Formatteren geheugenkaart lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DwayneGraafland

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Ik heb vandaag een geheugenkaart voor mijn telefoon gekocht, dus ik wilde er muziek opzetten.
Maar als ik hem in de computer doe (via mijn telefoon) zegt hij dat hij het niet kan formatteren.
Het is een 2MB geheugenkaartje.
Zou iemand a.u.b. kunnen vertellen wat er aan de hand is? Ik heb dit kaartje écht nodig!

Laatst bewerkt:
Ten eerste heb ik nooit een geheugenkaartje gezien van 2 MB

ten 2e welke telefoon gebruik je?

kan je hem niet uit je telefoon halen en via een cardreader formatteren?

Dat is inderdaad simpel, maar niet elke geheugenkaart heeft een reader. En als je geen reader hebt kan je hem zo aanschaffen voor ong. €5,-

Maar als je een nokia gebruikt download dan nokia PC suite. Dan moet het wel lukken!

Ik heb een Motorola V3i RAZR, maar ik heb geen cardreader, maar hij zou het gewoon via mijn telefoon moeten doen. Dus kan het ergens anders aan liggen?

Je moet even kijken of er een speciale program voor nodig is. Bijv. bij de nokia heb je ook eerst PC suite nodig.

Google even voor een busturingsprogram!

formatteren van memory card.
Is de beveiliging van deze kaart niet ingeschakeld.
Scandisk en andere merken hebben een de zijkant een klein klepje dat je kan verschuiven.
Zoals vroeger bij de floppy disks, om te beveiligen tegen het formatteren.

Dit is een geheugenkaartje voor een telefoon, dus het is te klein voor een beveiliging, denk ik. Want ik zie geen schuifknopjes ofzo voor beveiliging.

Welk merk??
Is een klein schuifklepje, en staat op veel memory sticks.
Maakt niet uit of het een Micro stick is

Het is een Micro SD, van Kingston. Er zit geen beveiliging op, hij is maar 1 cm hoog. Maar hij is wel gemaakt voor telefoons, dat weet ik zeker.

I524694.jpg

Hier zie je een plaatje van de MicroSD kaart en een SD adapter
Op de adapter is het dus zichtbaar aan de linkerkant "Lock"

Kan het niet met zekerheid zeggen, maar er zal wel een lock op de microsd zitten denk ik.
Zal wel klein zijn, zodat je het met een pen zal moeten verschuiven.

Ze hebben dus degelijk een lock deze kaarten
"Kingston micro SD with a lock "

Laatst bewerkt:
Ik heb nu dat kleine geheugenkaartje in die grote gestopt, en toen in zo een card-reader gedaan. Maar als ik nu op die ( G: ) klik, staat er wel muziek in, maar op mijn telefoon staat dat hij nog geformatteerd moet worden. Maar het mapje is nu dus wel toegankelijk.

Ja dan kan het zijn dat je kaart in FAT32 geformatteerd is, en je telefoon enkel FAT16 aankan.
Of net andersom... dus even bestanden eraf halen.
Kijken via eigenschappen in welk formaat hij staat en even opnieuw met de computer in het andere FAT systeem formatteren.

Hij is nu bezig met formatteren, het duurt wel even, maar hij is in ieder geval bezig! Ik laat het wel horen als iets niet lukt.

Hallo

In tegenstelling tot veel van mijn andere antwoorden , heb ik nu eens vlug "gegoogled" ...

Quote : "Het is een 2MB geheugenkaartje. " ----> typefout en je bedoelt een 2 G.B. ????

Indien ja ...

Volgens mij ondersteund uw toestel betrokken geheugenkaart niet .

http://www.gsmweb.nl/gsmweb/forms/fullspec/mov3i.htm

Controleer uiteraard ook eens bijgeleverde instructieboekje

Peter

Ja, het zou inderdaad kunnen dat hij het niet doet, maar ik probeer het toch even voor de zekerheid. Maar toch bedankt voor de reactie, en het was inderdaad 2GB i.p.v. 2MB:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan