Form link

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo,

Ik heb nu op deze manier een link d.m.v. een form een link gemaakt:

PHP:
<form name="tipApproveForm" action="/phpBB3/ucp.php?i=pm&amp;mode=compose&amp;u=2">
<input type="submit" class="button" value="<?php echo _JL_APPROVE_BUTTON;?>">

Maar zodra er op de button wordt geklikt wordt je doorverwezen naar
/phpBB3/ucp.php en niet naar /phpBB3/ucp.php?i=pm&mode=compose&u=2

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Uh... het "action" gedeelte van de form wijzigen naar waar je wél heen wilt verwijzen?

Als je goed kijkt zie je dat het 'action' gedeelte weldegelijk naar de goede locatie linkt alleen alles na .php wordt weggelaten als je erop klikt

Ah. Verkeerd gelezen :o

Probeer eens op te nemen in je form:
HTML:
method="get"

Waarschijnlijk pompt ie nu alle variabelen in $_POST.
Als dat niet werkt moet ik zelf ook even gaan zoeken :P

Nog steeds hetzelfde...

Ik moet misschien wel vermelden, de pagina wordt gebruikt in Joomla!

Hmm... dan zou het kunnen dat Joomla het er uit filtert, anders zou het namelijk gewoon moeten blijven staan :/

Wat wil je precies bereiken en wat gaat er mis?

Ik wil een link maken zodat als er iets niet goed gaat dat mensen contact op kunnen nemen met mij d.m.v. een link naar phpBB. Het kan dus ook wel gewoon met een link. Ik wil graag een button gebruiken omdat die mooier gestyled is.

PHP:
<a href="/phpBB3/ucp.php?i=pm&mode=compose&u=2"><button><?php echo _JL_APPROVE_BUTTON;?></button></a>

Zo dan? Wil dat niet?

Het werkt wel, de link is nu ook goed maar op deze manier is hij niet hetzelfde gestyled. Nu is het gewoon een normale button

EDIT: Met class="button art-button" erachter werkt het wel! Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Oeps, altijd IE! - Doet ie het helemaal niet in IE, of werkt alleen de button-stijl niet?
Post anders even een linkje voor het betere diagnosewerk door de php- en/of css- Helpmij'ers, want het is nu een beetje giswerk wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ligt het er niet aan, dat IE geen button in een link toestaat?

Dat klinkt wel aannemelijk!
Niet getest, maar als dat zo is, zou het met een <span>'netje i.p.v. een <button> op te lossen zijn: de span een id meegeven, en stylen maar.

CSShunter

Intussen even:
Resultaat voor de gewone button:
  • IE7 kan overweg met een <button> binnen een <a>; de rest ook.
  • IE7 plaatst de button niet in het midden van de regel; FF, Opera, Safari, Chrome wel.
  • Het is valid html volgens de html-validator.
  • HTML-Tidy in FF protesteert!
Resultaat voor de als button gestylde link:
  • Nergens problemen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan