Fluitende toon uit voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

64bitch

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Berichten
14
Goedendag,

Ik loop al een tijdje te tobben met mijn nwe systeem.

Ik heb mijn systeem zelf in elkaar gezet:

Quad 6600
Hd 4850 kaart
Asrock P43R1600Twins mobo
4 gig Kingston ram

Nu maakt mijn voeding constant een fluitend irritant geluid!!!

Voeding 1> Recom Power Engine 550 Watt
Voeding 2> Huntkey 450 watt

In de eerste instantie dacht ik dat het aan de voeding lag, ik heb een constant fluitend geluid en scrollen of programma's openen heeft invloed op de hoogte van die toon.


Ik heb de voeding teruggestuurd en toen de Huntkey teruggekregen...geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Toen heb ik de voeding op een andere pc aangesloten (minder "zwaar" systeem) maar toen was de voeding muisstil. Daarna weer in bovenstaande configuratie gezet....mijn oor tegen de voeding gehouden maar het geluid komt toch echt uit die voeding.


Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen? Kom het door mijn mobo misschien? Ik snap er niets van! Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:


Groet Stefan
 
Komt van je geluidskaart.
Is het een onboard versie, of een PCI kaartje?
 
Hoi,


Ik heb de voeding er uit leggen en aangesloten aan alle componenten zodat ik goed mijn oor er tegen aan kan houden en het geluid komt echt uit die voeding.

De audio is idd onboard.

Omdat die het in een minder zwaar systeem niet doet zou je bijna denken:
hoe meer stroom eruit getrokken wordt hoe harder die gaat fluiten....ik heb de videokaart er ook eens uitgedaan en zonder videokaart de pc opgestart en dan kan je voordat het mobo signalen gaat geven dat ie geen videokaart kan detecteren de voeding ook horen, maar dan is de toon wel iets minder.

Echt raar ik snap er niets van. :(
 
Om het wat meer tot de verbeelding te laten spreken heb ik een kort fragment ervan opgenomen met mijn fotocamera...ik schuif de camera dichter tegen de voeding aan dus die bewegingen hoor je ook, maar ik neem aan dat je die fluittoon makkelijk moet kunnen horen? :rolleyes:

http://nl.youtube.com/watch?v=iH7-gt6es2U
 
Lijkt wel of je op schiphol een opname hebt gemaakt.

Het is vanuit hier natuurlijk moeilijk te beoordelen, zeker gezien het feit je al een nieuwe voeding hebt gehad.

Feit blijft wel dat het een B-Merk voeding is.
 
Ik zou er ook vrij gek van worden.
Maar het is wel raar dat je dit met 2 nieuwe voedingen hebt.
Weer terugsturen dan maar.
En koop dan een goede voeding, ipv deze 2 slechte (en vast erg goedkope) voedingen.
 
Hier eventjes een lijstje met wat merken van voedingen, met een beoordeling erbij.

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

Alhoewel je Huntkey hier wordt bestempeld alszijnde goed.
 
Hier eventjes een lijstje met wat merken van voedingen, met een beoordeling erbij.

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

Alhoewel je Huntkey hier wordt bestempeld alszijnde goed.


Idd opmerkelijk dat die Huntkey als goed neergezet wordt. Ergo...hij doet het ook goed...op een "minder" krachtige pc is die ook muisstil... doe ik hem in mijn nwe kast dan blijft de fluitketel fluiten. :evil:

Lijkt me toch sterk dat ik voor een non oc Quad 6600 met 1 4850 kaartje > 600 watt voeding nodig heb.
 
Laatst bewerkt:
Wat kan je evt. aan een voeding uitgeven?


Als ik voor 50 euro weer rust in mijn pc kast krijg zou ik heel tevreden zijn, ik heb voor deze voeding rond de 33 euro uitgegeven. Maar ik begin wel bang te worden ALS ik dalijk deze omruil voor een andere, duurdere, het probleem hetzelfde blijft. :rolleyes:
 
Ik kan trouwens bij tweakers die 450W-huntkey helemaal niet vinden.

Die 550W-recom wel.
Deze heeft een 12V-lijn (de belangrijkste lijn op een voeding) van 32A - 380W.

Een Corsair 450W (dus op papier een lichtere voeding) heeft 33A - 396W op zn +12V.
http://tweakers.net/pricewatch/160179/corsair-cmpsu-450vx.html

Dus feitelijk is de Corsair 450W zwaarder dan een Recom 550W.

Dus als nu jouw systeem zo'n 400W trekt (ik denk dat dit een redelijke inschatting is met de Q6600 en HD4850) dan werd die Recom 550W, en ook een Huntkey 450W behoorlijk zwaar belast.
Neem je nu een goed merk voeding van 500W dan trekt deze je systeem makkelijk.
En dus hoeft de koeling binnen de voeding ook minder zwaar aan het werk (hoe zwaarder belast, hoe meer warmte, hoe sneller koelers moeten draaien...)
 
Erg goed:
http://tweakers.net/pricewatch/167246/ocz-stealthxstream-ocz500sxs-eu.html
(maximaal 480W op de 12V: Das echt heel goed voor een 500W).

Altijd goede ervaringen met Antec:
http://www.cool-prices.nl/Producten...Antec BP500U Basiq Power, 500W (ATX 12V2.01)#
Alleen geen goede specs te vinden

De andere zijn eigenlijk op dit moment allemaal nog duurder. (kan overmogen wel weer anders zijn: scheelt zo van dag tot dag)


Een paar merken, die goed zijn. (zijn zeker niet alle merken die goed zijn...):
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...mtpFPRtu1ielAD&orderField=prijs&orderSort=asc
 
Laatst bewerkt:
Ik kan trouwens bij tweakers die 450W-huntkey helemaal niet vinden.

Die 550W-recom wel.
Deze heeft een 12V-lijn (de belangrijkste lijn op een voeding) van 32A - 380W.

Een Corsair 450W (dus op papier een lichtere voeding) heeft 33A - 396W op zn +12V.
http://tweakers.net/pricewatch/160179/corsair-cmpsu-450vx.html

Dus feitelijk is de Corsair 450W zwaarder dan een Recom 550W.

Dus als nu jouw systeem zo'n 400W trekt (ik denk dat dit een redelijke inschatting is met de Q6600 en HD4850) dan werd die Recom 550W, en ook een Huntkey 450W behoorlijk zwaar belast.
Neem je nu een goed merk voeding van 500W dan trekt deze je systeem makkelijk.
En dus hoeft de koeling binnen de voeding ook minder zwaar aan het werk (hoe zwaarder belast, hoe meer warmte, hoe sneller koelers moeten draaien...)


Voor alle duidelijkheid...het is deze voeding

http://www.huntkey.com/eng/productmore.asp?id=795

Als ik via deze site de stroombehoefte uitreken:

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

heb ik voor mijn configuratie niet meer dan 274 watt nodig. :confused:
 
Hoi,

Weet je echt zeker dat het je voeding is? En niet bv je moederbord?
Een fluitend geluid, kan namelijk ook komen door een stukgaande mobo. Als een condensator lekt of kapot is kan dit namelijk ook resulteren in een fluitend geluid! Tuurlijk kan het je voeding zijn, maar ik denk even mee, en heb dit zelf namelijk ook al eens gehad! Vandaar de gedachte aan je mobo...
 
Ik denk dat het ook weinig te maken heeft met het vermogen van je voeding.
Eerder met de constructie ervan.
 
Hoi,

Weet je echt zeker dat het je voeding is? En niet bv je moederbord?
Een fluitend geluid, kan namelijk ook komen door een stukgaande mobo. Als een condensator lekt of kapot is kan dit namelijk ook resulteren in een fluitend geluid! Tuurlijk kan het je voeding zijn, maar ik denk even mee, en heb dit zelf namelijk ook al eens gehad! Vandaar de gedachte aan je mobo...

Hoi,


Ik heb de voeding er uit leggen en aangesloten aan alle componenten zodat ik goed mijn oor er tegen aan kan houden en het geluid komt echt uit die voeding.

De audio is idd onboard.

Omdat die het in een minder zwaar systeem niet doet zou je bijna denken:
hoe meer stroom eruit getrokken wordt hoe harder die gaat fluiten....ik heb de videokaart er ook eens uitgedaan en zonder videokaart de pc opgestart en dan kan je voordat het mobo signalen gaat geven dat ie geen videokaart kan detecteren de voeding ook horen, maar dan is de toon wel iets minder.

Echt raar ik snap er niets van. :(
 
Hoi,

Weet je echt zeker dat het je voeding is? En niet bv je moederbord?
Een fluitend geluid, kan namelijk ook komen door een stukgaande mobo. Als een condensator lekt of kapot is kan dit namelijk ook resulteren in een fluitend geluid! Tuurlijk kan het je voeding zijn, maar ik denk even mee, en heb dit zelf namelijk ook al eens gehad! Vandaar de gedachte aan je mobo...

Bedankt voor het meedenken.

Maar ja het is 1000% de voeding. De voeding ligt los vanaf mijn moederbord naast de kast, dus ik kan makkelijker traceren dat het echt uit mijn voeding komt. ;)
 
Bedankt voor het meedenken.

Maar ja het is 1000% de voeding. De voeding ligt los vanaf mijn moederbord naast de kast, dus ik kan makkelijker traceren dat het echt uit mijn voeding komt. ;)

Heb je de voeding besteld bij een internetbedrijf, en hoelang geleden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan