Firewire kaart geeft problemen in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thierry777

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Berichten
4
Ik heb een pci firewire kaart in mijn computer hangen en deze wordt in Windows 7 nu niet goed herkent.

Na wat ge-google zag ik dat firewire en Windows 7 geen dikke vrienden van elkaar zijn maar dat het in veel gevallen opgelost kan worden door de driver te switchen naar "Legacy" of " Oude Versie". Dit werkt helaas voor geen meter in mijn geval. Ik heb het een paar keer geprobeert en vaak loopt de hele computer vast, en zo niet geeft ie hetzelfde aan als bij alle beschikbare drivers: "this device cannot start (code 10)"

Hiervoor had ik ook Windows 7 op een computer met een ander moederbord waarin een firewire aansluiting zat ingebouwd en daar heb ik nooit een probleem mee gehad. Nu met deze losse pci dus wel.

Mocht iemand een evt. oplossing weten hoor ik het graag!!

het gaat om: "via 1394 OHCI Compliant Host Controller" mocht dat nog iets meer licht op de zaak schijnen. Daar staat bij device manager een uitroeptekentje, en bij properties wordt die (code 10) gegeven in de details, bij alle vier de drivers waar uit te kiezen valt dus incl. Legacy.

Ik heb er zelf niet veel kaas van gegeten dus misschien is dit onnodige info maar ik gooi het toch maar even erbij..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien dat het een losse kaart betreft is het handig om te weten: fabrikant, type kaart, en of er Windows 7 drivers voor zijn gemaakt.

Zijn deze drivers er niet dan kan je alsnog een ondersteunde kaart kopen, ook zal ik dan een pci-e kaart pakken.
 
Hey Lutz, dank voor je snelle reactie...

Het is een Eminent EM1024 Firewire Video Kit, volgens de website van de fabrikant is ie compatible met alles t/m windows 8 en zijn er geen stuurprogramma's voor nodig.
Bij 9 van de 10 mensen schijnt die switch naar de "Legacy" of "Oude Versie" van de driver het probleem op te lossen, hier helaas niet dus.
 
3 dingen gevonden/bedacht:
a. Zorg ervoor dat de kaart niet in de bovenste of het onderste slot geinstalleerd is. Deze sloten zijn meestal gereserveerd of gedeeld met andere onderdelen in de computer.
[Komt uit de veelgestelde vragen van dit apparaat op de website van Eminent (link)]
b. Het kan zijn dat de Windows driver(s) kapot zijn. Probeer het volgende:
Maak een snelkoppeling naar sfc /scannow op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
c. Ik neem aan dat je niet een of andere gejatte versie van Windows 7 gebruikt? Want anders is niet gegarandeerd dat de juiste drivers aanwezig zijn.

Tijs.
 
Ik heb de computer net sinds vandaag en deze is in elkaar gezet door iemand anders.
Ik heb net voor de zekerheid de kast zelf open gemaakt en de firewire kaart er uitgehaald en opnieuw in gedaan, hierna was iig het uitroeptekentje weg bij de device manager. Ik ben hier redelijk huiverig voor aangezien ik niet precies weet wat ik doe maar dit leek te helpen en met een nieuwe driver van mijn externe soundcard erbij lijkt dit nu te helpen..

dank voor de reacties iig!!
 
Mooi resultaat! :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan