form 1 virus/spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

lea6

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
25
Hallo,

allereerst hoop ik dat ik deze vraag bij het goede gedeelte neerzet. zo niet: sorry alvast.

ik heb sinds een paar dagen form 1 bij het opstarten van mijn laptop. hij verdwijnt wel van de taakbalk, en ik kan em alleen wegklikken via taakbeheer --> taak beëindigen.

Nu ben ik al eens wat aan het rondneuzen geweest op internet, en blijkt een virus/spyware te zijn.

Bij het zoeken ook wel meer mensen tegengekomen die dit probleem hebben gehad. Dus ik heel netjes alle stappen volgen die er verteld worden (en die bij anderen dus gewoon werken).

ik heb de computer inmiddels gescant met:

avg
hijackthis
malwarebytes
windows defender
uniblue regerstrybooster
hitman pro 3.5

nou ze zijn het er allemaal over eens dat mijn laptop geen infecties heeft. En toch blijft form 1 aanwezig. :confused:

Hoe kom ik nou van die form 1 af?

Ik ben echt een leek op dit gebied, dus als iemand mij het antwoord in dummie-style uit zou kunnen leggen? heel erg graag!:thumb:

groet Lea6
 
Dan kan je altijd nog scannen met SAS. Super anti spyware. Anders zal het wel gewoon een goed process van je laptop toch zijn ofzo.

Ook in veilige modus gescand? Dat doe je zo: tijdens het opstarten (voordat windows zelf start, dus net na de biosmelding) moet je op F8 drukken. Dan kies je uit de veilige modus, en dan scan je met allemaal nog een keertje. Dus ook met super anti spyware (sas)
 
bedankt voor je snelle reactie!

ik heb SAS geinstalleerd en laten scannen. Die nu dus ook op mijn lijstje.

Ook heb ik f8 gedaan, maar ik kon veilige modus niet vinden?:confused::eek:

en form 1 staat er nog steeds. Ik geloof niet dat het geen kwaad kan, want ik lees alleen maar dat het een virus/spyware is. dus ik wil hem toch wel heel graag verwijderd hebben.
 
Dus alle scanners in de veilige modus geprobeerd? Zeggen zo ook allemaal dat het een virus is dan?
 
nee, ik kan die hele veilige modus niet vinden...:eek:

google form 1 maar eens. overal wordt gezegd dat het een virus is, en hoe je em weg kan krijgen. alleen het wegkrijgen werkt niet helemaal.
 
Na de standaard bios melding druk je op F8. Maar dat moet voordat windows gaat laden!
Dan kies je veilige modus en doe je alles opnieuw scannnen! ;)
 
ik begrijp wat je bedoeld, en ik druk ook wel op tijd op F8. Maar ik kan die veilige modus niet vinden.

dus: als je op F8 gedrukt hebt, waar staat dan de veilige modus?

(ik ben echt een dummie)
 
geavanceerdeopties.jpg


Daar kies jij de veilige modus!
 
@luuknl

krijg je dat scherm meteen als je op F8 drukt? of moet ik eerst nog wat doen? want ik krijg dan namelijk iets anders.

ik krijg 4 keuzes. de eerste 3 zijn helemaal abracadabra voor mij, staan cijfers en letters in, geen idee. en de 4e keus is setup.... (nog wat)
Als ik naar de setup ga, dan kan ik weer een heleboel dingen kiezen in verschillende submenu's, maar onder geen van die menu's staat ook maar ergens iets over opstarten/veilige modus.

moet ik misschien een ander Fje indrukken?

snap er niks meer van:(
 
@windowsfaq

bedankt voor de tip. Heb het programma ook maar gedownload, gelijk laten scannen.
maar wederom niks gevonden.


maar al met al is form 1 nog steeds aanwezig. en die wil ik nog steeds weghebben. zijn er nog meer suggesties/ideeën?
 
Nou je hebt toch wel windows? Welke windows versie heb je?

Normaal gesproken kan je NA de bios melding gewoon op F8 drukken voor veilig opstarten. Je moet het dus niet tijdens de biosmeldingen doen maar DAARNA!
 
eindelijk veilige modus gevonden:D

alleen tijdens het scannen met SAS ging ineens me laptop uit. :confused:hij was bijna klaar, en *poef*

wel was form 1 weg in veilige modus.

moet ik nu nog een keer veilige modus doen, en weer proberen te scannen?
 
Start je pc eerst in gewone modus op en kijk of hij er dan nog opstaat. (Dus eigenlijk gewoon scannen na het gewone opstarten) Als hij dan alsnog gevonden word weer opnieuw opstarten in veilige modus (want dat kan je nu ;)) en dan opnieuw scannen!
 
heb de laptop gescant in de normale modus, en niks gevonden (form 1 nog steeds aanwezig). daarna weer in veilige modus (form 1 niet aanwezig), ook gescant maar weer tijdens het scannen, dat me laptop ineens weer *poef* uit is.
 
Of het is een goed virus of gewoon een rare pc. Tijdens welke scan met welk programma valt je laptop dan uit?
 
hahaha, alles gaat bij mij altijd beetje raar, dus waarom niet es wat met de laptop:D

ik scan em met SAS als de laptop uitvalt. maar dat gebeurd wel alleen als ik em scan in de veilige modus
 
Nou begin dan eerst eens met scannen van de pc met de andere scanners die je in de normale modus ook al had geprobeerd
 
ik heb de laptop inmiddels gescant in veilige modus met malwarebytes en windows defender. beide geven aan dat er geen infecties/bedreigingen zijn.

als ik met avg of SAS probeer te scannen valt de laptop weer uit.
 
Nou dan raad ik je als laatste punt aan: Herinstallatie van je windows!
Ik weet ook niet anders! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan