Formateren C: en installeren Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hoi allemaal,

Heb inmiddels al meer contact met jullie dan met mijn eigen familie.

Nou hier het volgende probleem:

Wil mijn Win XP opnieuw installeren op mijn C schijf (RAID, 2x 60 Gig = 120 Gig C schijf). Ik heb na het lezen van de vele info op deze site de ultimate boot disk gedownload. Nu wil ik de harde schijf opnieuw installeren, maar krijg de volgende melding invalid drive specification.

Als ik vanaf de cd rom opstart kan ik kiezen voor de volgenende 3 opties:

- Opnieuw installeren Win XP
- Herstellen Win XP
- Opnieuw opstarten

En wellicht belangrijk. Ik heb een originele recovery CD rom.

Gr. Sunsnow

Ach je moet ons ook zien als 1 grote familie

Terugkomend op je vraag ik zou gewoon van cd starten
Opnieuw installeren van xp

groetjes weetje

Hoi daar ben ik weer.

Als ik nu vanaf CD ga start krijg ik mijn harde schijf waarop ik WIN XP wil installeren niet meer te zien. Wellicht komt dit doordat ik deze net heb bewerkt met Fdisk. Ik heb nu alweer van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Wat moet ik doen. Kan iemand mij in logische stappen de te volgen procedure uitleggen?

Als je net met fdisk gewerkt hebt moet je waarschijnlijk
je schijf nog activeren
Ga anders ff terug naar fdisk kijk ff of er een A tje staat voor de grootste partitie C schijf
Na het activeren van je schijf kan je hem handmatig formateren
Maar ja je kunt dit ook met de win xp cd doen

Groetjes weetje

Hoi Weetje,

Ik kan dit nergens met mijn XP cd doen. Ik kan het systeem herstellen of opnieuw installeren. En momenteel is het dan zo dat hij mij juiste harde schijf niet meer ziet. Als ik met Fdisk verder ga werken zie ik dat het totale volume niet meer overeen komt met de daadwerkelijke capaciteit. Daarnaast kan ik momenteel 1 ext partitie niet meer verwijderen. Rara hoe kan dit allemaal. Ik denk dat ik eerst nog wat meer moet sleutelen met fdisk voordat ik nu verder ga.

Ben nu weer bezig met Fdisk.

Krijg de volgende melding tijdens het deleten van alle partities.

Cannot delete Extended dos partition while logical drives exist. Echter is er helemaal geen logical drive meer aanwezig. Kan dus deze partitie van ruim 51 Gigabyte niet deleten. Weet zelf niet eens hoe deze is ontstaan. Want ik partitioneer alleen maar 1 grote partitie.

Hij zegt dat er nog andere partities zijn, klopt dit? Verwijder die anders eerst even.

Wat je ook kan doen is met de windows xp cd opstarten en daar alle partities verwijderen. Dan hou je dus allemaal loze ruimte over.

Althans, als xp de hdd ziet :)

Via de cd Win XP ziet hij mijn harde schijf niet. En via Fdisk blijft er dus nog een partitie opstaan die ik niet kan verwijderen. Zie bericht eerder.

boot van cd. Kies met ENTER voor een nieuwe install. Kies dan weer ENTER voor een nieuwe install. Dan krijg je het scherm waar je de partities kan verwijderen. Verwijder ze allemaal en maak een nieuwe aan. Formateer hem daarna in het volgende scherm en installeer windows xp.

Ik kan wel beide schijven weer zien als ik boot van de Win XP cd. Ik kan ook alle partities verwijderen, echter geeft het setup programma aan dat deze schijf niet momenteel geen compatibele bestanden heeft om win XP op te installeren. Wie wat ik nu eigenlijk moet gaan doen. Want als ik dus in het volgende scherm kan komen, kan ik dus ook de schijf gaan formateren zoals het vorige berichtje al melde.

je moet na verwijderen van de partities natuurlijk wel weer in hetzelfde scherm een partitie aanmaken.

ps kan je in het vervolg de exacte foutmeldingen geven ?

Ik had reeds eerst de partitie verwijderd en daarna een nieuwe aangemaakt. De melding die ik steeds krijg is de volgende (samengevat):

"Er dienen enkele opstartbestanden naar de schijf waarop u Windows XP wilt installeren te worden geschreven.

Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met Windows XP."

Graag jullie verdere hulp.

Heb je toevallig ook nog een Zip-drive aangesloten?

Kijk hier en hier eens rond.

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Ja ik heb ook een parallele zip drive aangesloten.

Kan dat dan een bepaalde invloed hebben?

Ja, ontkoppel eens de Zip-drive (haal IDE-kabel eraf).

Groetjes,
Bennie

In mijn vorige bericht ging iets fout met de hyperlink. Dit is het bericht dat ik had willen laten zien. Laatste twee berichten in het bijzonder.

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Door het ontkoppelen van de zipdrive is het probleem niet opgelost.

Voor wat betreft de links die je me hebt gestuurd, omschrijven deze exact hetzelfde probleem als wat ik heb. Kun jij mij ook aangeven wat voor een oplossing zij hebben gebruikt of waar ik dat kan vinden?

Download gewoon een win 98 se opstartflop en haal dan de partitie's weg en maak opnieuw aan.

Vervolgens activeren en formateren wel opnieuw opstarten voordat je gaat formateren.

Daarna moet het goed zijn.

kon je na het aanmaken van de partitie in de setup wel formateren ? Kwam de melding dus na of voor de format ?

Je zou eventueel even kunnen opstarten met een bootdisk en dan het commando: fdisk /mbr [enter]

kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan