formateren c onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb ik gedan en ik krijg het volgende bericht:

This disk can't boot: it was formatted without the /S[system] option.
To make it bootable use the dos utilety Sys x:

en da weet ik nou niet wat dat is.

ik ben er intussen achter dat ik 2 drivers heb op mijn comp.
Misschien door het steeds opnieuw instaleren van xp gebeurt?

mezelf weer ff in de picture plaatsen want heb nog geen oplossing.. :(

ten eerste wat bedoel je met twee drivers op je pc ??

en ff een vraagje wat gebeurd er als je de windows xp cd in de cr-rom drive stopt en de pc opnieuw opstart??
krijg je dan de keuze om vanaf cd te starten of gaat ie direct door naar de harde schijf???

als dit zo is zul je in de bios de opstart aan moeten passen zodat hij ook vanaf cd kan starten.
hoe dit met vindt je in het boekje wat bij het moederbord hoort.

die twee drivers kwam ik onderweg ergens tegen. Misschien is het niet van belang maar ik dacht ik vermeld het even.

En van CD starten kan ik als ik bij de opstart op F8 druk en ik de mogelijkheid krijg om een keuze te maken.
Daar start hij dan mee op.

bedoel je dat of iets anders?

Ik heb met een vorige setup mijn programma's windows iets anders laten doen. Ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe dat heet.
maar het had geloof ik met fat32 te maken..
Zal zodadelijk als ik terug ben nog eens kijken of ik erachter kan komen hoe dat heette.
Ben nu in grote haast maar wilde dit toch nog ff vermelden. Misschien weet je wat ik bedoel en heeft het daar ook mee te maken dat ik vastloop.

normaal is het zo als de cd van xp bootable is en de bios op de juiste opstart volgorde staat hij eerst op A gaat kijken daarna of er een bootable cd in de speler zit en daarna doorstart op de C schijf.

je hoeft als je de Xp cd in de speler hebt zitten terwijl de pc opstart niets te doen dus ( geen F8 ) hij zal dan vragen wat je wilt de pc opstarten vanaf de cd of vanaf de hardschijf.
vraag hij dit niet dan is of je cd niet bootable of wat me meer logische lijkt dat de opstart volgorde in het bios niet goed staat, bij mijn weten zijn bijna alle xp cd's bootable.

maar omdat er al zoveel problemen zijn wat voor systeem is het eigenlijk ik bedoel merk enz enz.
ik ga namelijk een vermoeden krijgen dat jij in het bezit bent van een recover cd die gelevert worden bij bv packerd bell / compaq enz.

Hoi,

Ben ik weer.
t heeft wat voeten in de aarde gehad vandaar dat ik niks meer liet horen.
Ik kwam erachter dat ik de orginele engelse versie nog had en ben daarmee aan de slag gegaan.

Ik kan niet zeggen dat alles goed is gegaan want ik ben mijn D partitie nu ook kwijt met alle gevolgen van dien. :(,
(Ik ben nogal slecht in dat computer engels.)

Maar ik heb een lege comp en ik kan weer van alles.

Dus jongens keiiiii bedankt, zoals we dat hier in brabant zeggen en tot de volgende keer.

weet je zeker dat je niet voor NTSF gekozen hebt tijdens de installatie en dat D FAT32 is.
of andersom dat D NTSF is en dat nu de C schijf NTSF is.

want dan zien ze elkaar namelijk niet.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door tazman
zoals harmen al aangeeft ben je niet zomaar je D schijf kwijt.

weet je zeker dat je niet voor NTSF gekozen hebt tijdens de installatie en dat D FAT32 is.
of andersom dat D NTSF is en dat nu de C schijf NTSF is.

want dan zien ze elkaar namelijk niet.

XP kan NTFS en fat32 lezen dus dat kan het al niet zijn

Het lijkt me heel sterk dat je D: kwijt bent. Als je met een cd gaat installeren dan kan je maar 1 partitie tegelijk formateren. Het kan natuurlijk zo zijn dat je ervoor gekozen hebt partitie te verwijderen. tja dan ben je ze kwijt. Maar ik geloof niet dat een eerste optie is.

om het heel zeker te weten hoe groot is je c: schijf nu (rmuis en dan eigenschappen) en komt dit dat overeen met je hd totaal?

als je xp hebt op c dan zal hij zowel de fat als de ntfs partitie kunnen zien. wat bedoel je met onderling dan?

(de helft van de bericht valt hier, is dat bij iedereen?)

Ja hoor. Als xp op ntfs geinstalleerd is en de d-schijf is fat32 kan xp die schijf goed benaderen.

Als xp op fat32 geinstalleerd is en de d-schijf is ntfs kan xp die schijf ook goed benaderen.

Geplaatst door m@rio
Ja hoor. Als xp op ntfs geinstalleerd is en de d-schijf is fat32 kan xp die schijf goed benaderen.

Als xp op fat32 geinstalleerd is en de d-schijf is ntfs kan xp die schijf ook goed benaderen.

tnxs zo zie je ik leer ook steeds weer bij.

bij mijn weten was het namelijk altijd een probleem als je beide bestands systemen gebruikte dus bv C - ntsf en d fat 32 of andersom ze moeite hadden elkaar te zien of zelfs helemaal niet zagen.

Win2000 en XP hebben daar geen problemen mee. Het wordt anders als je een dualboot met bijv 98 of ME hebt. Mocht xp dan op ntfs staan dan kan je vanuit win98 die partitie niet benaderen

heb in het verre verleden ooit eens win2000 en 98 op 1 schijf gehad ja dat was het grote probleem toen ja.
win2000 op ntsf en 98 logisch op fat32.

draai nu ondertussen al weer zo lang xp dan vergeet je wel eens wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan