formatteren zonder CD Rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phyradix

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Berichten
15
kan iemand mij helpen ?

ik moet me schijf waar geen windows installatie opstaat formatteren... maar hoe kan ik dit doen zonder CD Rom speler:confused:?

alvast bedankt
 
heb je voor formateren een cd nodig dan?:confused:

Schijf C (windows op)
Schijf D (wil je formatten) rechtermuisknop op die schijf en formateren die hap...
 
hoe kom ik daar dan en wat moet ik precies intypen ?

opt moment dat ik mijn pc start komt er in beeld te staan Input not supported.. daarna een scherm met stop de instalatie cd erin... systeem niet gevonden...

enige wat ik wil is formatteren !
HELP aub :(
 
Snap niet echt wat je bedoeld, heb je er een besturingsysteem opstaan?
Wil je vanuit dat besturingssysteem die schijf/partitie formateren of een andere?


Je kunt met deze image een opstartflop freubelen en ermee opstarten, eerst alle NON dos partities verwijderen met FDISK en opnieuw maken, na een reboot kun je ze dan formateren in FAT32.

Maar ook met de XP cd kan dat, cdrom als eerste zetten in de bios om van op te starten en gaan met die banaan.
 
Snap niet echt wat je bedoeld, heb je er een besturingsysteem opstaan?
Wil je vanuit dat besturingssysteem die schijf/partitie formateren of een andere?


Je kunt met deze image een opstartflop freubelen en ermee opstarten, eerst alle NON dos partities verwijderen met FDISK en opnieuw maken, na een reboot kun je ze dan formateren in FAT32.

Maar ook met de XP cd kan dat, cdrom als eerste zetten in de bios om van op te starten en gaan met die banaan.

Nou luister:)
ik heb een harddisk hier die heb ik in een pc gebouwd zonder CDROM
hierop staat geen XP en dat hoeft ook niet ook hij moet gewoon leeg zijn.
mijn vraag is nu Hoe ik hem moet formatteren zonder floppy en zonder CDROM ??
 
volgens mij snap je het nie helemaal...

zitten er meerdere harde schijven in je pc met één besturings systeem, dan start je dus die windows op, en zoek die harde schijf die je wil legen op, rechtermuisknop formateren...

waarschijnlijk is de harde schijf die je erbij heb gestopt een master, moet je de jumper op je harde schijf naar slave of cable select zette, dan pakt de computer namelijk de huidige harde schijf met een besturingssysteem.

als ik het goed heb zitten er nu dus 2 harde schijven in, 1 met windows en 1 lege harde schijf.
de windows schijf staat op master en je moet de 2e op slave/cable select zetten.

dan start je de pc op en hij laadt windows. dan kan je met je muis handmatig de 2e harde schijf formateren.

dat kan alleen zo. wil je dit zonder een besturings systeem doen.... veel succes dan heb je toch egt een cd nodig.
 
Nou luister:)
ik heb een harddisk hier die heb ik in een pc gebouwd zonder CDROM
hierop staat geen XP en dat hoeft ook niet ook hij moet gewoon leeg zijn.
mijn vraag is nu Hoe ik hem moet formatteren zonder floppy en zonder CDROM ??

Luister ook eens, wat wil je met een geformateerde schijf als je er geen devices hebt om er verder iets op die schijf te krijgen, dat is hetzelfde als een band plakken als je fiets in A'dam staat en jij in bent is Utrecht.

Overigens kun je dat gewoon in een andere PC doen.:rolleyes:
 
Luister ook eens, wat wil je met een geformateerde schijf als je er geen devices hebt om er verder iets op die schijf te krijgen, dat is hetzelfde als een band plakken als je fiets in A'dam staat en jij in bent is Utrecht.

Overigens kun je dat gewoon in een andere PC doen.:rolleyes:

Het is een opdracht voor School... het moet te doen zijn namelijk
Maar maakt niet meer uit ik heb de opdracht maar overgeslagen :p maar toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan