film bestand copieren van HD naar HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
geachte forum leden
Ik wil een filmbestand van 2.8 GB van de ene hardeschijf naar de andere copieren voor oplag en te bewaren.
De eerst film ging heel goed deze was 2.7 GB 13 min en was er klaar mee Maar de tweede ging totaal mis Het duurde eerst lang voor ik de popup kreeg van het copieren
En daar stond van boven tijd 22 uur en wat minuten IK dacht dat kan geen waar zijn Ik heb dan zeker een kwartier gewacht maar er gebeurde verder niets dan het rondraaide cirkeltje IK kon op geen enkele manier er uitgeraken Heb toen de laptop maar afgezet door de aanknop 8 sec in te drukken
heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb hem later weer terug opgestart met het zelfe probleem
De HD is een freecom 2 en de andere HD is Samsung p/n hxnu 0500a / g4
Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken ?
e de waele
 
probeer eens om de firmware van je mobo en hd up de daten, had dat probleem ook, verschrikkelijk vervelend he!
 
Ik vind het zo raar dat het de eerste keer in 13 minuten is gebeurd zonder een probleem
En bij de volgende geheel fout is gegaan
Kan ik de opdates bij de fabricantensites vinden ik ga kijken of het lukt
e de waele
 
Hoi,
het heeft in ieder geval niets met updaten van je mobo of hdd??? te maken, immers de eerste keer ging het wel goed.
Het kan net zo goed een (tijdelijk) warmteprobleem van je laptop zijn, zorg in ieder geval dat de laptop aan alle kanten (ook de onderkant) genoeg ruimte heeft voor ventilatie.
Is het 1 aaneengesloten bestand dat je kopieert? Heeft je externe schijf een eigen stroomvoorziening of krijgt hij stroom via usb?
Zorg er ook voor dat je laptop op netstroom werkt en niet op de accu.
Je zou je schijf ook eerst eens kunnen defragmenteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gebruik gemaakt van allebei de HD die stroom gebuikten van de USB poorten ( dus 2 USB poorten die stroom moeten leveren)
Zou het daar mee te maken kunnen hebben ?
Ik heb alle film bestanden nu op een HD gezet met een externe voeding mischien dat dat beter gaat
E de waele
 
Ik kan je wel vertellen dat je de volgende keer dat niet hoeft te stoppen door de laptop uit te schakelen.
Als je rechtsklikt op de taakbalk, en klikt op Taakbeheer starten, dan kan je in tabblad Toepassingen zulke vastlopers beeindigen.
In tabblad processen kan je ook eventueel processen beeindigen, maar dan moet je iets meer weten daarover, daar moet je ook zeker weten of het kan, of niet, bij toepassingen zie je geopende programma's die je ook in de taakbalk ziet.

Je zou in het logboek kunnen kijken of je daar van dat tijdstip een melding ziet.
Klik op Start > computer > C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc
Kijk eens onder Windows logboeken > Toepassingen
Mocht je een foutmelding vinden waarvan je denkt dat die er iets mee te maken kan hebben, dubbelklik er dan op, en klik in het venster wat opent op de knop Kopieren.
Dan kan je die tekst hierheen plakken.
 
Laatst bewerkt:
Erik777
Ik ga eens kijken in de mappen of ik daar iets zie staan Als dat zo is zal ik dit plakken en kun je mischien zien wat de oorzaak is
Maar ik denk dat 2 usb poorten voor de voeding te veel is bij mijn laptop In ieder geval zeker al bedankt voor de tip (wist ik niet)
e de waele
 
Ja dat klopt wel dat hdd's zonder eigen voeding instabiel kunnen worden.
Dus in geval je er 2 aan hebt hangen misschien goed om er maar 1 aan te sluiten als je wilt kopieren.
En tips kan je op gebied van windows altijd van me krijgen :) daar zijn we medemensen voor toch? :D
Ook stel je zou een USB hub kopen, koop er altijd 1 met eigen voeding, dat is altijd stabieler.
 
Laatst bewerkt:
Geachte forum leden
Het probleem is hiermee wel opgelost denk ik Ik zet de status op opgelost
Ik bedank iedereen die er aan heeft medegewerkt
e de waele
 
volgens mij zullen allen die hebben meegedacht 'graag gedaan' zeggen, ikzelf doe er alles voor om mensen te kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan