• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op basis van de bovenste rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
hallo,

Waar ik al een tijdje om zoek is om in een tabel alle rijen te selecteren aan de hand van de waarden in de bovenste rij.
Een rij bestaat uit ongeveer 40 cellen, dus om iedere keer cel voor cel in te stellen is veel te veel gedoe.

Wat ik dus eigenlijk wil is met een macrocommando de rijen te gaan selecteren.

Zie ook bijgaand documentje, de bovenste gele rij zijn de zoekwaarden waaraan de te selecteren rijen moeten voldoen.

Alvast dank voor het meedenken!

Bijlagen

Wat is de verwachte uitkomst? Moet er binnen de 'tabel zelf gefilterd worden en is het dan met OR of AND?

In de bijlage diverse opties met het geavanceerde filter. Van de gegevens heb ik een tabel gemaakt. De te filteren gegevens moet je er boven zetten. Als Basiscode
Code:
Sub VenA(s As String)
  Dim j As Long, y As Long, ar, ar1
  With ActiveSheet.ListObjects(1)
    ar = .Range.Offset(-1).Resize(.ListRows.Count + 2)
    ReDim ar1(.ListColumns.Count, .ListColumns.Count)
    For j = 1 To .ListColumns.Count
      If ar(1, j) <> "" Then
        ar1(0, y) = ar(2, j)
        ar1(1 + IIf(s = "of", y, 0), y) = ar(1, j)
        y = y + 1
      End If
    Next j
    If y > 0 Then
      .Parent.Cells(1000, 100).Resize(y + 1, y + 1) = ar1
      .Range.AdvancedFilter xlFilterInPlace, .Parent.Cells(1000, 100).CurrentRegion
      .Parent.Cells(1000, 100).CurrentRegion.Clear
     Else
      .Parent.ShowAllData
    End If
  End With
End Sub

In het blad 'Yndex' kan je filteren met de knoppen. In het blad 'Yndex2' wordt er gefilterd dmv een Change event. En kan je in B1 kiezen hoe er gefilterd moet worden.

Bijlagen

Bedankt!
het doet precies wat ik er van verwachtte

Helaas heeft deze oplossing volgens mij nu een ander probleempje gecreëerd.
Toen ik dat filteren met de hand deed kon ik vervolgens de "hits" makkelijk ergens anders oproepen met de formule "verschuiven" zodat ik van een paar kolommen een shortlist kon maken.
Helaas werkt dat nu niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan