Film van website halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als zij daar niet zelf een mogelijkheid voor beiden dan is naar mijn weten niet toegestaan..
Omdat er auteursrecht op zit, mag je het niet zomaar kopiëren.

Als er auters rechten opziten, waarom zouden ze dan publiceeren? tweevandaag.nl
Gewoon een uitzending bekijken en op cd zetten...

Dus jij denkt dat je iedere foto die in tijdschriften en kranten staat, zomaar mag kopieren en gebruiken naar gelang het jou uitkomt?
Nee dus.
Geldt dus ook voor dit soort zaken.
Wanneer er geen mogelijkheid tot opname of kopieeren bijzit, hebben ze dat dus liever niet.

Zal me wat moois worden. Op ieder boek zitten auteursrechten, omdat ze dat boek uitbrengen mag iedereen het volgens jou kopieeren, hahahahahahaha, wat een lolbroek.

Laatst bewerkt:
Wanneer er geen mogelijkheid tot opname of kopieeren bijzit, hebben ze dat dus liever niet.
[\quote]
ik ken auteursrechten, denkje
Maar er zwerft ergens op het net een progje dat opneemt wat jij op je scherm te zien krijgt. Kent iemand dat?

ach, ik ken ze voor het deel dat ze gekend moeten zijn...
Ga je me vertellen dat je nog nooit iets illigaal van het net geplukt hebt? :p

Vind het allemaal een beetje overdreven, als je met je videorecorder een aflevering van tweevandaag opneemt is er toch ook niets aan de hand.
Als je nou de nieuwste films van het net plukt en je gaat ze vertonen of verkopen dan heb je het echt over diefstal.
Maar een aflevering van tweevandaag voor eigen gebruik :shocked: waar hebben we het over ?

als je het filmpje bekeken hebt kan je het opvissen uit je cache ...

hoe? Ik weet dat het ergens inzit, maar ik kan moeilijk met een cache van 1 GB ff alle bytes gaan nakijken opzoek naar de codes die begginen zoals de media bestand begint EN deze dan nog eens converteren naar een standaard .avi, .mpeg,... formaat zetten...

Laatst bewerkt:
Jozo zei:
Vind het allemaal een beetje overdreven, als je met je videorecorder een aflevering van tweevandaag opneemt is er toch ook niets aan de hand.
Als je nou de nieuwste films van het net plukt en je gaat ze vertonen of verkopen dan heb je het echt over diefstal.
Maar een aflevering van tweevandaag voor eigen gebruik :shocked: waar hebben we het over ?

Laat maar.

Laatst bewerkt:
help.mij.nl zei:
hoe? Ik weet dat het ergens inzit, maar ik kan moeilijk met een cache van 1 GB ff alle bytes gaan nakijken opzoek naar de codes die begginen zoals de media bestand begint EN deze dan nog eens converteren naar een standaard .avi, .mpeg,... formaat zetten...
In princiepe hetzelfde,
Of je nu met de computer opneemt of met een videorecorder, geen verschil toch?

Op andere zenders laten ze ook films zien, mag je nu volgens de autuerstrechten niet eens meer bv een aflevering van band of brothers opnemen? of bv van thuis?

A.J. zei:
Klopt. Bij een videoband heb je daarvoor betaald. Dat is die bijdrage die je extra betaald voor lege CDr, DVDr en ga zo maar door.
Het gaat mij alleen om de insteek.
Wanneer iemand loopt te zeggen dat hij weet hoe het auteursrecht in elkaar steekt, loopt ie niet van die rare opmerkingen te plaatsen.
Het zal mij persoonlijk de bekende worst zijn wie wat en hoe vaak en met welke intentie ites kopieert, maar wanneer er op een site afgesproken is dat we ons aan de wet houden, verwacht ik dat van een ieder.

Klopt ook, maar af en toe vind ik sommige mensen wel eens te overspannen reageren op helpmij, over wat wel en niet mag.
Ik vind het alleen maar goed dat helpmij geen warezforum of zo is.

Kijk bv dit topic vind ik echt niet kunnen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=238262&highlight=rar

Maar een item van tweevandaag op een cd branden :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Officieel mag het niet nee, maar een film / programma opnemen van TV mag ook voor eigen gebruik, waarom dit dan niet? Omdat ze de mogelijkheid er niet toe geven denk ik.

Heb geen idee of dit legaal is of niet, zal het eens voorleggen aan m'n collega's.

P.S. Bedankt dat jullie allemaal modje spelen :thumb: maar zoals al veel vaker gemeldt is dit _niet_ de bedoeling. Het is dat ik in een goede bui ben.. niet weer doen dus. Druk voortaan op "Meld misbruik in dit bericht" en laat het aan de mod over. 1 persoon heeft dit gedaan en de rest was simpelweg wannabee mod.

Laatst bewerkt:
[mod]
Mwah, opzich heb ik gezegd dat ik moet overleggen
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Topic gaat dicht, zitten uiteraard gewoon rechten op dit filmpje en daar heb je niet voor betaald, dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan