form automatisch printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeyman

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hello,

ik gebruik een template van microsoft : http://databases.about.com/gi/o.htm...1033.aspx?CategoryID=CT101428241033&av=ZAC000

het aanpassen van de template verloopt redelijk vlot maar ik heb hier echter nog een paar kleinere probleme mee. een van die problemen is het printen. als ik op print klik (in eender welke form) dan kan mijn printer neit prionten omdat het formaat vanuit de template in "letter" staat. ik heb geen zin om de settings van mijn printer telkens te wijzigen dus moet ik het in acces wijzigen... daar zit echter eht probleem.... ik vind de setting niet om de instelling letter te wijzigen in A4. kan er iemand mij hier ff in helpen?

alvast bedankt

Marc

Een formulier afdrukken? Zou ik niet doen; voor afdrukken gebruik je een rapport, daar zijn ze voor gemaakt. Formulieren zijn er alleen om gegevens in te voeren en te bekijken. En ziedaar: in een rapport kun je wèl de papierformaten instellen!

oeps.... stiomiteit van mij... uiteraard heb ik het over een rapport..... :-(

ok, voor diegenen die ook het zelfde probleem hebben en een oplossing zoeken. in de sheet property's moet je zoeken naar

use default paper size en die waarde moet je op yes zetten. access neemt dan de default settings van je default printer over.

deze setting gestaat trouwens ook voor de forms....

problem solved dus! thx octafish.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan