form 1 virus/spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

lea6

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
25
Hallo,

allereerst hoop ik dat ik deze vraag bij het goede gedeelte neerzet. zo niet: sorry alvast.

ik heb sinds een paar dagen form 1 bij het opstarten van mijn laptop. hij verdwijnt wel van de taakbalk, en ik kan em alleen wegklikken via taakbeheer --> taak beëindigen.

Nu ben ik al eens wat aan het rondneuzen geweest op internet, en blijkt een virus/spyware te zijn.

Bij het zoeken ook wel meer mensen tegengekomen die dit probleem hebben gehad. Dus ik heel netjes alle stappen volgen die er verteld worden (en die bij anderen dus gewoon werken).

ik heb de computer inmiddels gescant met:

avg
hijackthis
malwarebytes
windows defender
uniblue regerstrybooster
hitman pro 3.5

nou ze zijn het er allemaal over eens dat mijn laptop geen infecties heeft. En toch blijft form 1 aanwezig. :confused:

Hoe kom ik nou van die form 1 af?

Ik ben echt een leek op dit gebied, dus als iemand mij het antwoord in dummie-style uit zou kunnen leggen? heel erg graag!:thumb:

groet Lea6
 
Dan kan je altijd nog scannen met SAS. Super anti spyware. Anders zal het wel gewoon een goed process van je laptop toch zijn ofzo.

Ook in veilige modus gescand? Dat doe je zo: tijdens het opstarten (voordat windows zelf start, dus net na de biosmelding) moet je op F8 drukken. Dan kies je uit de veilige modus, en dan scan je met allemaal nog een keertje. Dus ook met super anti spyware (sas)
 
bedankt voor je snelle reactie!

ik heb SAS geinstalleerd en laten scannen. Die nu dus ook op mijn lijstje.

Ook heb ik f8 gedaan, maar ik kon veilige modus niet vinden?:confused::eek:

en form 1 staat er nog steeds. Ik geloof niet dat het geen kwaad kan, want ik lees alleen maar dat het een virus/spyware is. dus ik wil hem toch wel heel graag verwijderd hebben.
 
Dus alle scanners in de veilige modus geprobeerd? Zeggen zo ook allemaal dat het een virus is dan?