Fluitende toon uit voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor alle duidelijkheid...het is deze voeding

http://www.huntkey.com/eng/productmore.asp?id=795

Als ik via deze site de stroombehoefte uitreken:

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

heb ik voor mijn configuratie niet meer dan 274 watt nodig. :confused:

Maximaal is het 300W volgens mij. Maar ja.. standaard is die 274 inderdaad goed.

Maar goed. Een voeding is het best als ie max 70% wordt belast:
(274/70)*100=391W.

Die recom had dus maar 380W. Maar goed. Een deel van de391W zit ook op de andere groepen. Dus werd de recom niet echt extreem zwaar belast.
De Huntkey wordt wel zwaar belast:
"Maximum combined current for the +12V outputs shall be 25A"
25A * 12V=300W. Dus das echt niet veel..........


Maar goed. Ik vind het ook erg toevallig dat allebei de voedingen een piepgeluid maken. Wellicht dat er dezelfde onderdelen in zitten. Dat gebeurt natuurlijk wel vaker.
 
Bedankt voor het meedenken.

Maar ja het is 1000% de voeding. De voeding ligt los vanaf mijn moederbord naast de kast, dus ik kan makkelijker traceren dat het echt uit mijn voeding komt. ;)


Dat stukje had ik idd. ff niet gelezen (over het hoofd gezien denk ik...):eek:
Succes.. Persoonlijk vind ik zalman of coolermaster goed!!
 
Maximaal is het 300W volgens mij. Maar ja.. standaard is die 274 inderdaad goed.

Maar goed. Een voeding is het best als ie max 70% wordt belast:
(274/70)*100=391W.

Die recom had dus maar 380W. Maar goed. Een deel van de391W zit ook op de andere groepen. Dus werd de recom niet echt extreem zwaar belast.
De Huntkey wordt wel zwaar belast:
"Maximum combined current for the +12V outputs shall be 25A"
25A * 12V=300W. Dus das echt niet veel..........


Maar goed. Ik vind het ook erg toevallig dat allebei de voedingen een piepgeluid maken. Wellicht dat er dezelfde onderdelen in zitten. Dat gebeurt natuurlijk wel vaker.


Een goedkope Sweex van 350 Watt (ook maar even voor de test ingezet) maakte uiteindelijk nog het minste geluid. :confused:

Die Huntkey is het duurste en in princiepe het best aangeschreven en die maakt nog het meeste geluid.

Ben nog nooit zo wanhopig geweest op pc hardware gebied. :eek:
 
Hoi mensen, we zijn een aantal dagen en ik heb gisterenavond als laatste proef de simpele voeding van 300 watt van het merk Enlight uit de pc van de buurvrouw gehaald. :p

En wat denk je? Weg fluittoon! :eek:

Voor deze voeding had ik zelfs een paar opzet stukjes (sataII en ATX12v 4pins) nodig om hem te laten werken met mijn systeem.

Op internet is de informatie schaars over deze voeding:

http://www.gy.com/spec/gfft.htm

http://www.shopcartusa.com/P_Enlight_ATX_300W_Power_Supply_Single_for_89000_Server_Cases_EN8307362/


Nu is de vraag;

Waarin onderscheid deze voeding zich in tegenstelling tot de modernere Huntkey LW-6450HGP en de Recom Power Engine 550Watt die ik in eerste instantie heb gehad? Zodoende mijn huidige Huntkey voeding definitief om te kunnen ruilen, met zekerheid dat deze niet gaat fluiten/ piepen op mijn configuratie. :rolleyes:


Is dit met enige logica te verklaren? Ben benieuwd! ;)
 
Hoi mensen, we zijn een aantal dagen en ik heb gisterenavond als laatste proef de simpele voeding van 300 watt van het merk Enlight uit de pc van de buurvrouw gehaald. :p

En wat denk je? Weg fluittoon! :eek:

Voor deze voeding had ik zelfs een paar opzet stukjes (sataII en ATX12v 4pins) nodig om hem te laten werken met mijn systeem.

Op internet is de informatie schaars over deze voeding:

http://www.gy.com/spec/gfft.htm

http://www.shopcartusa.com/P_Enlight_ATX_300W_Power_Supply_Single_for_89000_Server_Cases_EN8307362/


Nu is de vraag;

Waarin onderscheid deze voeding zich in tegenstelling tot de modernere Huntkey LW-6450HGP en de Recom Power Engine 550Watt die ik in eerste instantie heb gehad? Zodoende mijn huidige Huntkey voeding definitief om te kunnen ruilen, met zekerheid dat deze niet gaat fluiten/ piepen op mijn configuratie. :rolleyes:


Is dit met enige logica te verklaren? Ben benieuwd! ;)
Nee.

Er zitten koelers in de voeding. En die koelers gaan draaien om de daadwerkelijke voeding koel te kunnn houden. Hoe zwaarder de voeding belast wordt, hoe harde die moeten draaien.
En tja. Het is net als met bijv processorkoelers: de ene koeler maakt meer herrie als de andere.
Natuurlijk kan je zoeken op internet naar ervaringen met een bepaald type voeding. Maar garantie is niet mogelijk.
 
Nee.

Er zitten koelers in de voeding. En die koelers gaan draaien om de daadwerkelijke voeding koel te kunnn houden. Hoe zwaarder de voeding belast wordt, hoe harde die moeten draaien.
En tja. Het is net als met bijv processorkoelers: de ene koeler maakt meer herrie als de andere.
Natuurlijk kan je zoeken op internet naar ervaringen met een bepaald type voeding. Maar garantie is niet mogelijk.

Nee dat is het niet, de fan van die goedkope Enlight 300 watt voeding maakt een teringherrie, maar dat was niet het probleem...het probleem was of is een constante fluitende toon van de spoelen in de voeding, die fan van de Huntkey voeding is muisstil. De spoelen van de Enlight zijn muisstil.

Hoe goedkoper hoe beter het wordt blijkt wel. :rolleyes:
 
Nee dat is het niet, de fan van die goedkope Enlight 300 watt voeding maakt een teringherrie, maar dat was niet het probleem...het probleem was of is een constante fluitende toon van de spoelen in de voeding, die fan van de Huntkey voeding is muisstil. De spoelen van de Enlight zijn muisstil.

Hoe goedkoper hoe beter het wordt blijkt wel. :rolleyes:
Ja dat zei je er niet bij. Maar het blijft een feit dat de enige manier is om op internet te zoeken naar ervaringen. En dan nog heb je geen garantie dat de versie van jou ook stil is.

Maar enlight is zeker niet goedkoop:
http://tweakers.net/pricewatch/zoek...oSwa8FAEYIQEM=&orderField=prijs&orderSort=asc
 
Ja dat zei je er niet bij. Maar het blijft een feit dat de enige manier is om op internet te zoeken naar ervaringen. En dan nog heb je geen garantie dat de versie van jou ook stil is.

Maar enlight is zeker niet goedkoop:
http://tweakers.net/pricewatch/zoek...oSwa8FAEYIQEM=&orderField=prijs&orderSort=asc


Zei ik dat er niet bij? Lol...ik denk dat jij alleen de laatste post leest in een topic.

Die Enligfht die ik gebruikt had kostte nog geen 20 euri.

Er beginnen nu dingen door elkaar heen te lopen hier. :rolleyes:
 
Zei ik dat er niet bij? Lol...ik denk dat jij alleen de laatste post leest in een topic.

Die Enligfht die ik gebruikt had kostte nog geen 20 euri.

Er beginnen nu dingen door elkaar heen te lopen hier. :rolleyes:

Een Enlight kost geen 20 euro. Hooguit kost ie 20 euro in de aanbieding of 2e hands.....
En geef maar een quote waaruit ik moet kunnen halen dat het om de spoel gaat ipv omde koelers.
 
Een Enlight kost geen 20 euro. Hooguit kost ie 20 euro in de aanbieding of 2e hands.....
En geef maar een quote waaruit ik moet kunnen halen dat het om de spoel gaat ipv omde koelers.

We waren het na 2 pagina's toch wel over uit dat het hier niet om de fans ging he? Ik had er zelfs nog een link naar een Youtube filmpje bij gedaan waar je het fluitende geluid op kon horen.

Een Enlight ...deze dus...kostte 20 euro...omdat ie 2e hands was? Nee gewoon te koop bij winkeltje in Rotterdam genaamd Etelcom. Dat ding is zooo EL cheapo dat er niet eens een SATA aaansluiting op zit. En als het een kwalitatieve versie was maakte die fan echt niet zo'n teringherrie als het nu doet.

Dus kort samengevat:

A> Je had herrie van fans.... dat is hier dus niet het probleem.

B> Je had/ hebt een fluitende herrie die uit de transformator/ spoelen komt... deze herrie komt alleen ter sprake in MIJN specifieke pc omdat ie het in elke willekeurige andere pc het niet doet...en nog stiller is als een graf.


Snap jij het nog? Ik niet maar ik weet wel dat het geluid niet uit de fans komt in het laatste geval.
 
Laatst bewerkt:
We waren het na 2 pagina's toch wel over uit dat het hier niet om de fans ging he? Ik had er zelfs nog een link naar een Youtube filmpje bij gedaan waar je het fluitende geluid op kon horen.
Een voedingkoeler kan ook een fluitende toon maken.
Daar ging ik vanuit.
Heb jij de koelers van je voeding stil gezet?

Een Enlight ...deze dus...kostte 20 euro...omdat ie 2e hands was? Nee gewoon te koop bij winkeltje in Rotterdam genaamd Etelcom. Dat ding is zooo EL cheapo dat er niet eens een SATA aaansluiting op zit. En als het een kwalitatieve versie was maakte die fan echt niet zo'n teringherrie als het nu doet.
Das dus meer een oude voeding.
Nieuwe voedingen van Enlight zijn gewoon normaal geprijsd voor een (iets goedkoper) A-merk.

Dus kort samengevat:

A> Je had herrie van fans.... dat is hier dus niet het probleem.

B> Je had/ hebt een fluitende herrie die uit de transformator/ spoelen komt... deze herrie komt alleen ter sprake in MIJN specifieke pc omdat ie het in elke willekeurige andere pc het niet doet...en nog stiller is als een graf.


Snap jij het nog? Ik niet maar ik weet wel dat het geluid niet uit de fans komt in het laatste geval.

Ik weet wel dat je hele tijd de helft van het verhaal verteld.
En dan wordt het allemaal erg lastig.
 
Een voedingkoeler kan ook een fluitende toon maken.
Daar ging ik vanuit.
Heb jij de koelers van je voeding stil gezet?


Das dus meer een oude voeding.
Nieuwe voedingen van Enlight zijn gewoon normaal geprijsd voor een (iets goedkoper) A-merk.



Ik weet wel dat je hele tijd de helft van het verhaal verteld.
En dan wordt het allemaal erg lastig.

Ik denk dat jij even snel een enkeltje richting Mars moet nemen, je begrijpt echt geen ene ruk van... Probeer deze case eens vanaf pagina 1 te lezen ...misschien dat je het dan weer begrijpt...****** jantje! De helft van het verhaal? Nee ik vertel het hele verhaal van a to z alleen jij begrijpt er slechts 1/3 deel van...

En dan weer dat slappe ge*** over de prijs van die voeding...kolere... jij "weet" dat hij 2e hands is, jij "weet" dat ie in de aanbieding is...

Usio conclusio: jij weet helemaal niets jij weet alleen hoe je suggesties neer moet zetten.

Ben er nou een beetje klaar mee...die naam "Marsmannetje" past heel goed bij je.
 
Laten we wel gezellig blijven, en het houden op spraakverwarring.
Ik had wel begrepen dat het niet van de fan kwam, maar een bepaald resonantie geluid was uit de voeding.

Ik had je een lijstje gegeven met alle merken voedingen, met daarbij hun beoordeling.
Echter, hecht er niet teveel waarde aan.
Wat betreft jouw voeding van €20,- kan je al op je vingers natellen dat het niet veel soeps is. Een goede voeding begint vanaf een eurootje of 50.
Zelf plaats ik ALTIJD een Antec voeding. Wanneer je deze voedingen in je handen houdt, weet je gelijk wat ik bedoel met kwaliteit.
Diedingen wegen als lood, tov de B-Merken, muisstil en niet onbelangrijk, ze leveren ook daadwerkelijk wat in de specificaties staat.
Dit laat bij B-merken vaak te wensen over.

Bij elk systeem wat ik in elkaar schroef, zit een voeding in van ronde de €85,-
(Of mensen moeten specifiek om een budget-pc vragen)

Ik heb al vaker in diverse topics aangegeven dat een goed systeem begint bij een goede voeding. Echter veel mensen bezuinigen op de voeding, of nemen de standaard voeding die in de kast bijgeleverd word. Dit is vragen om problemen.
 
Ik denk dat jij even snel een enkeltje richting Mars moet nemen, je begrijpt echt geen ene ruk van... Probeer deze case eens vanaf pagina 1 te lezen ...misschien dat je het dan weer begrijpt...****** jantje! De helft van het verhaal? Nee ik vertel het hele verhaal van a to z alleen jij begrijpt er slechts 1/3 deel van...

En dan weer dat slappe ge*** over de prijs van die voeding...kolere... jij "weet" dat hij 2e hands is, jij "weet" dat ie in de aanbieding is...

Usio conclusio: jij weet helemaal niets jij weet alleen hoe je suggesties neer moet zetten.

Ben er nou een beetje klaar mee...die naam "Marsmannetje" past heel goed bij je.
Ik vind dit soort taalgebruik belachelijk. Ik probeer je vrijwillig te helpen.
Als jij 20 posts nodig hebt om uit te leggen wat het probleem is, dan zou je eens in de spiegel kunnen kijken.
 
@ TS.

Als er zo weinig waardering is, gaat de zaak op slot.
Je kunt ook op een normale manier je ongenoegen uiten, maar dit is niet de manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan