• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

For-functie, waar ik niet meer uitkom

Status
Niet open voor verdere reacties.

roortman

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Mensen...
Ik heb een leuke, waar ik even de weg in kwijt ben..
De bijlage zit erbij...

Als je in sheet "Service Call" kijkt zie je daar een klein schema'tje..en dan weet je misschien ook al wel wat de bedoeling is.
Als je nu kijkt in Sheet "Data" dan vind je daar een aantal kolommen. De voornaamste zijn even B & F.
De truc die ik wil uithalen in VBa is dat er in kolom F de afdeling moet worden gezocht (bijv. CCA) en dan vervolgens hoeveel regels (Count) er voor elke maand zijn...
Beetje moeilijk uit te leggen, maar als je sheet "Service call" bekijkt. snap je wel wat ik bedoel.

Het zal wel iets van een soort van 'For' functie moeten worden. Maar ik ben ff de weg kwijt...

THANKX

Bijlagen

Je draaitabel (Pivottable) geeft volgens mij het gewenste resultaat... zie bijlage

succes

John

Ja een draaitabel is het probleem niet...
Ik zal het uitleggen, ik maak een export uit HP Openview, dit word een excell file, via een macro kopieer ik die bij de sheet die je gemaild hebt gekregen (Dit is de data sheet).
Dit doe ik elke maand zo'n beetje, dus ik wil gewoon hebben dat de macro het bestand opent, kopieert over de huidige data sheet heen, meteen de pivot table bijwerkt en dus ook de grafiek...

Je kunt even kijken in de VBA editor, daarin zie je bij module 'update' geloof ik, wat code staan die doet wat ik wil..totdat hij de cijfers moet updaten...

John heeft niet je sheet 'service calls' maar je sheet 'data' als bron voor je daaritabel gebruikt. Hierdoor bevat deze na het bijwerken gelijk de goede gegevens.

Een andere oplossing zonder draaitabel vind je in de bijlage. Deze hoef je niet meer bij te werken nadat je gegevens hebt overschreven.

Indien je sheet data meer dan 1000 regels gaat bevatten moet je ven de formules aanpassen.

Bijlagen

Deze is geweldig Hans...
Hoe je het precies hebt klaargespeeld weet ik niet, maar ik vind het geweldig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan