc uit bestaat 1 sjabloon die de knoppen en opmaak bevat waar je bent als je op particulieren drukt en 1 voor het decoratiewerk.

de pagina's zijn allemaal gemaakt door het template te gebruiken. je ziet alleen wel als je de pagina's zou laden in dreamweaver de knoppenbalk etc er direct bij staan het is niet dat je alleen de inhoud qua tekst dan ziet. hoop dat je het snapt van mijn wirwarverhaal.

maar goed ik heb dus dan de code nu maar in die templates vlak achter </title> gedaan. zien of het werkt.

heb hem overigens weggegooid en een nieuwe gemaakt op html-kit.com en daar getest daar zet hij hem bij de favorieten op de favicon test page mooi als icoon voor de tekst en in de browser ook, maar nogthans nog niets op onze website zelf. kun jij hem wel al zien dan?

Link naar favicon hoeft niet, mits je favicon in je root is geplaatst.
Voorbeeld:
http://www.zeepoort.nl/mini/
GEEN <link rel="icon" href="/favicon.ico" />
in de pagina, WEL favicon.

Browsers snorren dit schijnbaar zelf op.
Wat wel eens wil helpen,
is je temp internetfiles legen,
zodat de pagina niet vanuit cache komt,
maar "vers"is..

:cool:

hoi,

heb het zonder link met link en in de rootfolder in de templates map geprobeerd maar nog steeds niets, vervelende is wel dat ik nu ook niet kan zien op een andere pc of het daar misschien wel of ook niet werkt als ik hem in de rootfolder of niet met of zonder link doe. wat een chaos ! pf

de browsegeschiedenis heb ik al tig keer geleegd. erg leuk ook in dit forum steeds inloggen:rolleyes:

bedankt voor jullie antwoorden nog he?! fijn dat er mensen zijn die helpen willen !
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan