fax verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Als ik vanuit Word probeer een fax te verzenden lukt dat bij sommige faxnrs wel en bij andere niet ( het zijn allemaal geldige faxnrs ).
Ik werk met Windows XP Home Edition, heb een 56K Modem. Bij start-configuratiescherm-software-windows onderdelen toevoegen/verwijderen staat faxservice aangevinkt.
Bij faxconfiguratie staat Intel Ham Data Fax Voice als gewenste faxapparaat geseleceerd.
Is dit voldoende informatie voor degene die mij verder kan helpen ?
Han2
 
Laatst bewerkt:
Bijna genoeg informatie:p
Je zegt alleen niet wat er dan mislukt.
 
Geplaatst door Raymond Bos
Bijna genoeg informatie:p
Je zegt alleen niet wat er dan mislukt.

Hoi Raymond,
Ik krijg dan de melding : Er is een fout opgetreden bij het verzenden van de fax. Nogmaals, echt typisch dat het bij sommige faxnrs. zonder problemen gaat en bij andere echt niet lukt !
Hoop dat je me verder kan helpen
 
Oei, dat is een ruim begrip zeg.
Heb je wel eens een ander Fax proggie geprobeerd. Ik gebruik zelf AWFAX, Dat is het oude W95 Faxprogramma en werkt toppie....
Als je wil kan je het van een W98 SE CD Rom afhalen of ik kan je er ook wel aan helpen.
 
Geplaatst door Raymond Bos
Oei, dat is een ruim begrip zeg.
Heb je wel eens een ander Fax proggie geprobeerd. Ik gebruik zelf AWFAX, Dat is het oude W95 Faxprogramma en werkt toppie....
Als je wil kan je het van een W98 SE CD Rom afhalen of ik kan je er ook wel aan helpen.

Heb je advies gevolgd; heb Microsoft Fax geïnstalleerd vanaf cd rom W98 SE ( is microsoft fax hetzelfde als awfax ?). Probleem blijft zich echter voordoen. Als ik vanuit Word iets wil faxen doe ik als volgt: bestand-verzenden naar- geadresseerde met faxmodem. Wizard fax start nu op. Welk programma wilt u gebruiken-hier kies ik voor microsoft fax . Vul hier abonnee-en netnummer in en kiesregel ( wij moeten nl. een "0"voor de buitenlijn kiezen ). Druk op voltooien.
Weer lukt het bij dit faxnr. niet.
P.S.
Ik heb zitten experimenteren met een faxnr. waarbij het verzenden niet lukt. Kreeg ik zojuist een fax terug van betreffende geadresseerde. Hun fax ( een hp officejet d135 printer/fax/scanner/copier geeft een foutmelding: Een communicatiefout is opgetreden tijdens faxtransmissie.
Kun je hier iets van maken ?

Grrrrrr
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel heb je je modem staan? Die moet voor fax als ik het goed heb op 14400 staan.
 
Geplaatst door petje11
Hoe snel heb je je modem staan? Die moet voor fax als ik het goed heb op 14400 staan.

Snelheid staat op 57600 (!!) Is te hoog ?
Ik heb de keuze uit : 300,1200,2400,4800,9600,19200,38400,57600 en 115200. Jouw advies ?
 
Ik zou zeggen probeer eens de 19200, en anders de 9600 baud. Dan zou hij het moeten doen. Het probleem is namelijk dat "oude"faxen niet zo snel zijn.Tenminste ik hoop voor je dat dit het is en dat je niet het internet opgaat met je modem.

En welkom op Helpmij.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door petje11
Ik zou zeggen probeer eens de 19200, en anders de 9600 baud. Dan zou hij het moeten doen. Het probleem is namelijk dat "oude"faxen niet zo snel zijn.Tenminste ik hoop voor je dat dit het is en dat je niet het internet opgaat met je modem.

En welkom op Helpmij.

Hoi Peter,
Daar ben ik weer. Heb de poortsnelheid op 9600 gezet. Echter nog steeds geen resultaat. Nu vraag ik me echter iets af. Kan het volgende misschien ook ermee te maken hebben ? : start-configuratiescherm-printers en andere hardware-telefoon en modemopties-tabblad modems-betreffende modem selecteren en op eigenschappen klikken-tabblad geavanceerd-geavanceerde poortinstellingen-hier staat bij mij aangevinkt : Fifo buffers gebruiken ( vereist een met 16550 compatibele UART ) De verzendbuffer staat op 16 ( = hoogste, laagste is 1 ). Ontvangstbuffer staat op 14 ( = hoogste) Ontvangsbuffer is voor mij niet relevant omdat ik alleen wil verzenden via pc
Die buffers en UART ed zeggen mij echt helemaal niets, maar denk je dat het zin heeft om deze toch wat lager te zetten ( of "uit te vinken"?)
Of kan het zijn dat het gewoon aan de fax aan de andere kant ligt, dat die mijn berichten niet kan lezen of zo ?
Ik hoop dat jij of iemand anders me vooruit kan helpen.
Tot zover alvast bedankt .
 
Helaas, hier houd het voor mij op, misschien dat iemand anders het weet. Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan