formateren en backup terugplaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vinny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vinny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2004
Ik heb een tijd geleden een backup gemaakt van mijn c:partitie met het backup programma drive image:d.w.z met alle besturingssystemen inbegrepen,en die backup op een externe harde schijf geplaatst.Die harde schijf heb ik met partition magic,zodoende heb ik dus ook de 2 resque diskettes.Nu weet ik dat ik met de resque diskettes mijn c: partitie kan formateren,maar de vraag is of ik via die diskettes de backup kan terugplaatsen op de geformateerde c:
De bedoeling hiervan is dat de backup met drive image(volgens de informatie die ik heb over dat programma)alles inclusief de besturingssystemen kopiert kan teruggeplaatst worden(een propere werkende versie genomen nadat ik xp en alle randapparatuur had geinstalleerd,zodat ik nu niet alles opnieuw apart moet installeren.

Hoi,

Inderdaad, als het goed is heb je het volgende gedaan en moet je het volgende doen.

1. Een backup met drive image gemaakt van heel je c partie inclusief windows xp.

2. Deze backup op een andere HD gezet als backup bestand.

!!! En dan het terug zetten, let wel alles wat op je C drive staat wordt verwijdert. Dus ook eventuele instellingen van internet enz. !!!!
Tenzij je deze al in xp had gezet wanneer je de image bestand hebt aangemaakt. !!!!

3. Start met de resque disks op.

4. formatteer c drive eventueel

5. zorg dat je met de diskettes ook toegang hebt tot de drive waar de backup image staat.

6. start van het schijfje drive image op, dacht dat die al automatisch wordt gestart bij het opstarten van diskette. anders staat ie op disk 2

7. Kies backup terug zetten, en lokaliseer de backup image.

8. Laat het programma de rest doen.

de rest wijst zich vanzelf.

Groetjes Dj Viper

Hallo DjViper,

Ik heb nu mijn pc opgestart via de resque diskettes maar nadat partition magic is opgestart is enkel de c: partitie zichtbaar terwijl mijn externe schijf met vijf partities erop ingeschakeld is.Zonder dat die zichtbaar zijn kun ik natuurlijk niets doen.Ik heb al geprobeerd om met 2 nieuw aangemaakte resquediskettes op te starten maar hetzelfde probleem blijft.Waar zou hier het probleem zitten

Hoi,

Nou ik zie het probleem al... Aangezien je het over externe HD hebt, zit die natuurlijk aan je usb gekoppelt. Onder dos worden USB poorten niet ondersteund, en aangezien Drive Image onder dos werkt verders bij het terug zetten.

Wat je kunt doen is het volgende

1. XP installeren en dan een aparte partitie nog op c aan maken voor de backup image die je dan kopieert van je Externe HD naar die partitie en dan met de diskettes opstarten.

2. Hangt van je Externe HD af of dit mogelijk is, als tweede HD in de computer plaatsen. Eventueel op de plaats van je CDrom speler.

Groetjes, Dj Viper

Okee,ik heb nu een extra partitie gemaakt op mijn c: en daar nu nog eens die backup in geplaatst.Als ik nu met de resque diskettes opstart zie ik inderdaad de backup staan(hij wordt herkend.Nu zou ik normaal c: moeten kunnen formateren en de backup met drive image terug plaatsen op de c:,maar de cd van drive image start niet op.(Kan normaal ook niet omdat in de bios ingesteld is dat de pc moet opstarten met floppy diskette.Weet jij wat je moet doen om dit te doen lukken

Hoi,

Dit zou je in de bios kunnen instellen, ga naar je bios en kies daar natuurlijk de bootup sectie. daar kun je dan kiezen in welke volgorde de machine moet opstarten.

Oja, schiet me opeens te binnen is de cd van driveimage wel opstart baar.

Maar als het goed is heb je alleen aan de twee diskettes genoeg, aangezien op disk twee het programma als staat om een backup terug te zetten.

Groetjes, Dj viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan