Firefox downloadt een "pdf" automatisch naar de map "Downloads" bij de instelling "Openen met Firefox", enz.

Indicium

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Besturingssysteem
Microsoft Windows 10 (MS Win10) Home 64-bit (x64)
Office versie
Apache OpenOffice (AOO) | LibreOffice (LO)
Sinds enige tijd slaat Mozilla Firefox (onder andere) het "portable document format" ("pdf") bij (onder meer) "Openen met Firefox" en/of "Openen met Microsoft Edge" automatisch in de map "Downloads" van Windows op. Dat was voor die tijd niet het geval. De bestanden werden toen in een tijdelijke map ["temporary folder" ("temporary directory")] opgeslagen.

Zie (bijvoorbeeld): "https://www.bitsoffreedom.nl/wp-con...ding-stichting-bits-of-freedom-tegen-meta.pdf".

Vraag: Is dat een bug?

Bij wordt een PDF standaard in Firefox gepend, dus nergens opgeslagen.

Het ligt eraan hoe je hem downloadt op de site waar die wordt aangeboden. Soms is het gewoon een link die hem direct opent (en opslaat in de /tmp folder), en soms is het gewoon een geforceerde download die in /downloads wordt opgeslagen.
Zie hier een voorbeeld:

Laatst bewerkt:
Zie hier een voorbeeld:

(...)

Het voorbeeld "test-document.pdf" staat met de instelling "Altijd vragen" in de browser van mijn desktop na de vraag "Wat moet Firefox met dit bestand doen?" in een venster bij "Openen met Firefox" in de map "Downloads" van Windows 10. Het bestand wordt automatisch opgeslagen.

Dat was ook het geval bij het voorbeeld "https://www.bitsoffreedom.nl/wp-con...ding-stichting-bits-of-freedom-tegen-meta.pdf". De schijf loopt daardoor vol.

Het enige wat ik doe is een directe link geven achter de eerste downloadknop. De tweede downloadknop download hem geforceerd via een download in de browser.

Het enige wat ik doe is een directe link geven achter de eerste downloadknop. (...)

Het is afhankelijk van de "Instellingen" in Firefox hoe een en ander werkt.

Algemeen

(...)

Toepassingen

Kies hoe Firefox omgaat met de bestanden die u van het web downloadt of de toepassingen die u tijdens het surfen gebruikt.

(...)

Bij "Altijd vragen" verscheen bij aanklikken van het donkerblauwe vlak met de tekst "Open document (PDF)" in het voorbeeld een venster. Vervolgens wordt bij "Openen met Firefox" het bestand in de map "Downloads" automatisch opgeslagen. In het verleden was dat een tijdelijke map.

Terug
Bovenaan Onderaan