Favicon verbergen op bepaalde pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvonneLR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
4
Is het ook mogelijk om ervoor te zorgen dat een favicon op bepaalde bladzijden van een website NIET getoond wordt? (want ik kom er nu achter dat de favicon niet alleen verschijnt op bladzijden waar ik de code bovenaan heb gezet, maar ook op bladzijden waar dat niet is gedaan, en waar het ook niet de bedoeling is dat de favicon getoond wordt ...)

Alvast bedankt,
Yvonne
 
Hoi Yvonne,

Ik denk dat het komt omdat de favicon nog in Cache meegeladen wordt. Als je flusht(Ctrl + F5), blijft het icoontje dan wel staan?

Bij mijn website werkt de favicon alleen als je de code in de HTMl code hebt staan.
 
Nee, want de favicon verschijnt ook als ik op PC's en met browsers kijk waarmee ik niet eerder naar de bladzijden waarop de favicon niet zou moeten verschijnen, heb gekeken.
(nou ja, beetje rare zin ;), maar ik hoop dat je het snapt)
 
Normaal genomen wordt gevraagd hoe je 'n favicon zichtbaar krijgt :D
Hier staat 'n overzichtsartikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Favicon
Vooral de link onderaan naar de browser support tabel is handig. De meeste browsers pikken 'n favicon.ico automatisch op, volgens artikel en tabel.
Misschien kun je 'ns proberen 'n andere naam dan favicon.ico te gebruiken. En dan alleen in de pagina's waar hij getoond moet worden ernaar linken. Geen idee of het werkt, maar 't lijkt me dat browsers niet spontaan 'n 'joechei.ico' zullen weergeven.
 
Laatst bewerkt:
Da's een goeie, die ga ik vrijdag (dan ben ik weer op m'n werk) eens uitproberen. Ik laat het weten!
 
Graag. Ben benieuwd of die truc werkt. O, en welkom op 't forum trouwens!
 
De truc werkt! Ik heb de favicon een andere naam gegeven (wel .ico) en in de code van de bladzijden waar hij wel moet worden getoond naar dat bestand verwezen, en nu wordt hij keurig getoond waar het wel moet, en keurig niet getoond waar dat niet moet :thumb:
 
Dat is leuk! Binnenkort ga ik 'n artikeltje of zo over favicons schrijven, kan ik dit gelijk in verwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan