• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter op bedragen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
76
hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag.

Ik maak momenteel een crediteurenanalyse. Ik wil graag een overzicht maken van alle crediteuren waar ons bedrijf meer dan 100.000 euro heeft betaald.

Ik heb een dump van alle betalingen uit ons systeem in Excel geimporteerd. Vervolgens heb ik een draaitabel gemaakt met de Naam van de crediteuren in de Rijgegevens en de Bedragen heb ik bij Gegevensitems neergezet. Tot zover gaat alles goed. Ik zie nu de totalen van bedragen die wij aan onze crediteuren betalen.

Wat ik echter niet voor elkaar krijg is het filteren van de gegevensitems zodat ik alleen de crediteuren met een totaal dat groter is dan 100.000 euro overhou.

Ik werk trouwens in Excel 2003.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet gaan hiermee??

Groeten
Peter
 
HAllo Peter,

Kun je het veld waarin de bedragen staan naar het rapportfilter slepen als je in het ontwerpscherm van de draaitabel zit?

Kees
 
Ja, zoiets bedoel ik. In Excel 2007 werkt deze oplossing probleemloos.
Heb je deze mogelijkheid geprobeerd?

Kees
 
Helaas hebben we hier alleen beschikking over 2003 en niet 2007

Peter
 
Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om het veld met bedragen naar het rapportfilter te slepen. Kennelijk werkt dat dan niet.
Misschien kun je op het blad met alle gegevens iets met een filter doen?
Post anders eens een voorbeeldje met fictieve gegevens, dan kunnen we er wat gerichter naar kijken.

Kees
 
Op het filter heb ik niet zo gauw een antwoord, ik heb wel in de draaitabel via voorwaardelijke opmaak de gewenste crediteuren groen gekleurd, criterium in G2.
Misschien kun je er wat mee, anders kan ik je helaas even niet verder helpen,

Kees
 

Bijlagen

  • Crediteuren fictief.xls
    46 KB · Weergaven: 61
Helaas kan een een berekend bedrag van een draaitabel niet ook als rapportfilter gebruikt worden. Ook niet in 2007+. Wat wel kan: de bedragen sorteren van groot naar klein, en/of een top-10 of top-5 weergeven. Vaak is dat al voldoende.

Als je toch wilt filteren moet je een kolom aan je brontabel toevoegen, en per factuur de som van alle facturen van die crediteur berekenen. Dat bedrag kun je wel als rapportfilter gebruiken.
Die som bereken je met een somproduct formule. Het kan ook met een tweede draaitabel en de functie draaitabel.ophalen; dit is wat ingewikkelder maar bij omvangrijke datasets veel sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan