Films afspelen met AC Ryan mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janneman12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo,

Ik heb mijn Ac Ryan mediaplayer aangesloten met een netwerkkabel aan mijn router. Nu wil ik graag films afspelen die op mijn laptop staan. Laptop en Ac Ryan zijn beide zichtbaar.
Nu ziet de player wel een map met films, maar dat zijn maar een paar. Er staan meer films in die zelfde map. Hoe kan dit?

Ook is het zo dat er ook films op staan die bestaan uit video TS bestanden. Van deze films speelt hij slechts een klein stukje af en stopt dan. Deze films heb ik gekopieerd van een externe schijf. Koppel ik deze schijf aan de mediaplayer speelt hij ze wel goed af.

Wie kan me helpen.

VIDEO TS bestanden zijn bestanden die samen 1 DVD vormen. Speel daarvan het bestand VIDEO_TS.IFO af. Dan speelt hij precies zo af als wanneer je een DVD film in een DVD speler stopt.

Als je al die bestanden van 1 DVD film in een map hebt staan hoef je op de AC Ryan alleen maar de betreffende map te selecteren en op Play te drukken.

Laatst bewerkt:
Dat klopt. Op de externe schijf is het goed. Dan speelt hij goed af, maar via het netwerk (bekabeld) zie je alleen de vob bestanden staan en speelt dan niet goed af. Is dezelfde film, maar dan gekopieerd van de externe schijf naar de laptop. Dus speel ik ze via de ac ryan af vanaf de laptop die draadloos verbonden is met de router waaran de acryan bekabeld is verbonden, gaat het niet goed. Speel ik ze af dmv de externe schijf aan de ac ryan te koppelen gaat het wel goed.

Wat ik al zei, selecteer de map en druk dan op Afspelen. Ik heb hier ook een AC Ryan staan en daar werkt dat prima op. Je moet er dan wel alle benodigde bestanden in hebben staan. Dus naast de .VOB ook de .BUP en de .IFO bestanden. Anders is de DVD niet compleet.

Laatst bewerkt:
edmoor,

Bedankt voor je hulp, maar mocht niet baten. Wat ik nu gedaan heb is de map verwijderd, Ik denk begin helemaal over nieuw. Kijken of het dan wel goed gaat/

Nu ziet de ac ryan mijn laptop wel, maar hoe stel ik nu een map in die de ac ryan kan zien en die ik benaderen kan om af te spelen met de ac ryan.

Hoop dat je me verder wilt helpen.

De map op je laptop moet je delen:
https://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html

In de netwerk instellingen van de AC Ryan moet Samba aan staan en zet je het verkrijgen van IP adressen op Automatisch.
Dan zou je met de AC Ryan naar de gedeelde map op je laptop moeten kunnen bladeren.
Dat hoeft er maar 1 te zijn die je vervolgens weer onderverdeeld. In dit plaatje zie je dat ik 1 map heb gedeeld op m'n R: schijf.
Die map is verder weer onderverdeeld in 3D, DVD, HD en Serie waarin de verschillende films en series weer in hun eigen mappen zitten.
Films.jpg

De DVD map:
DVD.jpg

De mappen in de DVD map bevatten allemaal een map met de naam VIDEO_TS met daarin de bestanden die samen 1 DVD vormen, dus de .BUP, IFO en .VOB bestanden.
VIDEO_TS.jpg

Per map kan je een plaatje met de naam Folder.jpg zetten zodat je ook mooi een plaatje van de film ziet als je het beeld op je laptop instelt op Kleine pictogrammen. Afhankelijk van het type AC Ryan en de firmware versie zal deze ook die plaatjes laten zien.

Nog een plaatje hoe mijn Mede8er MED800X3D het dan laat zien. De Ac Ryan heb ik momenteel niet aangesloten, maar die laat het ook op die manier zien.
X3D.jpg

Daar hoef je dan alleen maar een titel te selecteren en op Afspelen te drukken.

Laatst bewerkt:
ok bedankt. Ik ga er mee aan de slag. Maakt het ook wat uit dat de laptop waarop de films staan, draadloos is verbonden met de router waarmee de Ac Ryan bekabeld is verbonden?

Nee, dat zou gewoon goed moeten werken.

N.B.:
Post #6 nog wat aangevuld.

Laatst bewerkt:
Heb de map op de laptop gedeeld. Ben naar de instellingen van de Ac Ryan gegaan.
Instellingen-Netwerk-Bekabelde Lan insteling. Daar staat dan DHCP ip (auto) en daar onder staat Fix ip (Handm). Fix ip kan ik niet veranderen in automatisch. Tenminste ik krijg het niet voor elkaar.

Welk type AC Ryan heb je?

Maar als DHCP op Auto staat is het al goed en is het logisch dat je Fix IP niet handmatig kan wijzigen, dat hoeft dan ook niet.

Laatst bewerkt:
Eerst wil ik je bedanken dat je me wil helpen.

Ik heb een PlayonHD.

Ik heb een map aangemaakt op de laptop genaamd films. Zal je uitleggen wat ik nu precies doe en zie.

Ik ga naar het menu van de Ac Ryan. Dan naar bestandsbeheer. Dan zie ik Netwerk-UPNP en NFS. Ik klik dan op Netwerk. Dan zie ik Shortcurts en Workgroup. Ik klik dan op Workgroup. Dan zie ik mijn laptop en klik daar op. Dan kom ik in de map films. Ik klik dan op de map films, maar dan vraagt hij om een netgebruikers-id en om een wachtwoord.

Wat doe ik verkeerd

Geef daar eens je Windows gebruikersnaam en wachtwoord in.

Is dat mijn Microsoft account gegevens dan?

Mijn accountnaam en wachtwoord om in te loggen op mijn laptop werkt niet? Toetsenbordinstellingen Ac Ryan staat op Dutch- engels(kleine letters)

Het is gelukt hoor. Alleen weet ik nog niet hoe dat werkt dat je bij de film een plaatje te zien krijgt. Moet ik die plaatjes zelf downloaden?

Ok dan. Dat zal vast een instelling het Windows zijn geweest. Plaatjes van films kan je eenvoudig vinden via Google Afbeeldingen. Klik op zo'n plaatje om de grotere versie te zien en sleep deze dan naar je bureaublad of naar de map waar de map VIDEO_TS (Daar moet 'ie uiteindelijk staan) in staat. Zorg dat het een .jpg bestandje is en hernoem deze dan naar Folder. Het plaatje moet dus Folder.jpg heten.

Ga dan 1 map omhoog en zet het Beeld in de Verkenner op Grote pictogrammen.

Zorg dat het een plaatje in Portrait mode (Verticaal) is zoals dit voorbeeld:
Folder.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan