File save as datumnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viggo

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hey,

Ik heb een vraagje: Ik ben een Excelfile aan het maken die ik ga opslaan als xla. De bedoeling is, dat hij bij de klik op een menu een werkkalender afgaat en zoekt naar de maand volgend op de huidige ( we zijn nu januari, dus hij zou nu op zoek gaan naar februari ). Dan gaat hij elke cel van die maand af. Als daar een bepaalde letter in staat, maakt hij een nieuw tabblad aan met als naam die letter. Dit alles is geen probleem, maar het volgende wel:
Als alle cellen zijn nagekeken ( en alle tabs aangemaakt dus ), zou hij die file moeten wegschrijven naar de lokatie van mijn keuze ( nl. "S:\DAT\CAS\ADM\71X3 logboek\7133", blijft vast dus, niet variabel! ) onder de naam van die eerder genoemde volgende maand ( in dit geval dus als "Februari.xls" ). Graag enige info a.u.b.

Thanks_______Viggo

Probeer het volgende eens:

Code:
Sub SaveMyFile()
Dim MyFile As String
MyFile = "S:\DAT\CAS\ADM\71X3 logboek\7133" & "\"  & "Februari.xls"
ThisWorkbook.SaveAs Filename:=MyFile, FileFormat:=xlNormal
End Sub

Grtz,
MDN111

MDN111,

Dit is niet helemaal wat ik bedoel, zover als dit ben ik ook al. Het probleem is dat "Februari" hier variabel is. Als ik volgende maand ( in februari dus ) de code loop en de file dus opsla, moet hij dat automatisch doen als "Maart.xls". Als ik het in oktober doe als "November.xls" enz...

Groeten_______Viggo

Code:
MyFile = "S:\DAT\CAS\ADM\71X3 logboek\7133" & "\"  & Format(date,"mmmm") & ".xls"

Wigi

Hallo Viggo !

Als ik het nu beter begrepen heb, kan je misschien onderstaande code eens proberen:

Code:
Option Explicit

Sub SaveThisAddInAsNormal()
Dim MyFile As String, nNextMonth As Integer

'Als we in december zijn moeten we de volgende maand programmatorisch bepalen
'want de functie MonthName() aanvaardt het argument 13 niet.
If Month(Now) = 12 Then
    nNextMonth = 1
Else
    'Zijn we in een andere maand, dan gewoon +1.
    nNextMonth = Month(Now) + 1
End If

MyFile = "S:\DAT\CAS\ADM\71X3 logboek\7133\" & MonthName(nNextMonth) & ".xls"

ThisWorkbook.SaveAs Filename:=MyFile, FileFormat:=xlNormal

End Sub

Grtz,
MDN111.

Hey,

Dat is 'm helemaal. Ik heb het laatste jaar eigenlijk geen tijd meer gehad om me met
Vb(a) bezig te houden. En dan is het wel handig als je op een forum terecht kan.
Thanks a lot!!

Viggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan