File niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal de tip van harmen_666 onthouden.
Stuk makkelijker. :thumb:

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Pieter Arntz


Net als BBQ. Af en toe lekker ouderwets op een vuurtje je eten bereiden. ;)
Word je op een XP computer dan niet erg beperkt in je mogelijkheden? Even afgezien van het feit dat zijn schijven ook nog NTFS zouden kunnen zijn en je daar weer een extra progje voor nodig hebt.

Groetjes,

Pieter
Precies! Maarre, weinig problemen hoor, gebruik nog gewoon FAT32 onder XP. Ik heb nl ten tijde van de eerste XP installatie op mijn laptop hier op Helpmij alles gelezen over FAT vs NTFS, maar kon geen echte voordelen van NTFS vinden. Dus kunnen we nog lekker DOS gebruiken....

(is dit trouwens niet een klein beetje off-topic??)
 
Geplaatst door verhoog

(is dit trouwens niet een klein beetje off-topic??)

Nee hoor, we hebben het nog steeds over de beste manier om een bestand te verwijderen. :)
Maar laten we het maar niet overdrijven, starks worden we geband en is helpmij twee leden kwijt. :D

Wat me bij deze dingen altijd verbaast is dat het bestand in gebruik is door Explorer.
Ik ben nieuwsgierig of dat een KaZaa-bug is of een Windows (meestal XP)-bug.

Groetjes,

Pieter
 
hallo, ik had hetzelfde probleem... ik kon geen avi-bestanden meer verwijderen. Het lukt me nu wel, via de opdrachtprompt, alleen bestanden met een spatie in de naam kunnen nog steeds niet verwijderd worden. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
 
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik kon ook een bepaald bestand niet verwijderen omdat hij zei dat deze ingebruik was. Wat ik heb gedaan is met de rechtermuisknop erop dan naar de security tab en alle rechten verwijderd van dit bestand en toen kon ik hem wissen.

:confused:
 
Geplaatst door Pagano
......alleen bestanden met een spatie in de naam kunnen nog steeds niet verwijderd worden. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Kan je eerst in Windows de naam veranderen in eentje zonder spatie???? Daarna naar DOS etc...
 
Ik ben bang dat dat niet kan, want als je geen toegang krijgt tot dat bestand kan je ook de naam niet wijzigen.

:(
 
Er is nog een truc om een bestand te verwijderen. Werkt met NAV en misschien ook wel met andere virusscanners.
Open Norton > Rapporten > klik op knop achter items in quarantaine > Bestand > Item toevoegen > Als het bestand in quarantaine staat kun je het in hetzelfde scherm selecteren en op Item verwijderen klikken.

Groetjes,

Pieter
 
De naam veranderen kan inderdaad niet nee...
En Norton reageert niet meer als ik een avi-bestand wil toevoegen
 
Staan die avi bestanden met een spatie toevallig in een map die helemaal geleegd mag worden?? Zo niet, probeer dit dan voor elkaar te krijgen. Óf door de avi's naar een andere map te verplaatsen, maar dat mag je waarschijnlijk ook niet, óf door de overige bestanden die je niet wil verwijderen in een andere map te zetten.

Ga daarna in DOS naar de map waar dan alleen nog de avi's met spatie in staan en type del *.*

Dat snapt ie wel.

Succes.
 
Probeer dit eens.....

Ga via START naar DOS :
tikt hiervoor CMD (enter)
Ga naar de directory waar je het bestand wilt verwijderen.
tikt hier het volgende commando ATTRIB -R avifile
Stop/Start je PC en ga vervolgens weer naar
de directory toe.
Geef een DEL avifile en weg is je file!

Hotindo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan