• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jean Paul,

Het is weekend en dan draait de grijze massa niet optimaal.

Selecteer cel B1.
Ga naar Opmaak en kies Valideren.
Dan zie je de lijst staan, voeg hier je letters aan toe gescheiden met een ;

Suc6

Sorry hoor dat ik je weer lastig val...

Ik he er zopas alle competenties voor grootkeuken aan het bestand toegevoeg... zijn er om en bij de 450.... (de andere afdelingen moeten er ook nog bij dus dat wordt wel wat)

Ik creerde een voorwaardelijke opmaak voor de cellen uit kolom M

Vul ik nu in kolom N het cijfer 3 in dan wordt de tekst netjes rood zoals het de bedoeling was.
Als ik nu kies voor kolom bijvoegen, dan lukt dat plots niet meer.
Ook de cijfers zelf veranderen niet meer van kleur...

Ik had het initiele bestand klein gehouden omdat het niet groter mag zijn dan 100kb

Ik maak er nu een rar-bestandje van....

CU

Bijlagen

Jean Paul,

Hahahahaha.

Nu zit jij niet op te letten.

Als je naar mijn bestand kijkt dan zie je wat ik heb gedaan met voorwaardelijke opmaak.

Vervang de code van KlasTrimesterToggle voor onderstaande code,
Hiermee wordt de button goed gestuurd qua tekst.:

Code:
Private Sub KlasTrimesterToggle_Click()
    If Cells(1, 3).EntireColumn.Hidden = False Then
        Range(Cells(1, 3), Cells(1, 11)).EntireColumn.Hidden = True
        KlasTrimesterToggle.Caption = "Klas/Trimester Aan"
    Else
        Range(Cells(1, 3), Cells(1, 11)).EntireColumn.Hidden = False
        KlasTrimesterToggle.Caption = "Klas/Trimester Uit"
    End If
    [B4].Select
End Sub

Laatst bewerkt:
Begrijp je reply niet echt goed hoor...
Paste de code aan
maar niks verandert...

Ik voeg geen kolom toe maar schrijf in N9 het cijfer 3... de tekst in L wordt rood... perfect
cijfer 3 kleur groen... niet OK

Klik op kolom toevoegen
vul in N9 cijfer 3
niks verandert ven kleur...
raar

Stuur je het bestand door in rar-formaat

Bijlagen

@superzeeuw

Code:
Sub ClassAndPhaseShowHide()
  Cells(1, 3).resize(, 11).EntireColumn.Hidden = Not Cells(1, 3).EntireColumn.Hidden 
End Sub
ipv
Code:
Sub ClassAndPhaseShowHide()
  Cells(1, 3).resize(, 11).EntireColumn.Hidden = Not Cells(1, 3).EntireColumn.Hidden [COLOR="Blue"]= False [/COLOR]
End Sub

Jean Paul,

Het wordt maar beter en beter.

Code nog verder aangepast, nu wordt de voorwaardelijke opmaak door de code goed gezet in kolom N.

Ik heb Subhoofdstuk 23.3 moeten verwijderen anders werkt mijn filter niet netjes.
Ieder Subhoofdstuk die wordt aangemaakt dien een regel te bevatten dus wanneer 23.3 en regel 23.3.1 had gehad dan werkt het netjes.

De code aanpassing was niet voor voorwaardelijk opmaak maar de knop Klas/Trimester.

Ik heb de website bezocht.
Ik kom jouw naam daar niet tegen misschien onder personeel maar daar mag ik niet komen, maar er staat voldoende informatie over de scholen.
Ik vindt de logica ver te zoeken op de homepage want ik verwachtte dat het groene puzzelstukje juist de hyperlink zou zijn maar nee dat is ie niet.
Zomaar voor de fun een nieuwe puzzelmenu plaatje erbij gedaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ snb,

Nog bedankt voor de aangepaste code.

Ik heb in mijn code ook een aanpassing moeten doen om de Caption van een knop goed te zetten en ik denk nu dat ik jouw code daardoor niet meer kan toepassen, klopt dat.

Met de andere suggesties was ik zeer content, nogmaals bedankt.

Efkes snel voor ik de rar bekijk...

De school bestaat uit BuLO (wat lager onderwijs is) en BuSO (wat secundair is)
Ga naar BuSO
Structuur
gans onderaan: Paramedici
en hopla, daar ben ik!!!

Nu goed???
JP

Als ik nu een kolom toevoeg en een waarde 3 ingeef wordt dit netjes in het rood gezet dus dat is nu OK, maar de tekst zelf blijft zwart...
Ik had hier een voorwaardelijke opmaak voor aangemaakt met
Formule= $N9=3
als ik een kolom toevoeg dan verandert de formule in
$O9=3

erg raar

Oplossing is waarschijnlijk peanuts!!!
:rolleyes:

Jean Paul,

Ik heb U gevonden op de site.
Ik was wel naar Structuur gegaan maar heb hier geen scroll activiteiten ontplooid vandaar dat ik de Kinesisten niet onder de noemer Paramedici had gevonden.

Wat betreft het progje.

Wel dat is een nieuw verzoek want we hebben het niet over de tekst gehad zover ik het mij voor de geest kan halen wel over de getallen en die doen het nu zoals je wilt.

Wat jij raar vindt klopt wel.
Als je een relatie legt met kolom N dan blijft die ook bestaan, als men vervolgens een kolom tussenvoegt dan zal Excel de relatie bijwerken, tenslotte die verschuift.

Begrijp je reply niet echt goed hoor...
Paste de code aan
maar niks verandert...

Ik voeg geen kolom toe maar schrijf in N9 het cijfer 3... de tekst in L wordt rood... perfect
cijfer 3 kleur groen... niet OK

Klik op kolom toevoegen
vul in N9 cijfer 3
niks verandert ven kleur...
raar

Stuur je het bestand door in rar-formaat

Hier had ik het wel degelijk over de Tekst in kolom L.... remember??
Een fysiotherapeut bij jullie wordt hier een kinesist of kinesitherapeut genoemd... vandaar waarschijnlijk

Greetz
JP

Jean Paul,

Je hebt gelijk, daar heb ik overheen gelezen.

Dat is een uitdaging van een andere keer, ga nu de binnenzijde van de ogen aanschouwen.
Ga kijken of die krek hetzelfde is als gisteren.

Even nog een bedenking...

Ik vermoed dat er in het totaal wel een 2500 competenties zullen gebruikt worden.
Filteren zou dus wel eens heel lang kunnen duren
Nu hebben we 5 kolommen voor de "jaren" en 3 voor de "trimester"
Zou het de snelheid niet ten goede komen indien we dit zouden reduceren tot 1 kolom voor elk?

Dan kan ik bvb in kolom voor "jaar" het cijfer invulen vanaf welk jaar deze competentie van belang is en voor het trimester net hetzelfde....

wat misschien ook wel handig zou zijn is dat je een score-filter zou hebben die je de keuze laat of je op score 1 - 2 of 3 wil filteren... tenzij dit teveel werk is, dan laat je het maar...

Kan je me ook nog eens uitleggen hoe ik de keuzelijst in cel B1 kan uitbreiden aub?

En nu gaan we mountainbiken... een gezonde geest in een gezond lichaam... pffff is noga twijfelachtig... alle twee :confused:

JP

Laatst bewerkt:
Code:
  With columns(3)
      .resize(,8).hidden= not .hidden
      KlasTrimesterToggle.Caption = "Klas/Trimester " & .hidden,"Uit","Aan")
  End With
End Sub

@ snb,

Ik krijg een foutmelding:

Instructie einde verwacht op de volgende regel:

Code:
KlasTrimesterToggle.Caption = "Klas/Trimester " & .hidden[COLOR="Red"],[/COLOR]"Uit","Aan")

Er wordt dan verwezen naar de rode komma tussen .hidden en "Uit".
Dit progje wordt gemaakt voor een 2003 gebruiker.

Laatst bewerkt:
Jean Paul,

Eerst een update.

Kolom toevoegen met behoud voorwaardelijke opmaak op kolom M.
Na Filter Normaal kan de gebruiker kiezen op welk nummer gefilterd dient te worden.

Ik vindt het helemaal geweldig dat je hierin meedenkt maar het geopperde idee kan helaas niet toegepast worden.
Als in een kolom staat vanaf jaar 2 en je hebt als jaargang 4 ingevuld moet ik toch een vergelijk doen.
Ik heb met 5500 regels getest en dan doet het filter er 3 seconden over., Filter uitzetten duurt krap 0,5 seconde.
Deze tijd is niet veel verder te verbeteren omdat toch elke regel nagelopen dient te worden en eventueel moet worden verborgen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
OK perfect wat de snelheid betreft... IK kan daar perfect mee leven hoor...

Nu denk ik werkt alles perfect...

Misschien om de veiligheid... kan ik er voor zorgen dat in de score alleen cijfers 1 - 2 en 3 gebruikt worden???

(we hebben een uitgebreide verzameling collega's die ABSOLUUT NIETS van computers afweten.... niet te geloven)

Alleen gaf je me nog geen antwoord over het uitbreiden van de keuzelijst wat de afdeling betreft.
Ik zou dit ook nog wel wat willen veranderen...1 letter is, denk ik, te weinig.

Officieel hebben de afdelingen volgende afkortingen:

A - Autohulpmecanicien - officieel: AH
G - Grootkeukenmedewerker - officieel: GKM
I - Interieurbouwer - officieel: IB
L - Logistiek medewerker - officieel: Log
O - Onderhoudsassistent - officieel: OA

Stel dat ze voor het bestand gewonnen zijn en vragen om vakken Taal, Rekenen en LO toe te voegen dan zou ik dus een lijstej moeten krijgen:

Taal
Rek
LO

Het is nu juist LO die er kan voor zorgen dat er verwarring is... er is al een L voor Logistiek, dus

Als jij nu de huidige waarden kan aanpassen naar
AH
GKM
IB
Log
OA

en me uitlegt hoe ik de lijst kan uitbreiden, dan zijn we er denk ik (vrees ik voor jou want jij zult nu misschien niet meer weten wat gedaan de eerstvolgende avonden... let op voor het "zwarte gat")

Dikke merci maat!!
Ik gedenk je in mijn gebeden - we zijn een katholieke school, dat zie er aan he!
:thumb:
en als JIJ de vrouw in het gezelschap bent:
:love:

Laatst bewerkt:
Code:
  With columns(3)
      .resize(,8).hidden= not .hidden
      KlasTrimesterToggle.Caption = "Klas/Trimester " [COLOR="Red"]& IIF(.hidden,"Uit","Aan")[/COLOR]
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan