Filter functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbakker71

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Berichten
163
Beste,

ik heb een query gemaakt die filtert op een tekstvak in een formulier en dan heb ik in de query staan:
Code:
Like "*" & [Formulieren]![Set filter]![Studynumberfilter] & "*"

maar elke keer als ik op het knopje druk op de query te openen dan zie ik geen elke record. terwijl de record er wel tussen staat. ik heb een invoermasker er bij gezet misschien dat dit het probleem kan geeft?

dit is de macro
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-16" standalone="no"?>
<UserInterfaceMacros xmlns="http://schemas.microsoft.com/office/accessservices/2009/11/application"><UserInterfaceMacro For="Knop3" Event="OnClick"><Statements><Action Name="OpenQuery"><Argument Name="QueryName">Rea_QF</Argument></Action><Action Name="CloseWindow"><Argument Name="ObjectType">Form</Argument><Argument Name="ObjectName">Set_filter</Argument></Action></Statements></UserInterfaceMacro></UserInterfaceMacros>

en dit is de SQL van de guery:

Code:
SELECT [Rea tracking].Rea_ID, [Rea tracking].[Study number], [Rea tracking].Date, [Rea tracking].Factory, [Rea tracking].Category, [Rea tracking].Department, [Rea tracking].Valuta,
 [Rea tracking].Amount, [Rea tracking].Status, [Rea tracking].Preparer, [Rea tracking].[Project title], [Rea tracking].Information
FROM [Rea tracking]
WHERE ((([Rea tracking].Rea_ID) Like "*" & [Formulieren]![Set filter]![Studynumberfilter] & "*"))
ORDER BY [Rea tracking].Rea_ID;
 
Ik heb je query even nagebouwd in een oudere db van je, met een paar andere veldnamen die ik moest aanpassen, en hij doet het an sich prima. Al gebruik ik uit principe natuurlijk geen macro's maar maak ik de knop met VB. Overigens hoefde er niks geprogrammeerd te worden; kwestie van klikken en een filtertje typen. Ik zou zeggen: maak een voorbeeldje...
 
ik heb nadat ik had getypt. had heel veel dingen geprobeerd en opeens deed die het!

ik heb de SQL zelf gemaakt bij het maken

met vriendelijke groeten,
martijn bakker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan