Firewall melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb een week geleden mijn computer geformateerd en windows xp prof geïnstallleerd met service pack 2 en alle andere updates. Maar toen ik hem zojuist opstartte duurde het opeens heel lang voordat hij klaar was en als ik op b.v. start klikte duurde het een eeuwigheid voordat hij ook wat deed. De cpu geeft op zo'n moment 100% usage aan. Ik heb meteen hitman pro laten draaien maar die kon niks vinden. Daarna heb ik wanhopig sp2 opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niks geholpen.

Ik krijg ook de melding dat de SP2 Firewall is uitgeschakeld en als ik die in wil schakelen krijg ik de volgen de melding. (zie bijlage)

Wie kan mij helpen, ik dacht dat mijn computer nu weer een tijdje snel zou zijn na formateren.

Groet Luke

Bijlagen

• melding_1.jpg
    melding_1.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 63
Je kunt op dat moment gewoon op ja klikken.
Of rechtsklikken op je verbinding en instellingen Windows Firewall kiezen.
Is het dan nog niet goed dan naar Services gaan en kijken of de service wel gestart en automatisch staat.

Wat CPU betreft....je hebt het wel over 100% usage maar welk programma gebruikte in dit geval het meeste?

Als ik de service start krijg ik de volgende fout:

Fout 1068: Afhankelijksheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Waarschijnlijk veroorzaakt dit ook de lange opstarttijd

Kan jij iets met deze foutcode?

Akvast bedankt,

Luke

Dan zul je bij afhank ach ik kijk wel even.
Deze service is afhankelijk van Netwerk connections en Windows management instrumentation.
Deze behoren dus ook gestart te staan.

Maar ze hebben het wel over een trojan.
Zat ik ook al aan te denken.
Alleen...........bij jou staan die services wel op automatisch en ook gestart (neem ik aan tenminste)

Download toch even DEZE scanner en scan op trojans.

Kzit nu op een andere computer, heb de probleem computer even opgestart in veilge modus met netwerk mogelijkheden en die is nu aan het scannen met housecall. Is dat ook goed? Of is het bter om te scannen met het prgramma wat jij net adviseerde?

Luke

Levert Housecall niets op dan zou ik het alsnog met Ewido doen.
Als je zonder firewall hebt gezeten is dit zonder meer raadzaam om te doen.
Overigens...........blijf je alleen draaien met Windows Firewall? Deze is n.l. wel goed voor binnenkomend verkeer maar niet voor uitgaand verkeer.
Als je dus veel bestanden download zou ik toch Zone Alarm er op zetten (en dan Windows firewall uitschakelen).

Zat daar zelf ook al aan te denken. Als alles weer werkt installeer ik meteen Zone Alarm. Ik scan ook wel ff met Ewido. Kan het maar beter goed checken. Nou maar hopen dat het ook wat oplost :confused:

Hoe dan ook heb je dan een firewall :)
Vergeet na installatie niet om die van Windows uit te zetten. Anders gaan ze elkaar dwars zitten.

Ook dit probleem

Beste Luke,

Ook ik heb dit probleem. Tot nu toe heb ik geen oplossing gevonden hiervoor. Je kunt scannen wat je wil,maar volgens mij heeft het niets met een virus te maken. Ik houd mij ook aanbevolen voor een oplossing voor dit probleem.

Vriendelijke groeten.

@ Hubert
Begin dan ook maar om Zone Alarm er op te zetten.
Dan ben je in ieder geval goed beveiligd.

Geplaatst door Elisa
Hoe dan ook heb je dan een firewall :)
Vergeet na installatie niet om die van Windows uit te zetten. Anders gaan ze elkaar dwars zitten.

@Elisa & Lukev3 en humbert.

De interne firewall wordt automatische door installlatie ZoneAlarm uitgeschakeld :)

Laatst bewerkt:
@ Slaats
Hm, dan is Zone Alarm handiger dan Norton. Ik blijf aan het uitzetten :rolleyes: :D

Ik heb gescant met beide programma's en zonealarm gëinstalleerd maar mijn computer start nog steeds heel traag op :confused:

Ik kan ook niet ontdekken wat hij precies doet. Als het bureaublad verschijnt blijft mijn computer zeker 5min bezig en kan ik niks openen (mijn cursor beweegt niet eens als ik mijn muis beweeg!)

Help :o

Laatst bewerkt:
Je hebt een schone pc, heb je wel alle drivers geinstalleerd?
Heb je al eens gekeken wie die CPU verhoging voor zijn rekening neemt?

ik wil inderdaad graag weten welk proces die cpu verhoging veroorzaakt maar ik kan pas in taakbeheer komen als het onbekende proces klaar is.

Laatst bewerkt:
Kijk dan in het foutenlogboek. Misschien staat er iets in.
Wat klinkt die muziek van SuperdeLuke's.tx goed door mijn boxjes!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Lukev3
ik wil inderdaad graag weten welk proces die cpu verhoging veroorzaakt maar ik kan pas in taakbeheer komen als het onbekende proces klaar is.

Probeer het dan eens in de veilige Modus.

Elisa: hoe krijg ik een foutlogboek?

l.slaats: in de veilige modus heb ik geen lange opstartijd dus kan dan niet zien welk proces het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan