formatteren zonder CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

ConGod

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
8
Hallo allemaal,

Mijn PC begint langzaam te worden en heb al verscheidene scan's laten lopen en alle mogelijke problemen opgelost. Toch blijft mijn PC, die niet de beste specs heeft, vrij traag voor mijn gevoel. Toen heb ik gehoord over formatteren, maar daar heb ik dan wel een CD met Windows 7 voor nodig, die ik niet heb. Is er een andere manier om mijn PC helemaal leeg te maken, dus ook vrij van evt. virussen, zonder dat mijn besturingssysteem Windows 7 gevaar loopt?

Specs:
Acer Aspire 5750G
Intel Core i5-2410M
2.3 GHz
NVIDIA GeForce GT 540M
4GB DDR3
640GB HDD

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast Bedankt!

ConGod
 
als het goed is heeft iedere computer een (verborgen) recovery partitie, ofwel.. je kan de pc terugzetten naar de fabrieksinstellingen(naar de staat van de pc toen je hem voor het eerst op startte)

door dit te doen heb je geen cd nodig.

dit heeft enkel effect op de C schijf, indien je meer schijven hebt en bepaalde data(documenten) niet kwijt wilt kun je die eventueel daar op zetten
 
Oke, hartstikke bedankt. Misschien een domme vraag (ik ben pas 13, dus heb nog niet veel ervaring) maar waar doe ik dit?
 
maakt niet uit hoor;)

wat je precies moet doen is verschillend per merk computer..

wat voor PC heb je? HP? Dell? Samsung?
 
ik vond dit op het helpmij forum, je moet het even uitproberen..


vergeet niet te backuppen wat belangrijk is!
 
Welkom op Helpmij...

Mag ik je vragen hoe jong de laptop is?Aan de specs te zien is die nog vrij nieuw?.
 
Ik weet ook al niet hoe ik moet backuppen en ook niet wat het precies is.

Ontzettend bedankt!
 
Welkom op Helpmij...

Mag ik je vragen hoe jong de laptop is?Aan de specs te zien is die nog vrij nieuw?.

Ik heb hem nu een half jaar, maar ik download regelmatig games om te proberen en verwijder zo volgens mij niet helemaal goed. En er wordt altijd wat troep meegestuurd...
 
als je veel download.. kan het ook zijn dat je harde schijf 'een zootje' is.. heb je al eens gedefragmenteerd?
 
hmmm..na een half jaar alweer een nieuwe installatie..
Wat heb je allemaal al gedaan?
Bijv: cleaner,overbodige opstart items verwijderdt?etc?
 
een half jaar is inderdaad wel snel om opnieuw te installeren..

ben ik ook wel benieuwd wat je al geprobeerd heb
 
Ik heb de games die ik heb gespeeld (ik game niet veel) gewoon geuninstalled. Verder doe ik volgens mij niet veel rare dingen, maar staan er gewoon veel programma's op die het traag maken.
 
als je iets uninstalleerd, dan komt er een leeg 'gat' in je harde schijf.. als je iets installeert word eerst het gat gevuld en daarna het volgende gat en daarna het volgende gat enzovoort.. als je het programma dan wilt openen moet de computer de hele harde schijf doorzoeken, ofwel de computer word traag

download dit tooltje en voer het uit, het zal je temp folder leeg maken(de map waar tijdelijke bestanden staan). als er veel tijdelijke bestanden zijn word de pc ook langzaam
 
Stel je eigen bestanden veilig op extern medium en druk dan tijdens een nieuwe opstart ALT-F10, succes!
 
Laatst bewerkt:
Allemaal ontzettend bedankt! Met name CtrlAltDefeat! Dit kan wat mij betreft gesloten worden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan