Flash header in joomla

Status
Niet open voor verdere reacties.

harriej

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
94
Hallo,

Ik ben bezig met een supporterssite in joomla te maken. Heb de template zelf gemaakt. Nu loop ik een beetje vast. Ik heb een flash header gemaakt en wil die graag i.p.v. de header.jpg. Er moet ergens staan dat de header: header.jpg is. Kan ik dit ook veranderen ik header.fla? Zoja waar zou deze moeten staan?

De website is www.scb-hooligans.nl/joomla

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Ja, die header zal ergens in je template staan. Je kan de code van het plaatje vervangen door de code om een .swf te embedden. Dat werkt ook in Joomla.
Als het niet lukt post dan even de index.php van je template.
 
Oke bedankt voor de informatie, het was al gelukt maar het flash filmpje werkte niet die ik met Macromedia Flash 8 had gemaakt. Als ik hem afspeel is hij helemaal wit. Wel heb ik hem boven in de header gekregen. Weten jullie hier toevallig ook iets op? En hoe ik ruimte krijg tussen de links in het top menu? Deze staan zo: homeContact UsForumGastenboek
 
Kijk eens of het pad naar de .swf goed is. Misschien wordt het bestand niet gevonden.

De opmaak van je menu is te regelen via een stylesheet. Ook de witruimte rond items kun je daarin aangeven, met padding of margin.
 
.swf inladen

Ik had hetzelfde probleem, uiteindelijk opgelost met een module genaamd:
mod_flashmod (www.kabam.net).
Installeren en in je template deze module aanroepen op de plek waar die moet staan.
Dan werkt ie 100%.

Jasper
 
Maak eerst een .swf van je .fla bestand, zet die .swf op de server, en zet de goede naam en pad in je template (of module). Dan moet ie het doen!
 
Mee eens...

Mee eens....
Nu kan het niet meer aan je programmaatje liggen maar moet het iets te maken hebben met waar je filmpje staat, de extensie of je verwijzing (pad) is niet correct.
Als het nog niet lukt schrijf dan even zo veel mogelijk op aan verwijzingen, naam van je bestandje en waar deze staat etc.
Misschien zien we daar een foutje in.

Jasper
 
Oke mannen erg bedankt :thumb: als het nu niet meer lukt. Ben nog aan het werk maar zal het z.s.m. proberen vanavond.

Heb trouwens nog 1 vraag:

Is het mogelijk om op een één of andere manier (ik denk in mijn CSS) de grootte van de tabellen in Nieuws of Agenda te verkleinen? Bijvoorbeeld bij Nieuws zit tussen datum en titel van bericht heel veel ruimte. Dit moet wel kunnen maar hoe :p

Alvast bedankt!

www.scb-hooligans.nl/joomla
 
Je kan in de bron-code van de pagina kijken welke classes Joomla daar gebruikt. Die classes kun je dan proberen aan te passen in je stylesheet.
 
Dat van CSS lukt me waarschijnlijk wel, maar....

Elke keer als ik een menu item open begint de flash header weer opnieuw. Kan dit ook anders?
 
Na het klikken wordt de pagina opnieuw geladen, en dus ook de Flash header. Als je dit niet wil zul je de website anders moeten structureren, bijvoorbeeld met een frame dat altijd bovenin blijft staan.
 
Het is niet gelukt met de CSS:

.sectiontableheader {
background-color : ;
color : #7B8DA1;
font-weight : bold;

Dit moet hem zijn maar ik heb al heel veel dingen geprobeert erin te zetten o.a.; margin, padding, widht maar ik kan nog steeds de breedte van de tabellen veranderen. Enig idee?

www.scb-hooligans.nl/joomla
(nieuws)
 
Flash in de Header

Probeer dit eens, ik had hetzelfde probleem en gewoon een ander template geinstalleerd en de HTML code overgenomen:

<object codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" title="head" height="140" width="800" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000">
<param name="movie" value="http://financieeloverzicht.nl/templates/aha_flex/images/kopEFA.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="http://financieeloverzicht.nl/templates/aha_flex/images/kopEFA.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="140" width="800" >
</object>

Pas het pad aan naar jouw template en klaar is klara

Groet

gregor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan