Flowcharts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salonkorf

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Ik ben op zoek naar een methode om een flowchart te presenteren, liefst in een access database. Ik heb een access database met een tabel waar in elke record wordt aangegeven welke beslissingen zijn gemaakt voor de gehele flowchart.
De bedoeling is om voor elk record grafisch weer te geven wat de status is in de flowchart. Als dus meerdere keuze zijn gemaakt die leiden tot een bepaald einde in de flowchart wil ik dat dat zichtbaar is op het formulier. Voor elk record kan het gekozen pad dus anders zijn.
Iemand een idee hoe dit gemaakt kan worden? Ik heb al van alles geprobeerd en zit me suf te googlen, maar tot nu toe nog niets gevonden.

Alvast bedankt

Waarschijnlijk kan je daar beter Visio voor gebruiken. Die is beter in flowcharts. Daarin kan je met VBA ook records uit Access inlezen.

succes!

Guus2005: het probleem is dat andere gebruikers geen visio hebben, maar wel access.

Als die flowchart er ongeveer uitziet als een boomstructuur, dan kan je ook een treeview daarvoor misbruiken.

De treeview heb ik ook aan gedacht, alleen dat is niet helemaal wat ik zoek Ik ben al geholpen als er een control bestaat waain bij gegevens een veld uit de databaserecord kan worden ingevuld. Op basis van de waarde van dit veld verander dan het uiterlijk (mischien 2 of meerdere bitmap oid) van het control. Bestaat zoiets?

Dat kan ook met een treeview. Open de verkenner en kijk naar het linker gedeelte waarin de folders staan. Dat is een treeview. zoals die eruit ziet kan jij hem ook gebruiken. Alle iconen zijn te veranderen. Het is even doorbijten voordat je door hebt hoe een treeview werkt.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan