Formatteren - CD--Rom gebruik intalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

squelle

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
Ik wist niet hoe ik mijn pc moest formatteren, en na formatteren weer kon zorgen dat ik mijn CD-rom kon installeren.
Heb dus vanmorgen hier een oproep geplaats wie mij zou kunnen helpen

Het antwoord kreeg ik via een van jullie, allereerst naar de bios te gaan, (dit ging via F2)
Mijn PC booten, zodat

1 st de diskette komt te staan
2 nd CD/DVD
3 rt Hdd

bio sluiten (saven and quit) Dit heb ik gedaan.

Nu kon ik de Window CD XP starten vanaf de CD-rom en kon ik formatteren.
Hierna kon ik Windows opnieuw installeren, en dat ging lang goed, totdat ik de waarschuwing kreeg dat SHELL32 niet aanwezig was,
en daarna een foutmelding 2

Hierna kon ik geen stap meer verder doen, moest het installeren staken, want ik bleef rondjes draaien tussen installeren en de SHELL32 fout

Als ik nu de PC opstart krijg ik de vraag:
strike F1 to retry boot, F2 voor setuputility

Op F1 krijg ik alleen 2 piepjes
Op F2 kom ik in de Bios voor setup

Ik kan nu niets meer uithalen, want ik blijf tussen deze twee mogelijkheden rondjes draaien, terwijl het beeld verder helemaal zwart is.

Wie Oh wie helpt mij hiermee verder???
Of woont er iemand in de buurt van Weesp die mij tegen vergoeding zou willen helpen???

Vast bedankt, Rob

Je had misschien beter hier verder kunnen gaan.

Oorzaak van je huidige probleem weet ik niet zeker, maar ik ben er bijna zeker van dat als je het volgende doet, je huidige probleem verholpen zal zijn.

Start wederom met de XP CD, kies dit keer niet voor formatteren, maar kies voor partitie (primaire) verwijderen. Als Windows deze heeft verwijderd, dan maak je een nieuwe aan. Deze formatteer vervolgens en daarna installeer je Windows opnieuw.

Ik ben ervan overtuigd dat je de Shell foutmelding niet meer zal zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan