Firefox wil niet meer naar Helpmij

• Onderwerp starter Onderwerp starter buffy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy

Meubilair
Lid geworden
29 jan 2003
Dag allemaal,

Sinds vanavond heb ik een merkwaardig probleem: met Mozilla Firebird kan ik Helpmij niet meer bereiken! Of ik nu www.helpmij.nl in de adresbalk type of ergens een link naar een pagina op Helpmij aanklik - er gebeurt helemaal niets. Ook wanneer ik op een site buiten Helpmij een link naar Helpmij aanklik gebeurt er niets.

Dit is begonnen toen ik mijn laatste bericht plaatste in dit topic. Anders dan gebruikelijk kreeg ik het bericht na het plaatsen niet te zien. Geen van de links binnen Helpmij bleek nog te werken. Klikte ik bijv. op 'Begin' in het menu rechtsboven teneinde naar de indexpagina van het forum te gaan, dan gebeurde er helemaal niets. Sindsdien kan ik Helpmij alleen nog maar bereiken met Internet Explorer.

Verder heb ik totaal geen problemen met internetten met Mozilla Firefox. Ik ben nog geen enkele andere site tegengekomen waar ik niet naartoe kon.

Firebird verwijderen en opnieuw installeren had geen effect.
Ik heb gescand met NAV2004 en Housecall, maar er werd niets gevonden.
In IE werkt Helpmij nog wél gewoon.

Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van. Wie kan me helpen?

Alvast hartelijk bedankt,

Buffy

Hoi,

Ik weet niet of dit ook bij jou het probleem is, maar er zijn velen die niet meer op Helpmij.nl kunnen komen.

Dit probleem is bekend bij de admins en zal dus vast snel opgelost zijn :)

Anders kan ik zo snel even niks bedenken wat bij jou het probleem kan zijn.

:)

Geplaatst door Japie82
Hoi,

Ik weet niet of dit ook bij jou het probleem is, maar er zijn velen die niet meer op Helpmij.nl kunnen komen.

Dit probleem is bekend bij de admins en zal dus vast snel opgelost zijn :)

Anders kan ik zo snel even niks bedenken wat bij jou het probleem kan zijn.

:)

Ik kan de hele avond al prima op Helpmij komen, met Internet Explorer. De site kan ik dus gewoon bereiken. Alleen lukt het met Mozilla Firefox niet; ik krijg niet de meldingen die je normaliter krijgt als een site gewoon onbereikbaar is, dus dat is het probleem niet. Om de één of andere reden reageert Firefox gewoon niet meer op links naar Helpmij!

[EDIT]Nog even een toevoeging. Ik krijg géén foutmeldingen; geen melding van een time-out, geen 404 of melding dat de server niet kan worden gevonden - kortom: geen enkele melding. Ik klik op een link naar Helpmij of type www.helpmij.nl (of http://www.helpmij.nl of www.helpmij.nl/forum - het maakt allemaal niets uit) en wat er gebeurt is: niets. Er komt alleen meteen 'done' linksonder te staan, maar ik blijf op de site waar ik al was en kom dus niet op Helpmij. Althans niet met Firefox....[/EDIT]

Laatst bewerkt:
weird
huh.gif
hier totaal geen probs met firefox op helpmij, al zonder temps geprobeerd, of met een ander profiel?

Tip:Stel je probleem ook even voor op het mozbrowser forum, daar hebben beide partijen mss voordeel bij.

Geplaatst door buffy

Ik kan de hele avond al prima op Helpmij komen, met Internet Explorer. De site kan ik dus gewoon bereiken. Alleen lukt het met Mozilla Firefox niet; ik krijg niet de meldingen die je normaliter krijgt als een site gewoon onbereikbaar is, dus dat is het probleem niet. Om de één of andere reden reageert Firefox gewoon niet meer op links naar Helpmij!

[EDIT]Nog even een toevoeging. Ik krijg géén foutmeldingen; geen melding van een time-out, geen 404 of melding dat de server niet kan worden gevonden - kortom: geen enkele melding. Ik klik op een link naar Helpmij of type www.helpmij.nl (of http://www.helpmij.nl of www.helpmij.nl/forum - het maakt allemaal niets uit) en wat er gebeurt is: niets. Er komt alleen meteen 'done' linksonder te staan, maar ik blijf op de site waar ik al was en kom dus niet op Helpmij. Althans niet met Firefox....[/EDIT]

Ik kwam met IE ook niet op helpmij vanaf een uurtje of 22.00. Ligt/lag dus echt aan helpmij, als je het aantal postings nu bekijkt hebben er veel meer mensen last van gehad.

Ik kon thuis (07.30u) niet met IE op Helpmij komen (al van af gisterenavond ca. 22.00u)
Op mijn werk echter wel (08.00)
Ben benieuwd of het vanavond thuis weer wel gaat.

Weet iemand inmiddels waar dit aanligt?

Thx.

Ik kwam helemaal niet op helpmij, niet via firefox of de
internet explorer. Tot diep in de nacht niet. Uitgerekend dan haal ik een trojaans paard binnen:( Maar ik heb hem eruit weten te werken:)

Geplaatst door maestro12
Ik kwam met IE ook niet op helpmij vanaf een uurtje of 22.00. Ligt/lag dus echt aan helpmij, als je het aantal postings nu bekijkt hebben er veel meer mensen last van gehad.

Ik kwam er steeds op één en hetzelfde moment met IE wél perfect op maar met Firefox niet, dat was mijn probleem. Dit gebeurde gisteravond steeds en vanochtend ook nog. Kan dát dan aan Helpmij liggen? Ik denk het niet hoor, er was duidelijk iets mis met Firefox. Hij weigerde ook maar te probéren verbinding met Helpmij te maken: zodra ik de url intypte of een link naar Helpmij aanklikte stond er onmiddellijk 'done' in de progress bar zonder dat er verder ook maar íets gebeurde. Hij zocht dus niet eens naar de site, reageerde gewoon helemaal niet op het intypen van de url of aanklikken van de link. Dit is niet wat er gebeurt als een site gewoon even onbereikbaar is. Merkwaardig blijft dat dit alléén bij Helpmij gebeurde, niet bij andere sites die ik gisteravond en vanochtend bezocht.

Het probleem is nu opgelost. Ik heb Firefox volledig (en dan ook echt volledig) verwijderd, ook de data uit de application data (profielen e.d.) weggegooid, alles van Firefox uit het register verwijderd, en vervolgens Firefox opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Nu werkt het gelukkig weer, aan IE zou ik echt niet meer kunnen wennen.;)

Bedankt voor het meedenken,

Buffy

Een vreemde gang van zaken Buffy, wel zie ik dat er tussen 01.49 - 08.07 geen berichten op Helpmij zijn geplaatst. Van de week was Helpmij ook een aantal uren uit de lucht. Overigens heb ik wél gisteravond tot ca. 23.00 uur gewoon kunnen posten, alvorens de pc uit te doen. Het grondig verwijderen en herinstalleren van je browser heeft kennelijk wel jouw probleem opgelost maar raadselachtig blijft het. Je had trouwens een Logfile geplaatst wat betreft het steeds terug komen van MSN.nl, maar die post heb je kennelijk verwijdert, zeker weten dat dit niet één van de oorzaken is geweest? Nou ja, gelukkig kan je weer op Helpmij komen! :thumb:

Geplaatst door gezina
Je had trouwens een Logfile geplaatst wat betreft het steeds terug komen van MSN.nl, maar die post heb je kennelijk verwijdert, zeker weten dat dit niet één van de oorzaken is geweest?

Dat weet ik zeker. Het log was brandschoon, hetgeen de startpaginaverandering natuurlijk des te raadselachtiger maakte, maar enig speurwerk leerde me dat dit een foutje van AdAware betreft:
http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=20494&start=30
http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=26288#

Het probleem is terug: op dit moment kan ik niet met Mozilla Firefox naar Helpmij, wel met Internet Explorer. Als ik via mijn Bookmarks in Firefox naar Helpmij probeer te gaan, of http://www.helpmij.nl in de adresbalk type, of op een andere site een link naar Helpmij aanklik - dan gebeurt er helemaal niets. Er verschijnt onmiddellijk "done" in de statusbalk, maar ik blijf gewoon op de site waar ik al was en ga dus niet naar Helpmij. Wat ís dit toch? Ik snap er helemaal niets van. Verder heb ik totaal geen problemen met internetten met Firefox; alle sites werken perfect, behalve Helpmij.:(

Welk genie heeft een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Mijn pc is uiteraard vrij van virussen, spyware en trojans.

Nou zeg, nu werkt het weer wel. Wat ís dit toch?:8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan