Firefox is al actief (Linux)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshuaa93

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Beste Helpers,

Ik maak gebruik van een Acer Aspire One met Linux, nu loop ik tegen een probleem aan. Als ik mijn browser wil openen van Firefox krijg ik de volgende melding:
Firefox is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing Firefox process, or restart your system. Het proces zelf zie ik nog niet eens staan in het tabje processen, en verder kom ik in Linux niet is namelijk voor een klant. Wat ik wel weet is dat ik af en toe helemaal ziek word al dat gezeik met de computers, ik hoop dat jullie mij hier uit kunnen helpen

Met Vriendelijke Groet,

Jos

het proces heet firefox.exe probeer eens via het software centrum google chrome te downloaden en vanuit daar firefox opnieuw erop te zetten.

Ja dat wist ik, het volgende snap ik even helemaal niks van wat is dat centrum en hoe kom ik er?

ik weet niet of dat nog in ubuntu 10.10 zit want er is zoiets waar je spellen en software kan krijgen in ubuntu.

@nicj56 .exe in linux?
wist niet eens dat dat kon

ga naar software centrum her instaleer firefox

als je die niet kan vinden kan je iets specifieker zijn over welke linux distro je hebt ubuntu kubutu of iets heel anders?

ik lees dat vanuit windows ik weet niet die linux extensies, dus iets met firefox in iedergeval;)

Een Linpus Linux Lite, nee heb geen idee hoe ik daar kom ben er wel ooit geweest maar weer vergeten

je moet gewoon het proces van firefox beindigen.

in terminal:

pidof firefox
dan krijg je een nummer terug. die nummer voer je dan in achter het commando Kill
kill xxxx

dus gewoon eerst: pidof firefox?
Het kan aan mij liggen maar ik krijg alleen maar een witregel weet je zeker da je geen typfout hebt gemaakt, of een andere command

wat krijg je te zien als je in teminal "ps -all" typed?

Je kan gerust de hele output plakken in je antwoord.

edit: het commando dat we nodig hebben is "ps ux"

Laatst bewerkt:
Ik zie helaas geen afbeelding.

je kan ook eens het commando top proberen. Als dit tenminste geïnstalleerd staat

Ik weet ook niet presies wat uw probleem is. Omdat het programma niet lijkt actief te zijn denk ik aan een profile probleem in firefox.

Ik heb momenteel geen test systeem bij de hand dus ga volledig af op google.

normaal kan je als je in terminal "firefox -profilemanager" typed je profielen zien. Verwijder ze allemaal behalve het default profiel. Helpt dat?

Nou ik heb al wel een keer de profiles.ini verwijderd, die staat gewoon in de installatie-map van mozilla. toen deed die het weer voor zolang als het duurde, 8uur dus ongeveer en had toen weer hetzelfde probleem. Nee dat werkt niet; als ik die command invoer ga ik rechtstreeks naar google

Ja, hoezo? Je bedoeld dat internet het gewoon doet?
Dat komt omdat ik de profiles.ini had verwijderd die maakt die dan weer opnieuw aan en dan doet internet het weer eventjes en na die tijd krijg ik weer die foutmelding.

Tja. Ik het is een bekende bug in firefox die tot nu toe nog niet opgelost is. Je zou een scriptje kunnen maken dat dit automatisch voor je doet als je firefox start.

In de post staat beschreven welke de lock files zijn. Als je nu een scriptje maakt dat ze voor jouw profile delete ben je van je probleem af vermoed ik.

Ik heb absoluut geen idee hoe een script te maken nog nooit gedaan in mijn hele leven, sry daarvoor maar ben kwa dat soort dingen niet de slimste, en waar kon ik die lock-files zien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan