Font veranderen in Menu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre3902

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
47
Goede avond,
ik heb al zo lang een font probleem, waar ik niet uitkom.
Hoe verander ik het font cq. de grootte van
de menubalk en bv. bijgevoegde openingsmenu in bijlage.

Bekijk bijlage 156679

Groetjes,
Pierre
 
ik zou je graag willen helpen maar als ik op de link krijg zie ik dat je een ongeldige bijlage heb opgestuurd.
Wat voor bestand is het trouwens?
 
Beetsma,
ik krijg mijn bijlage wel, als ik op mijn link klik, misschien omdat ik hem zelf fout ingesteld heb??
Ik zal het proberen uit te leggen.
Ik heb mijn font via : Aan mijn persoonlijke voorkeuren aanpassen=rechts op bureaublad klikken :
vensterkleur windows-klassiek : aangepast via kleur en vormgeving van vensters.
Ik heb bij het Item: PICTOGRAM aangeklikt en daar het lettertype veranderd.
Het leest nu gemakkelijker, ik heb de rest van de lettertypes in andere Items daar ook aangepast naar mijn keus, allen hebben mijn lettertype, echter:
als ik nu bijvoorbeeld mijn C-schijf open met links, dan heeft het gehele plaatje mijn lettertype, behalve de regel :
ORGANISEREN - DELEN MET - BRANDEN - NIEUWE MAP , en alles onder de streep aan de onderkant, deze font is niet veranderd, te kleine letter.
Tweede voorbeeld, als ik met rechts op mijn C-schijf klik, dan zijn de letters net zo klein in het venster, wat open gaat, als het eerste voorbeeld.
Kun je hier wat mee???
Groetjes
Pierre
 
Weet niemand van jullie, hoe ik dat font kan veranderen???
Dat lijkt mij sterk, tot nog toe ben ik op dit forum altijd geholpen .... .... en nu niet ????
Prettige avond,
Pierre:eek:
 
Mik, ,
krijg het niet voor elkaar, mijn bijlage.:evil:
Ik zal proberen het simpeler uit te leggen?
Ik wil het font/grootte veranderen van:
"klik met RECHTS op een FILE of op een pictogram, wat op de desktop staat.
je krijgt dan een staand menu van OPENEN naar EIGENSCHAPPEN"
Hoe krijg ik dat font veranderd???
De letters zijn te klein.
Wie weet raad??
Groetjes,
Pierre:eek:
 
Hoi,
kijk eens bij configuratiescherm>toegankelijksheidscentrum>de computer beter leesbaar maken.
Daar zijn verschillende opties aanwezig om e.e.a. te verbeteren.
Je kunt ook eens bij (rechtsklik op buroblad) bij de beeldscherminstellingen rondneuzen.
In XP was dat allemaal eenvoudiger als ik mij goed herinner, maar ik begrijp nu wat je bedoelt.
Nog een optie is de beeldschermresolutie aan te passen, alhowel dat niet de meest ideale oplossing is.
 
Mik & Crash,
neen, ik kan dan wel de grootte veranderen, maar niet het FONT bij jullie suggesties en dan veranderd de omgeving eveneens mee, dat is niet de bedoeling!
Bij "Kleur en vormgeving van vensters" in "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" kan ik alles veranderen,... behalve mijn vraagstelling.
Volgens mij moet ik het zoeken in het register, maar ik hou jullie op de hoogte, ik zoek verder.
Prettige avond verder,
Pierre:eek:

Grtjzzz uit de stad van Pierre 3902 !
 
Ik betwijfel of je alleen de lettergrootte kunt veranderen zonder dat de grootte van het venster of icon meeverandert.
Dat is volgens mij inherent aan elkaar, immers als je de lettergrootte verandert moet het venster mee veranderen anders wordt het venster te klein of kloppen de verhoudingen niet meer.
Of je moet fonts gaan downloaden maar of het helpt betwijfel ik, logischerwijs verandert het venster altijd mee naarmate de letter groter wordt.
Correct me if I'm wrong.
 
Laatst bewerkt:
Mik,
ja dat klopt volledig voor mijn vraagstelling.
Alleen begrijp ik niet, dat ik alle fonts en grootten in windows-7 kan veranderen via "Kleur en vormgeving van vensters" ,
alleen in dit enkele geval niet, .......... ik ben echter weer een beetje verder,........
mijn letters zijn een beetje dikker en duidelijker te lezen, door de CLEARTYPE-tekst in te schakelen bij "Vormgeving en persoonlijke
instellingen Beeldscherm ", deze was uitgeschakeld.
Prettige dag verder,
Pierre:eek:
 
Ja, cleartype optimaliseren kan zeker wel eens helpen, ik dacht dat je dat al had geprobeerd
Wat ook helpt is een bril laten aanpassen voor de afstand van 60 à 70 cm.
Zelf heb ik ook een speciale bril voor als ik met de pc werk, met een gewone leesbril lukt dit niet.
Prettige dag verder nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan