formateren/installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijger

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
69
Hallo,

Ik probeer een pentium pc te formateren en er Win98SE op te plaatsen.
Als ik de Wincd erin stop vraagt ie om een eerder Windows programma. Geen probleem dacht ik dan de win98 cd er eerst maar op. Deze loopt bij de installatie vast op het aanmaken van de database voor stuurprogramma's. Nu wil ik eigenlijk gewoon de C: schijf formateren, maar elke keer bij het opstarten wil die de installatie van win98 afmaken (wat dus niet gaat). Start ik de win98 cd op vanaf cd, dan kent de cd achter de A: geen format C:. Wat moet ik nu doen? Een boot cd negeert ie, dan gaat ie gewoon weer naar het aanmaken van stuurprogramma's toe. Help?
Sigrid
 
Sorry Muurhond,

maar dat gaat nu juist niet! Het maakt niet uit hoe ik de Bios instel. Als ik de bootdisk in de diskdrive stop, en de pc opstart gaat ie gewoon weer naar die mislukte installatieprocedure toe. Misschien nog een andere tip?
 
Geplaatst door krijger
Sorry Muurhond,

maar dat gaat nu juist niet! Het maakt niet uit hoe ik de Bios instel. Als ik de bootdisk in de diskdrive stop, en de pc opstart gaat ie gewoon weer naar die mislukte installatieprocedure toe. Misschien nog een andere tip?

hmz, doet je diskette-station et wel?

Als je als 1e bootdevice het diskettestation hebt staan, dan gaat als eerste hier naar kijken. (wel diskette erin doen).

Als je dit hebt ingesteld, doe je dan wel Save And Exit?

Beetje domme vragen misschien, maar je weet maar nooit. :)
 
Voor de zekerheid nog effe gechecqued, de diskdrive doet het gewoon. Het maakt geen verschil met het opstarten: gaat weer naar die windows98 installatie toe!
 
Heb je dat bestandje wel gedownload en op dubbelgeklikt en vervolgens de aanwijzingen gevolgd?

Ff zorgen voor een lege diskette die je in het diskettestation doet. Dubbelklik nu op het zojuist gedownloade bestandje en volg de instructies op et scherm.

Start hier de pc mee op (laat de cdrom-ondersteuning eerst maar achterwege) en ga naar de c:\-partitie. Typ nu format c:\
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat was een heldere! Nu ben ik in de Veilige Modus in windows 98 opgestart. Moet ik die nu afsluiten en weer proberen normaal op te starten? In de veilige modus kent ie de CD-rom drive niet.
 
Geplaatst door krijger
Ja, dat was een heldere! Nu ben ik in de Veilige Modus in windows 98 opgestart. Moet ik die nu afsluiten en weer proberen normaal op te starten? In de veilige modus kent ie de CD-rom drive niet.

ja, gewoon normaal opstarten met de diskette erin.
 
Nop dus, hij gaat weer naar het "database met stuurprogramma's wordt aangemaakt" en blijft vervolgens hangen op 0%.
 
Diskette is niet beschadigd? Dit hoort te werken.

Zie je ook een keuze-menuutje als je de diskette erin doet?

Anders zet je de Boot-device als volgt:

1. Diskette Drive
2. Disabled of None
3. Disabled of None
 
Kan in de Boot (Bios) alleen maar de volgorde wijzigen, niet uitzetten. Of kan ik dat ergens anders ook nog, ik zie het niet zo snel.
Ik zal voor de zekerheid nog een diskette formateren en het bestand er nog eens opzetten.
 
Geplaatst door krijger
Kan in de Boot (Bios) alleen maar de volgorde wijzigen, niet uitzetten. Of kan ik dat ergens anders ook nog, ik zie het niet zo snel.
Ik zal voor de zekerheid nog een diskette formateren en het bestand er nog eens opzetten.

Zet ze alle 3 Diskette Drive.
 
Nee, gaat niet, kan alleen met +/- de volgorde veranderen.
De nieuw geformateerde diskette verandert niets!
 
Geplaatst door krijger
Nee, gaat niet, kan alleen met +/- de volgorde veranderen.
De nieuw geformateerde diskette verandert niets!

Huh? +/- ?

Je kan toch de Boot-volgorde aanpassen? Maakt niet uit hoe, zolang ze alle 3 maar op Diskette Drive staan.
 
Met +/- kan ik ze alleen in een volgorde 1, 2 of 3 zetten, verder niets. Dus ik kan niet alleen de disk drive kiezen. Ik kan 'm hooguit op 1, 2 of 3 zetten.
 
Je kunt opstarten in Veilige Modus? Dan kun je ook afsluiten en kiezen voor 'Opstarten in MS-DOS Modus'. Als je daar bent, dan kun je met cd command naar de map c:\Windows\Command gaan. Daar het commando format c: /q uitvoeren. Hierna zou de partitie helemaal schoon moeten zijn en kun je de setup opnieuw uitvoeren.
 
Ja formatteren is nu gelukt. Bij installatie nu weer nieuwe problemen.
Windows beschermingsfout u dient de computer opnieuw op te starten. Als je dat doet gaat ie naar de veilige modus, waar geen apparaten gededecteert kunnen worden. Start je hem "normaal" op dat mekkert ie weer over die beschermingsfout. Heb twee verschillende Windows-cd geprobeert, met hetzelfde resultaat (98 en 98se). Wat doe ik nu??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan