firefox werkt niet meer en proces kan niet beëindigd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Berichten
65
Regelmatig gebeurt het dat ik plots in firefox naar nergens meer kan surfen. Als ik dan firefox afsluit en het opnieuw wil opstarten komt er een melding dat firefox al actief is. Als ik dan het proces van firefox met taakbeheer wil beëindigen lukt dit niet. Bijgevolg moet ik mijn computer dan herstarten, maar doordat hij niet meer wil afsluiten dan, moet ik hem met de knop herstarten. Ik gebruik windows vista. Hoe kan ik dit probleem met firefox oplossen?

alvast bedankt
 
Herinstalleren misschien? En download hem dan van de officiele website!!!
 
Regelmatig gebeurt het dat ik plots in firefox naar nergens meer kan surfen.[...]

Laat ik niet horen dat jij (of een huisgenoot) over dezelfde internet-verbinding tussendoor ook nog aan het downloaden is via programma's als Bittorent, Vuze etc., want dan is dát een zeer goede reden waarom het dan niet (meer) lukt om te surfen. Overigens zal in dat geval het in Internet Explorer ook wel niet lukken, en is het daarmee geen probleem (meer) van Firefox.

Tijs.
 
Ik download niet via programma's zoals bittorrent, Vuze, ...
Ik heb firefox gedownload van officiële website en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor.
 
Ik download niet via programma's zoals bittorrent, Vuze, ...
Ik heb firefox gedownload van officiële website en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Prima, maar is er niet iemand anders in je huis (of een of ander 'slim' apparaat) dat downloads doet op dat moment?
En nog een vraag: Praten we hier over draadloos Internet of bedraad Internet vanaf je pc/laptop? Indien het draadloos is, probeer het eens bedraad en kijk of het probleem er dan ook is.

Tijs.
 
Er is niemand anders die bezig is met downloads via zo'n programma's, ook geen 'slim apparaat'. Het probleem doet zich ook bekabeld voor.
 
Verwijder tijdelijk even alle plugins en extensies.
Doe dit door te gaan naar C:\Program Files\Mozilla Firefox
Maak daar even 2 nieuwe mappen: Extensions_Bak en Plugins_Bak
Verplaats de inhoud van de map Extensions naar de map Extensions_Bak en de inhoud van de map Plugins naar Plugins_Bak
Kijk of het dan beter gaat.

Succes,

Tijs.
 
Verwijder tijdelijk even alle plugins en extensies.
Doe dit door te gaan naar C:\Program Files\Mozilla Firefox
Maak daar even 2 nieuwe mappen: Extensions_Bak en Plugins_Bak
Verplaats de inhoud van de map Extensions naar de map Extensions_Bak en de inhoud van de map Plugins naar Plugins_Bak
Kijk of het dan beter gaat.

Succes,

Tijs.

Dit haalt ook niets uit.
 
Dan geef ik het op. Hopelijk hebben anderen nog tips die direct toepasbaar zijn.

Tijs.
 
Ik heb gelezen dat dit probleem voorkomt door zone alarm firewall. Ik ga eens een andere firewall gebruiken en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.
 
Ik heb gelezen dat dit probleem voorkomt door zone alarm firewall. Ik ga eens een andere firewall gebruiken en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.

Ik heb zone alarm verwijderd en comodo firewall geïnstalleerd. Nu is het probleem weg. :thumb:
 
Ik heb last van hetzelfde probleem. Bij mij beperkt het zich idd niet alleen tot firefox maar ook Internet explorer en windows live messenger.

Toevallig maak ik wel gebruik van µtorrent maar hier werk ik al heel lang mee en dit probleem speelt pas sinds een korte tijd :confused:
 
Ik heb last van hetzelfde probleem. Bij mij beperkt het zich idd niet alleen tot firefox maar ook Internet explorer en windows live messenger.

Toevallig maak ik wel gebruik van µtorrent maar hier werk ik al heel lang mee en dit probleem speelt pas sinds een korte tijd :confused:

Kwestie van testen zónder dat utorrent actief is. Blijft het probleem daarmee weg, dan utorrent afknijpen als het gaat om te gebruiken bandbreedte, aantal toegestane connecties (in- en uitgaand) etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan